• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בשנים האחרונות אנחנו עדים ליותר ויותר פיגועים או מעשי טירוף אינדיבידואלים המתבצעים על ידי דריסת הולכי רגל תמימים לרוב בעזרת כלי רכב מסחריים או משאיות.
    בשבוע שעבר היה זה צעיר קנדי שדרס למוות 10 בני אדם בטורונטו ככל הנראה בגלל קשיים חברתיים וכמובן שלא ניתן לשכוח את כל פיגועי הדריסה ההמונים שבוצעו על ידי ג'יהאדיסטים בהשראת דאעש בברלין, ברצלונה וניס, כמו גם פיגועי דריסה נוספים שבוצעו על ידי מוסלמים קיצוניים בשנתיים האחרונות ברחבי העולם ורק במזל היו פחות קטלניים.

    לצערנו גם במחוזותינו מאז התפרצות אינתיפאדת הסכינים ב-2015, אנו רואים עליה חדה במספרם של פיגועי הדריסה כשהאחרון שבהם התרחש לפני קצת יותר מחודש וגבה את חייהם של 2 חיילים בשומרון.
    סביר להניח שאתם גם זוכרים את גל "פיגועי הטרקטור" שאפיין את העשור הקודם ולמעשה פחות או יותר מאז המצאת המכונית יש מי שעושים בה שימוש כדי לזרוע במכוון הרג על ידי דריסה או הסבה שלה למכוניות תופת.

    הבעיה היא שקשה מאוד לעצור בעזרת נשק קל מטורף נחוש היושב מאחורי ההגה ומאיץ משאית עמוסה בחומרי נפץ לעבר בניין או כזה היוצא ברכב כבד הנע במהירות למסע דריסת הולכי רגל, ושימוש בנשק (ובוודאי נשק כבד יותר) בלב אזור אזרחי הומה אדם עשויי להוביל גם לפגיעות רבות בחפים מפשע.
    על כן, לנוכח ריבוי המקרים המזעזע בעת האחרונה, נוצר צורך ממשי בפיתוח של כלי נשק שיוכלו לעצור במהירות וביעילות את מכונות ההרג הללו מבלי לפגוע באזרחים.


    משרד ההגנה האמריקאי בשיתוף צבא ארצות הברית מפתח כבר לא מעט שנים מגוון כלי נשק לא קטלניים שמטרתם לשתק תוקפים מסוגים שונים בשדה המערכה המודרני. בשבוע שעבר הם חשפו את הפיתוח האחרון שלהם בתחום שעשוי לתת מענה לטרור הדריסות – משדר RF רב עוצמה שמסוגל לשתק מרחוק ובאופן מיידי כל כלי מוטורי ביבשה ובים אליו הוא מכוון על ידי שיבוש והשבתת מערכת החשמל שלו.


    זה נשמע כמו משהו הלקוח מסרטי מדע בדיוני אבל מסתבר שמדובר במציאות "המכשיר לא מסוכן לבני אדם ובה בעת מסוגל לשתק כל דבר אלקטרוני על ידי גלי מיקרוגל רבי עוצמה" מסביר דוד לאו, ראש החטיבה לפיתוח נשק לא קטלני "מהרגע שהרכב נעצר וכל עוד המשדר מופעל, הרכב שאליו הוא מכוון למעשה מושבת ".
    המערכת מסוגלת לשבש כל רכיב חשמלי והיא יעילה בעיקר נגד מכוניות עם מחשב ניהול מנוע והזרקת דלק,עם זאת המפתחים טוענים שהיא מסוגלת לשבש ביעילות חלקית גם את פעילותם של מכוניות ישנות בהרבה במידה שהן מצוידות במשאבת דלק חשמלית.
    כשהפיתוח יושלם המערכת תוצע בכמה גדלים ותכלול, בין היתר, גרסה קטנה שניתן יהיה להתקין על גבי ניידת עם טווח פעולה של כ-50 מטרים שיאפשר הפעלה תוך כדי תנועה למשל בעת מרדף, כמו כן המפתחים עובדים על גרסת ענק שתוכל לכסות טווח גדול ולשמש כאמצעי הגנה יעיל מפיגועי דריסה באזורים הומי אדם בערים החשופות לאיומי טרור.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    לא מדע בדיוני: משדר גלי מיקרו יעצור כלי רכב שינסו לבצע פיגועי דריסה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.