• Ad
  • לא מבזבזים את הזמן: יצרני הרכב האירופאים חוזרים לאיראן

    רגע לאחר הסרת הסנקציות על איראן מודיעות עוד ועוד יצרניות רכב על חזרתן לייצור ומכירת מכוניות ברפובליקה האיסלאמית. רנו מבטיחה "נוכחות מאסיבית מאי פעם" בשוק, מרצדס תייצר משאיות ופיג'ו תקים מפעל חדיש בהשקעה של כ-400 מיליון אירו
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ds-automobiles-iran-showroom (1)לפני כשבועיים, כחלק מהסכם הגרעין השנוי במחלוקות עם איראן, הוסרו הסנקציות הכלכליות הקשות שהוטלו לפני כעשור על מדינת המפרץ בעקבות סירובה להפסיק את תוכנית העשרת האורניום שלה.
    הסנקציות פגעו קשות בכלכלת המדינה וכמעט מוטטו אותה, אך עם הסרתן מאמינים רבים שהמדינה, שנהנית ממאגרי נפט אדירים, תתאושש במהירות.

    למרות השאיפה הטבעית של כמעט כל גוף כלכלי לזכות בחלק מאותו שגשוג החליטו חברות רבות, בהן יצרניות הרכב הקוריאניות, האמריקאיות וב.מ.וו הגרמנית, להישאר בינתיים מחוץ למשחק ולהמתין עד שיתבררו כוונותיה האמתיות של הרפובליקה האסלאמית.

    עם זאת, מן העבר השני לא מעט חברות מערביות החליטו לא לבזבז אפילו רגע מיותר. למרות שהמשטר הקיצוני והשנוי במחלוקת עדיין לא באמת השתנה, ובכלל זה מוסיף להפר הפרות קשות של זכויות אדם ולא מסתיר את שאיפותיו, גם לאחר חתימת ההסכם, להתקרב ככל הניתן ליכולת גרעינית צבאית – אנחנו מתבשרים בימים האחרונים על עוד ועוד הסכמים בהיקפים אדירים שקשורים באיראן.

     

    משאית מרצדס

     

    יצרנית המטוסים האזרחיים "איירבוס" הנמצאת בבעלות משותפת של צרפת, גרמניה, ספרד ובריטניה, חתמה על הסכם בשווי מיליארדי דולרים במסגרתו היא תמכור לאיראן 118 מטוסים חדשים. במקביל יצרני רכב, בעיקר אירופאים, הודיעו כי הם חוזרים באופן מיידי לפעילות במדינה וכבר השבוע חזינו בפתיחת סוכנויות רכב חדשות בטהרן ביניהן גם של מותגי פרימיום דוגמת DS מבית סיטרואן.
    מסתבר שלא מדובר רק ביבוא ושיווק: קארלוס גוהן, נשיא קבוצת רנו-ניסאן, הצהיר בעת ביקורו בוועידה הכלכלית שנערכה לאחרונה בדאבוס כי רנו תחזור בקרוב לאיראן בצורה "מאסיבית מאי פעם". בקונצרן דיימלר, שמחזיק גם במותג מרצדס, לא הסתפקו בהצהרות והספיקו כבר לחתום על מסמך הבנות לשיתוף פעולה עם Khodro האיראנית לייצור משאיות ומנועים לכלי רכב מסחריים של מרצדס ומיצובישי במדינה.

     

    פיג'ו 208 מתיחת פנים 2015

     

    מי שפעלו הכי מהר הם אנשי קונצרן פיג'ו-סיטרואן שהיה פעיל ופופולרי ברפובליקה האיסלאמית עד להטלת הסנקציות של האיחוד האירופי ב-2011. אלה הצהירו בסוף השבוע על חתימת הסכם לשיתוף פעולה עם היצרנית "איראן חודרו" ולחזרה מיידית לפעולה ברפובליקה, עם השקעה של כ-400 מיליון אירו בחמש השנים הבאות בהקמת מפעל רכב חדיש עם כושר ייצור של  כ-200 אלף כלי רכב בשנה ומפעל חלפים גדול.

    יו"ר PSA, קרלוס טבארס, ציין שמכוניות ראשונות שייוצרו באיראן צפויות לעזוב את פס הייצור במחצית השנייה של 2017, וכי בשלב ראשון המפעל ייצר מכוניות מדגמי 301, 208 ו-2008 אשר ישווקו באיראן ובמדינות האזור. עם זאת, על אף שהדגמים הללו משווקים גם במחוזותינו, המכוניות שימכרו בישראל יגיעו ממפעלים אחרים של הקונצרן.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.