• Ad
  • אוסף עצום של מאות רכבים יוצע ביולי למכירה פומבית בהפנינג ענק. בין היתר יחליפו ידיים 250 רכבי סטודיבייקר, רכבים של יצרנים שפשטו את הרגל, מכוניות אירופיות, כמות מכובדת של רכבי מיקרו, טרקטורים, משאיות ועוד ועוד
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    את חובבי האספנות ושיקום הרכבים ניתן, באופן כללי, לחלק לשני סוגים עיקריים: כאלה המתרכזים בפרויקט שיפוץ אחד או מקסימום בשניים ועד שהם לא משלימים אותם לשביעות רצונם הם לא מתפזרים ומתפתים לרכוש רכבים ישנים אחרים, ויש את האגרנים, אלה שלא מפספסים שום הזדמנות לשים את היד על גרוטאה או לרכוש מכונית ישנה בתקווה שיום אחד יהיה להם את הפנאי והמשאבים להסיר מהן את האבק, לשפץ את הצלקות שהזמן הותיר ולהחזיר עטרה ליושנה.

    רון הקנברגר בן ה-81 ממדינת אוהיו שבארצות הברית  הוא דוגמה קיצונית לסוג השני. את המכונית הראשונה שלו, סטודבייקר  מודל 1948, הוא רכש בגיל 15 ומאז לא הפסיק וצבר אוסף של יותר מ-700 רכבים שיוצע (לא כולל הסטודבייקר 1948 ועוד כמה רכבים שהקנברגר קשור אליהם במיוחד) למכירה פומבית בהפנינג מיוחד בחודש יולי.

    הקנברגר היה בעליה של חברת הובלות ובמסגרת עבודתו חרש עם משאית הסמיטריילר שלו את כבישי ארץ האפשוריות הבלתי מוגבלות לאורכה ולרוחבה. בעידן שלפני קרייגליסט ו-eBay עבודתו זו אפשרה לו להתקל בהרבה מציאות מוטוריות שבעליהן רק המתינו שמישהו יבוא וירכוש מהם את הגרוטאה המזדקנת.

    זה בדיוק מה שהקנברגר עשה ובמהלך קריירה בתחום ההובלות  שנמשכה יותר מ-4 עשורים, הרבה מאות פעמים במקום לחזור הביתה ריק הוא חזר עם מכונית ישנה על הטריילר של המשאית.

    ככל שהאוסף גדל במהלך השנים הקנברגר היה צריך למצוא שטחים לאחסן את הכמות האדירה של הרכבים ולאחר ששכר ורכש מספר אסמים הוא נעזר בחברת נדל"ן מקומית שאפשרה לאספן הנמרץ למצוא כמה חללים לא שגרתיים כדי לאחסן את הרכבים, כמו למשל  בית כלבו ענק שננטש.

    החלום של הקנברגר היה להקים מוזיאון, יום אחד כשיפרוש לפנסיה, אבל לאחר כמה שנות מיתון שפגעו ברווחיות של חברת ההובלות הוא הבין שהעלות של פתיחת מוזיאון כזה והסכומים הגבוהים הנדרשים כדי לשפץ את הרכבים למצב תצוגה יהיו גבוהים מדי עבורו ובהחלטה קשה, מתוך הבנה שיותר חשוב לו לדאוג לעתיד הכלכלי של ששת בנותיו ונכדיו, הוא החליט להציע למכירה את מרבית הרכבים שבבעלותו.

    הוסף כולל, כאמור, כ-700 רכבים מכל הסוגים, חלקם נדירים מאוד, אחרים נפוצים וללא ערך אספני גבוה.

    אומרים שאין כמו אהבה ראשונה והסטודיבייקר 1948 שהקנברגר רכש בגיל 15 מכסף שלווה מסבו גרמה לו לפתח חיבה מיוחדת למכוניות המותג והאוסף כולל לא פחות מ-250 מרכבי המותג מכמעט כל הדגמים והדורות ועוד לא מעט רכבים של יצרנים שחלפו מהעולם.
    האוסף גם כולל מגוון רכבי שרירים אמריקאיים, משאיות קלות וטנדרי חלוקה, טרקטורים וכלים מוטוריים חקלאים, אופנועים, מגוון רכבים אירופאים נדירים למדי בארצות הברית, מספר מכובד של מכוניות קטנטנות ואפילו 20  "מכוניות מתנגשות" מלונה פארק שנסגר.

    זו אינה הפעם הראשונה שאוסף ענק של מאות רכבים מוצע למכירה בארצות הברית וניתן לציין את האוסף של ריי למברכט, בעל סוכנות שברולט באזור מרוחק בנברסקה, שצבר במשך ארבעה עשורים אוסף של מעל 500 רכבים (חלקם רכבים שאופסנו עם אפס קילומטרים על השעון) שהוצע למכירה בשנת 2013 ואת האוסף שכלל 473 מכוניות של סאם פאק, בעל סוכנות פורד ואספן עתיקות מדאלאס, שנמכר במכירה פומבית ב-2014, אבל אין ספק שמכירה פומבית של 700 רכבים של אספן בודד היא שיא חדש.

    שתי מכירות הענק הקודמות משכו אליהן קהל שעל עשרות אלפי אספנים מכל רחבי ארצות הברית (וגם ממקומות אחרים בעולם) והכניסו לבעלי האוסף מיליוני דולרים.

    המכירה של האוסף של הקנברגר תתקיים סמוך למקום מגוריו בהפנינג ענק בפארק המוטוריSummit בעיירה Norwalk, הממוקמת בין טולדו לקליבלנד שבאוהיו בסוף השבוע שבין ה-14 ל-16 ביולי השנה.

    ביום שישי ה-14/7 הרוכשים הפוטנציאליים יוכלו להתרשם מהמכוניות המוצעות למכירה ולפגוש את בני הזוג הקנברגר ובשבת וראשון המכוניות הרבות יוצעו למכירה בהתאם לליינאפ שיקבע.
    מארגני המכירה רק התחילו בתהליך של קיטלוג המכוניות ולמרות שהקנברגר רכש את מרבית המכוניות במצב נסיעה, ככל הנראה כעת רק כ-15 אחוז מכלי הרכב הם במצב שלא מצריך שיקום ושיפוץ מלא או חלקי.

    מומחי מכירות פומביות ורכבי אספנות ממליצים למי שמעוניין להשתתף במכירה לעשות שעורי בית טובים, להחליט מראש באיזה רכבים הוא מעוניין להשקיע ולקבוע מראש את מחיר המקסימום אותו הוא מוכן לשלם.
    "לא פעם באירועים כאלה אנשים נוטים להציע סכומים שלא לגמרי לוקחים בחשבון את עלות השיפוץ", מסביר קרייג ג'קסון מבית המכירות הידוע ברט-ג'קסון. "צריך לזכור שמרבית הרכבים באוסף עמדו שנים ללא שימוש וידרשו השקעה לא קטנה כדי להשמיש אותם מבחינה מכנית וכדי לשחזר אותם למצב טוב מבחינה חיצונית.
    כמו כן, בשנים האחרונות יותר קשה להשיג חלקים והמחירים שלהם לא זולים ובאופן ריאלי עלות שיפוץ היא בדרך כפולה ממה שחושבים מראש".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    לא יאומן: 700 רכבים של אספן רכב פרטי מאוהיו יוצעו למכירה פומבית

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.