• Ad
  • לא חייבים לשדוד בנק: למבורגיני במחיר של משפחתית

    התבגרתם עם פוסטר של קונטאש מעל למיטה ואף פעם לא הפסקתם לחלום לאחוז בהגה של למבורגיני? יתכן שיש לנו פתרון בשבילכם שלא מחייב למכור כליה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פעם מי שחלם בכל מאודו להפוך לבעליה של מכונית ממותג אקזוטי ולא ממש היה מצויד בתזרים מזומנים כדי לקנות מכונית על חדשה או דגם אייקוני קלאסי, היה יכול, גם מבלי למכור כליה, להתנחם ברכבים ישנים ממודלים ודגמים לא מאוד מוצלחים או מבוקשים של מותגי האקזוטיקה.

    בשנים האחרונות, עם השתלטות המסחר המקוון על שוק רכבי האספנות, כל מכונית עם הסמל הנכון בחזית (אפילו מדגמים שנחשבו ממש לא מוצלחים) מחליפה ידיים בעבור סכומים שפשוט מוציאים את בני מעמד הביניים מהמשחק.

    לפיכך, אמנם את החלום מהפוסטר של הלמבורגיני קונטאש שהיה תלוי מעל המיטה שלכם (לצד הפוסטרים של סמנתה פוקס ודוראן דוראן) כשהייתם נערים כנראה לא תגשימו לעולם, אבל אם אתם לא לגמרי מוכנים לוותר על החלום להפוך לבעליה של למבורגיני, יתכן שזה אפשרי גם מבלי לשדוד בנק.
    יש לנו רעיון מעניין בשבילכם לכלי רכב עם הלוגו הנכון בחזית – רק עשו טובה, אל תתעכבו על שטויות כמו כמה שניות (אם בכלל) לוקח ללמבורגיני להגיע למהירות תלת ספרתית ומהי המהירות המרבית.

    לא כולם יודעים זאת, אבל חברת למבורגיני התחילה את דרכה כיצרנית טרקטורנים וציוד חקלאי.
    פרוצ'יו למבורגיני הקים את החברה לאחר מלחמת העולם השנייה ובשנות החמישים היא הפכה ליצרנית ציוד חקלאי גדולה מאוד.
    למבורגיני הבעלים הפך לאיש עשיר והחליט להגשים חלום ורכש לעצמו מכוניות ספורט שונות, ביניהן פרארי 250GT מודל 58'.

    עוד ב-TheCar:
    צפו: הלמבורגיני הזולה בתבל 
    אמאל'ה, הטרקטור השתגע  
    צפו: למבורגיני על הצד כתחליף לרכב המשפחתי

     

    בשלב מסוים המצמד של הפרארי שבק ולאחר שהתקלה חזרה על עצמה שוב לאחר זמן קצר, למבורגיני החליט לפנות לאנזו פרארי עם הצעה לפתרון טוב שיחזיק מעמד זמן רב, אולם אנזו האגדי לא התרשם ופטר את למבורגיני בטענה שהוא בסך הכל יצרן טרקטורים ולא מבין שום דבר במכוניות ספורט.

    העלבון והדם האיטלקי החם הובילו את פרוצ'יו להחלטה נחושה – להראות למר פרארי היהיר איך מייצרים מכונית ספורט. ההחלטה היצרית קרמה עור וגידים ובתערוכת הרכב של טורינו באוקטובר 1963 הציג למבורגיני את המכונית הראשונה שלו, ה-350 GTV. השאר, כמו שאומרים, היסטוריה.

    הדגמים הבאים של למבורגיני – המיורה, הקונטאש והדיאבלו היממו את עולם הרכב, ביססו את מעמדה של למבורגיני כיצרנית רכבי על מובילה וגרמו לחבר'ה במראנלו, מקום משכנה של פרארי, ללא מעט חרדות וכאבי ראש.

    עם זאת, למבורגיני לא הפסיקה מעולם לייצר טרקטורים, ובשנים שלאחר השקת המכונית הראשונה של החברה  קווי היצור של הכלים החקלאיים הם שסיפקו את תזרים המזומנים שהוקדש לפיתוח חטיבת רכבי העל ורק באמצע שנות ה-70', לאחר שמעמדם של רכבי העל של למבורגיני התחזק, חטיבת הטרקטורים של למבורגיני נמכרה לקבוצת SAME שעד היום כאמור משווקת טרקטורים עם סמל השור הזועם בחזית.

    בכל מקרה, לנוכח המחירים המטורפים בהן מחליפות ידיים מכוניות למבורגיני, בשנים האחרונות נרשמת בקרב אספנים עם תשוקה עזה למותג התעניינות גם בטרקטורי למבורגיני מהמודלים הנכונים (1948-1970).

    שניים כאלה משוחזרים מן הייסוד ובמצב פעילות מושלם המאפשר לצאת איתם לחרוש שדה מוצעים בימים אלה למכירה ברשת.

    את הוותיק מבניהם מדגם 5C משנת המודל 1960 ניתן למצוא באתר Bring A trailer ויומיים לפני סיום המכירה המחיר עומד על כ-8000 דולר.
    מדובר בטרקטור קטן מימדים עם מנוע דיזל  3 צילינדרים מקוררי אוויר בנפח 2.2 המפיק 40 כ"ס ומשודך לתיבה בת 4 הילוכים המניעה צמד זחלים המבטיחים עבירות יוצאת דופן.

    כמו בכלי זחל אחרים גם כאן הכוונת הכלי מתבצעת באמצעות סטיקים ולא באמצעות הגה.

    הטרקטור עבר 5.279 שעות מנוע, שופץ מן היסוד לאחרונה ונצבע בצבעי כתום ותכלת שהיו אופייניים לטרקטורים מבית למבורגיני.

    אם תנועה בעזרת סטיקים לא בדיוק מסתדרת עם החלום שלכם לאחוז בהגה של למבורגיני, אתם יכולים ללכת על ה-1R – טרקטור מעט גדול יותר מבית למבורגיני שיוצר בשנת 1966, מוצע כעת למכירה על ידי בית מכירות בריטי והכי חשוב – מגיע עם הגה וגלגלים.

    ה-1R מונע על ידי מנוע 2 צילינדרים מקוררי אוויר בנפח 2.2 ליטרים עם גיר 4 הילוכים המעביר את הכוח לצמד הגלגלים הגדולים מאחור וכאן ההספק הוא "עוצר נשימה" אף יותר ועומד על 32 כ"ס.

    גם הטרקטור הזה עבר שחזור מלא ונצבע בצבעי הכתום–תכלת האופייניים ללמבורגיני ועל פי הערכות הוא יחליף ידיים במכירה פומבית שתתקיים ב-2 בספטמבר עבור סכום שבין 19-25 אלף דולרים.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.