• Ad
  • בזמן שאימפרזות קשישות בפרוטות מככבות אצלנו במרוצי הגרוטאות השונים, בממלכה המאוחדת אימפרזה מאותו שנתון שהייתה שייכת לנהג הראלי האגדי קולין מקריי נמכרה לפני מספר ימים ביותר ממיליון שקלים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לאחרונה אימפרזות קשישות זוכות במחוזותינו לעדנה מחודשת ומככבות במסעות – מרוצי גרוטאות השטח השונים שהפכו בשנתיים האחרונות לדבר החם ביותר בסצנה המוטורית המקומית.

    הסובארו הישנים נחשבים בעיני חלק לא מבוטל מהמשתתפים לרכב האידיאלי לסוג זה של מסעות בשל המבנה הקשוח שלהם, רמת האמינות הגבוהה ובעיקר בגלל תג המחיר הנמוך העומד בגבולות תקרת התקציב המותרת על ידי המארגנים (3500 ש' בגרוטראלי ו-5,000 בגרוטאשטח).

    מעבר לים, אימפרזה משנתון דומה לזה של הקשישות ממרוצי הגרוטאות ועם הילת מרוצים קצת יותר מרשימה החליפה לאחרונה ידיים בעבור סכום שחרג "במעט" ממגבלות התקציב של מרוצי הגרוטאות הארצישראליים.

    לרבים מכם יהיה קצת קשה להאמין, אבל מישהו שילם לאחרונה כ-230 אלף לירות שטרלינג (מעל למיליון שקלים גם בשער הנמוך הנוכחי של המטבע הבריטי) על אימפרזה מודל 1996, דבר שהופך אותה ככל הנראה לסובארו היקרה בעולם.

    כפי שאתם בוודאי מנחשים, לא בדיוק מדובר באימפרזה 1.6 אוטומטית שעשתה 500 אלף קילומטרים ויש לה עבר כ"רכב זונה" באיזה קיבוץ של התק"ם, אלא באימפרזה קצת יותר ייחודית – מכוניתו של קולין מקריי הבריטי, אחד מנהגי הראלי האהובים והאגדיים בכל הזמנים, אלוף העולם בראלי לשנת 1995 ומי שצבר באמתחתו לא פחות מ-477 ניצחונות בסט'ייגים ו-25 מקומות ראשונים במרוצים במסגרת  אליפות העולם בראלי WRC.

    במהלך ימי הזוהר שלו בשנות ה-90', מקריי היה שם נרדף לאימפרזה, ונהיגתו הוירטואוזית תרמה רבות לתדמית סובארו והפכה את האימפרזה טורבו לאחת ממכוניות הספורט המבוקשות בעולם ובבריטניה בפרט באותן שנים ומילאה שוב בתוכן בצורה המוחשית ביותר את הסלוגן הותיק "נצח מרוצים ביום ראשון ומכור מכוניות בשני".

    עוד ב-TheCar:
    סובארו מציגה: חוויית ראלי ב-360 מעלות
    הבריטים ממקדים את גריטת הרכב, אנחנו מתים מזיהום אוויר
    מכונית מהעבודה: מבחן השוואתי לסקודה אוקטביה, רנו גרנד קופה וסובארו אימפרזה

    האקזמפלר הספציפי שנמכר לפני מספר ימים, הנושא את מספר השלדה 001, נבנה על ידי סדנת פרו דרייב הבריטית שהייתה אחראית על רכבי קבוצת הראלי של סובארו בשלהי 1996 לקראת עונת המרוצים של 1997 וכלל שינויים רבים כמו מעבר למרכב קצר יותר עם 3 דלתות, מתלים בעלי מהלך ארוך יותר ומנוע טורבו מחוזק שהפיק 300 כ"ס במטרה לסלול ליצרנית היפנית את הדרך לזכיה בתואר אליפות היצרנים השלישי ברציפות.

    אמנם הרכב הזה מעולם לא השתתף במרוצים במסגרת סבב ה-WRC, אך הוא היה רכב  המבחן המרכזי במהלך פיתוח רכב המרוץ לעונת 1997 ומקריי בילה שעות רבות מאחורי ההגה שלו במטרה לעזור לצוות פרו דרייב להכין כלי תחרותי ומאוזן שיוכל לעמוד במשימה הלא פשוטה לשמור על התואר כשברקע מיצובישי עם הלנסר איבו והנהג טומי מאקינן נשפו חזק בעורף.

    כמו כן, הרכב גם שימש את מקריי להדגמות נהיגה באירועים שונים וכמה שנים מאוחר יותר, ב-1999, אגדת סבב מרוצי האופנועים מוטו GP ולנטינו רוסי נהג בה במרוץ צדקה.

    מאחר שהרכב לא עבר חיים קשים במרוצי ראלי ולא היה מעורב בשום תאונה או מפגש עוצמתי עם עצמים דוממים בשולי הדרך, הוא נשתמר במצב מקורי מושלם וכולל את אותו מרכב ומכלולים מרכזיים שהותקנו בו לפני יותר מ-20 שנה.

    אנחנו לא נכריע בשאלה האם באמת מדובר ברכב השווה מעל למיליון שקלים לפני מסים, אבל אין ספק שמדובר בפיסת היסטוריה מפוארת שכל חובב ראלי היה בוודאי שמח לאמץ לחיקו.

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    לא בדיוק גרוטאה: סובארו בת 20 נמכרה במעל למיליון שקלים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.