• Ad
  • בכנס אקומושן השני, שנערך בקיסריה, הוצג מגוון פיתוחים חדשניים בתחום התחבורה, ובהם כלי ניידות איישיים, דלקים תחליפיים, אפליקציות לתחבורה חכמה ועוד. בכירים מתעשיית הרכב בעולם הגיעו כדי לשמוע, לחלוק מידע, ולבחון את ההיתכנות והכדאיות של פיתוחים ישראליים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בימים חמישי ושישי האחרונים (22 ו-23 במאי) ערכה עמותת אקומושן (EcoMotion) את הכנס השני שלה במרכז הימי בקיסריה. באירוע, שעסק ב'תחבורה חכמה', השתתפו כ-400 אורחים שהציגו רעיונות חדשים בתחום או התרשמו מהם. ביומו השני של הכנס הוכרזה זוכה בתחרות סטודנטים לצמצום התלות של ישראל בנפט: איילת פישמן, סטודנטית לתואר שני, זכתה במקום ראשון וב-20,000 ש"ח.

    אקומושן הוקמה כדי לעודד פעילות יזמית רחבה בתחום התחבורה החכמה, ולמצב את ישראל כסביבת פיתוח וניסוי אטרקטיבית בתחום. בשנה שעברה נערך הכנס הראשון של העמותה ומאז נערכו אירועים שונים ברחבי הארץ, למשל ברחבת היכל התרבות בתל-אביב. בתחילת שנה זו ערכה כנס סייבר ראשון בתחום התחבורה, שבו הודגם כמה קל לפרוץ ולהשתלט על רכב מרחוק. בתערוכת אוטומוטור (בחול המועד פסח) הציגה העמותה מספר פיתוחים ישראלים, ולפני כחודש וחצי היא הכריזה על תחרות סטודנטים למציאת פתרונות לצמצום השימוש בנפט לתחבורה.

    בכנס האחרון הוצגו עשרת הפתרונות הטובים ביותר, לדעת שופטי התחרות, ומבין הממציאים נבחרו שלושה זוכים. במקום הראשון, כאמור, זכתה איילת פישמן, סטודנטית לתואר שני במחלקה לעיצוב ניידות באקדמיה לאומנות Kunsthochschule Berlin Weißensee ובעלת תואר ראשון בעיצוב תעשייתי מבצלאל. פישמן הגתה מערכת לוגיסטיקה עירונית לשינוע סחורות, אשר מפחיתה בעשרות אחוזים את סך הנסועה בעיר. במקום השני, וב-10,000 ש"ח, זכתה שני אליצור, דוקטורנטית מהפקולטה להנדסת אוירונטיקה בטכניון, שהציגה אב טיפוס עם סוללה נטענת מאבקת אלומיניום.
    במקום שלישי ובפרס כספי של 5,000 ש"ח זכו צמד דוקטורנטים מהטכניון, בוריס שוורצב ודני גלמן, שהציגו את רעיון 'AlaIStor' – סוללה מתכת-אוויר בעלת אלקטרוליט ייחודי המשתמשת באלומיניום כדלק ונטענת חשמלית.

    במהלך הכנס נערכו מפגשים, דיונים, והדגמות, והשתתפו בו כ-400 אורחים בני עשר מדינות. בין המשתתפים היו נציגים מחברות ישראליות ובינלאומיות כמו GM, פורד, יונדאי, הונדה, SNCF (חברת הרכבות הצרפתית), בוש, מישלן, צ'מפיון מוטורס, פינרג'י, וכן נציגי משרדי התחבורה, החוץ והכלכלה. אלה הגיעו כדי לשמוע, לחלוק מידע ולבחון את מידת ההיתכנות והכדאיות של הפיתוחים הישראלים.

    "אין כזה אירוע בעולם," אומר בועז ממו מנהל עמותת אקומושן, "ומספר גופים ממדינות שונות הביעו את רצונם לשכפל את המודל של קהילת אקומושן הישראלית. המטרה שלנו היא להוות זרז ואכסניה לפעילות בתחום התחבורה, ולעזור לגופים וממציאים להגשים את חזונם."

    במקביל להרצאות ולדיונים הוצגו בכנס גם כמה פרויקטים בשלבי פיתוח שונים, ומוצרים חדשים (יותר או פחות) בתחום התחבורה הנקייה. ביניהם: מנוע שפיתח ראול אואידה, עם 256 בוכנות שפועל באמצעות לחץ אוויר ומגיע למהירות של כ-25 קמ"ש, כלי ניידות אישית של אייל זיו על בסיס כיסא מונע חשמלית, כלי ניידות אישית 'TLT' ('תלת') בסגנון סקייטבורד של אייל אלוני, מכונית נשלטת שלט רחוק עם סוללה שנטענת מאבקת אלומיניום של שני אליצור (שזכתה, כאמור, במקום השני בתחרות הסטודנטים), קונסולת מולטימדיה חכמה שנפרדת ממחשב הרכב ומאפשרת הרצת אפליקציות של בעל המכונית ללא חשש מפריצת סייבר של חברת BNC, מכונה בצורת 'מכונת מימכר' (vending machine) שמאפשרת טעינת סוללות והחלפת סוללה ריקה במלאה עבור קטנועים חשמליים, ומכונית אוטונומית בלתי מאוישת מתוצרת חברת תע"ר שנקראת 'AMSTAF' ומיועדת למשימות אזרחיות וצבאיות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    כנס אקומושן 2014: התחבורה הופכת חכמה יותר

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.