• Ad
  • הרוב המכריע של משתמשי המכוניות מעדיפים שכל הגלגלים ישמרו על קשר קבוע עם האספלט, אך יש גם יוצאים מהכלל. הכירו שניים מהם שעשו זאת בשבועות האחרונים, אם במכוון ואם בטעות, בצורה ספקטקולרית במיוחד
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לא מעט רוכבי אופנועים נוהגים לעיתים לעשות "ווילי" ולהרים את הגלגל הקדמי של האופנוע, לפעמים ביציאה מהמקום ובפעמים אחרות אפילו בעת רכיבה במהירויות תלת ספרתיות בכביש המהיר.
    "ווילי" אולי מעיד על יכולת שליטה בכלי, אך אנו מעולם לא באמת הבנו מדוע זה בדיוק טוב ולמה שווה לקחת את הסיכון.
    בניגוד לרוכבי האופנועים, לשמחתנו הרוב המוחלט של נהגי המכונית לא מרגיש שום צורך דחוף להרים אף גלגל באוויר בשום רגע נתון, אך כצפוי יש בעולם קומץ נהגים שמתעקש לאתגר את כוח המשיכה, כמו נהג הפעלולים הפיני וסה קיוימאקי (Vesa Kivimäki) ששבר לפני מספר שבועות את שיא גינס בעת שנהג במכונית הב.מ.וו שלו על שני גלגלים, כמובן, במהירות של 186.2 קמ"ש.
    BMW-330d-5
    עוד ב-TheCar:
    שיא גינס: נהג הריקשה שמוכיח שאפשר להסתפק בשני גלגלים
    100 קילומטרים לשעה עם גלגל אחד
    צפו: דריפט במהירות של מעל ל-300 קמ"ש

    מכונית הב.מ.וו סדרה 3 מהדור הקודם (E92) ששימשה את קיוימאקי לקביעת השיא הייתה סטנדרטית לחלוטין ולא בוצעו בה שום התאמות לצורך קביעת השיא למעט הרכבת צמיגים מתוצרת נוקיאן הפינית שיוצרו במיוחד למטרה זו.
    לנוקיאן מסורת של סיוע בשבירת שיאי גינס ובין היתר היא מחזיקה בשיא מהירות של מעל ל-335 קמ"ש אשר נקבע לפני מספר שנים על ידי יאן לטינן בעת נהיגה באודי RS6 נעולה בצמיגי חורף עם מסמרים, על משטח קרח.

    "בעבר ניסיתי לשבור כל מיני שיאים על שני גלגלים ובסופו של דבר הבנתי שהמכשול המרכזי שלי הוא הצמיגים שהתקשו לעמוד בעומס הרב", הסביר קיוימאקי. "החלטתי לפנות ליצרנית הצמיגים הפינית הותיקה נוקיאן ובחברה נענו מיד לאתגר ויצרו עבורי צמיגים בעלי דופן קשיחה שלא קורסת".
    יחד עם הצמיגים המיוחדים קיוימאקי הצליח לתת משנה תוקף לא שגרתי לסלוגן לפיו ב.מ.וו היא מכונת הנהיגה האולטימטיבית.

    בלי שום קשר לגינס וסביר להניח שללא כוונה ממשית לשבור אף שיא, בריטי שנהג בטסלה מודל S חשמלית הצליח לרחף בסוף השבוע מספר לא מבוטל של מטרים באוויר.
    הנהג, שככל הנראה היה שתוי, לא עשה שימוש בפונקצית "הטייס האוטומטי" של טסלה ומאחר שלא היה במצב פיכחות מיטבי לא הבחין שהוא מתקרב במהירות למעגל תנועה ופשוט המשיך ישר לתוך הכיכר, שם נתקל בתלולית קטנה ובשיחים שגרמו למכונית היוקרה לרחף באוויר ולנחות על הגג של מרצדס E קלאס שחנתה בחזית סוכנות מרצדס מקומית.
    הנחיתה על גג המכונית החונה לא עצרה את הטסלה המעופפת שהמשיכה בדרכה עד שנתקלה בעמוד בחזית אולם התצוגה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    כמעט 200 קמ"ש על שני גלגלים בב.מ.וו וטסלה מעופפת בלי קשר לטייס האוטומטי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.