• Ad
  • כמעט מחצית מהנהגים נותנים את מפתחות הרכב לזרים

    כמה פעמים הפקדתם את המפתח של אחד מהנכסים היקרים לכם בידי אנשים שאתם לא באמת מכירים? אם עשיתם זאת, הגדלתם באופן משמעותי את הסיכוי שרכבכם יגנב
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    car key 03סקר שנערך לאחרונה מגלה שקרוב למחצית מהנהגים נותנים את מפתחות הרכב שלהם לפחות פעם בשנה למישהו זר, זאת לעומת רק כ-11 אחוזים שהיו מסכימים להפקיד את מפתחות הבית שלהם בידי מי שאינם מכירים.
    הסקר נערך בבריטניה על ידי SMMT בשיתוף משרד הפנים של הממלכה המאוחדת ומשטרת לונדון, אך יש להניח שאם היה נערך במחוזותינו היו מתקבלות תוצאות דומות למדי.

    עוד ב-TheCar:
    וולוו מציגה: מכונית בלי מפתח
    די לקודן: מגדל לא תחייב התקנתם של המקשים המעצבנים
    פרצה קוראת לגנב: רכבים עם מערכת Keyless חשופים לגניבה

    נראה לכם לא הגיוני? חשבו שנית ותזדעזעו לגלות כמה פעמים הפקדתם את המפתח של אחד מהנכסים היקרים לכם בידי אנשים שאתם לא באמת מכירים, בין אם מדובר בשומר בחניון, בנהג של שירותי חניה, בשוטף בתחנת שטיפת רכב, אצל הפנצ'ר מאכער מזדמן ועוד.
    בדרך כלל אנחנו האחרונים שמעודדים פרנויה, אבל במקרה זה אנו ממליצים לצמצם ככל האפשר את האפשרות שמישהו שאתם לא מכירים וסומכים עליו במאת האחוזים יחזיק, אפילו לדקות ספורות, את המפתח של המכונית שלכם.

    רבים מכם וודאי סבורים שלמען הבריאות הנפשית עדיף לא לחשוד בכולם וסבורים שאם מישהו באמת רוצה לגנוב את הרכב שלכם הוא יכול לעשות זאת בקלות בעזרת כמה כלים פשוטים מה"טמבוריה" הסמוכה ו-5 דקות של אומץ.
    פעם זה באמת היה המצב, אך בעשור וחצי האחרונים בישראל, כמו ברוב מדינות העולם, נרשמה ירידה משמעותית מאוד במספר גנבות הרכב.

    הירידה הזו לא קרתה כי העבריינים החליטו לחזור לדרך הישר, אלא בעיקר משום שגניבות הרכב הפכו לעסק מסובך הרבה יותר הודות לשיפור משמעותי ברמת האבטחה של כלי הרכב המודרניים המצוידים רובם ככולם במפתח המשלב אימובלייזר מובנה.
    להבדיל מהקודן הטיפשי שמתקינים בארץ, אותו כל גנב סוג ז' מנטרל בדקה, אימובלייזר מובנה מונע כל אפשרות להתנעת המכונית ללא מפתח הכולל שבב עם הקוד הספציפי של הרכב שלכם – מה שמצריך אופרציה שלמה המחייבת את הגנב להצטייד במחשב רכב פרוץ זהה לזה של המכונית שלכם, או לפרוץ לבית כדי לגנוב את מפתחות הרכב, או להגיע עם גרר.

    car key 01

    עם זאת, אם נתתם את המפתח של הרכב שלכם למישהו שאתם לא מכירים גם אם הוא עבריין לא מתקדם במיוחד הוא יכול בדקות, בעזרת קורא שבבים ומחשב נייד, לשכפל את הצ'יפ שבמפתח ולאחר מכן כל שעליו לעשות הוא לרשום את מספר הרכב, לברר איפה אתם גרים וכעבור מספר שעות או ימים להגיע למקום ולקחת את הרכב בקלות.

    מייק הוואס, מנכ"ל SMMT שערכה את הסקר, מחדד: "צמצום מימדי תופעת גניבות הרכב בשנים האחרונות הוריד את הנושא מסדר היום אצל מרבית האנשים ולכן הם לא חושבים פעמיים לפני שהם נותנים לזר את מפתחות הרכב, אבל במעשה זה הם למעשה מגדילים בצורה משמעותית את הסיכוי שרכבם יגנב משום שלמרות שהטכנולוגיה כל העת משתפרת והופכת גניבות רכב לקשות יותר, ברגע שמפתחות הרכב נופלים לידיים הלא נכונות כל מערכות ההגנה הופכת ללא רלוונטיות".

    car Thief 2

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.