• Ad
  • כמו פוטין, רק על גלגלים

    הכירו את ה-Sherpa: רכב שטח קשוח, קטן ומאוד לא שגרתי המגיע אלינו מרוסיה עם הבטחה שעוד לא הומצא המכשול שיעצור אותו
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    45546788בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מסביב לעולם הולכים בעקבות צו האופנה ומחליפים את הסדאן שלהם ברכב פנאי נוצץ עם עמדת נהיגה שלטת, גלגלים גדולים, פגושים בולטים ומראה אגרסיבי.

    עם זאת, למרות שכיום יצרני הרכב מציעים מאות דגמים העונים להגדרה "רכבי פנאי" או "ג'יפונים", רק לקומץ מהם יש באמת יכולת שטח וכשבוחנים את הנושא לעומק מגלים למעשה שמדובר בדיוק באותם הדגמים כמו טויוטה לנד קרוזר, מיצובישי פאג'רו וכמובן ג'יפ רנגלר הקלאסי, שנמצאים איתנו כבר כמה עשורים.
    יתרה מזאת, כשבוחנים את ההיצע המוטורי לתנאי שטח קשים באמת מגלים שכבר יותר מחצי מאה ההוא מסתכם פחות או יותר בכלי אחד העונה לשם יונימוג.

    לא ברור אם ה-Sherpa הרוסי יצליח לערער את מעמדו האלמותי של אייקון השטח הגרמני, אבל אין ספק שהוא לוקח את המשימה בצורה טיפה אחרת ועל פי היכולות שניתן לראות בסרטון המצורף ללא ספק מדובר בשדון שטח שובב מאוד שקשה מאוד לעצור.

    הדבר הבולט ביותר בכלי הם גלגלי הבלון הענקיים בקוטר של 1.5 מטרים כל אחד ובשילוב מרווח גחון של 60 סנטימטרים, אורך של כ-3.5 מטרים האופייני למכוניות מיני עירוניות, רוחב של 2.5 מטרים וגובה של 2.3 מטרים, מתקבל כלי עם פרופורציות מאוד לא שגרתיות המעניקות ל-Sherpa מראה מאוד ייחודי.6565677

    הכלי שוקל כ-1,300 קילו ומניע אותו מנוע דיזל קטן בנפח 1.5 ליטרים, אבל הדבר המעניין באמת הוא מערכת ההנעה והבלימה המאפשרת, לבד משליטה נפרדת על הסרן הקדמי או האחורי, גם תפעול ושליטה נפרדת לפי צד ימני או שמאלי, שמעניקים לכלי יכולת תמרון נקודתית.
    צמיגי הבלון הענקיים והמשקל העצמי הלא מאוד גבוה מאפשרים ל-Sherpa גם לצוף ולנוע במים במהירות של עד 6 קמ"ש.
    המהירות המרבית על היבשה לא באמת גבוהה במיוחד ועומדת על בסך הכל 45 קמ"ש, אבל כפי שניתן לראות גם במהירות "העירונית" הזו בהחלט ניתן ליהנות מהרבה פאן.

    מחיר גרסת הבסיס עומד על 65 אלף דולרים וכולל מפרט ספרטני ללא יותר מדי אבזור נוחות מפנק.
    זה בהחלט לא זול, אבל אנחנו לא מכירים הרבה כלים שיכולים לחצות באדישות כל מכשול שיעצור כל כלי 4 על 4 סופר משופר ובוודאי לא כאלה שיכולים לשבור את הקרח ועדיין להגיע ליעד.544656

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.