• Ad
  • כל דגמי קאדילק יהיו חצי אוטונומיים בעוד שנה וחצי

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    קאדילק, מותג היוקרה של ג'נרל מוטורס, מתחייב להציע מערכת בקרת שיוט חכמה בכל דגמי החברה עד לשנת 2020, כלומר בתוך כשנה וחצי, ואילו שאר דגמי ג'נרל מוטורס – בהם אפילו שברולט ספארק הקטנה, יציעו את אותה אפשרות בתוך כחמש שנים.

     

     

    אנשי ג'נרל מוטורס רומזים גם על המערכת הבאה שהם רוצים להפוך לסטנדרטית בכל הדגמים, וזאת מערכת תקשורת בין כלי רכב לתשתיות (X2V) שתוצע באחד מדגמי הקרוסאובר שלהם עד לשנת 2023. מארק רויס, סגן נשיא בכיר בג'נרל מוטורס שאחראי על פיתוח מוצרים, רכש ושרשרת האספקה, הכריז על התכניות האלה בכנס השנתי של ITS (פתרונות תחבורה חכמה) שנערך אתמול (ד') בדטרויט, מישיגן. "ההתרחבות של טכנולוגיית Super Cruise ו- V2X מדגימה את מחויבותה של קדילאק לחדשנות, ולשיפור חיי הלקוחות", אמר רויס. "GM מחויבת ביותר ליישום העידן החדש של תחבורה אישית, וטכנולוגיות כאלה יאפשרו זאת".

    לכשעצמה, הודעה רשמית זאת מתארת רק שלב אחד נוסף בדרך הלא פשוטה אל תחבורה אוטונומית מלאה. אבל מה שמסתתר מאחוריה מעניין הרבה יותר היות שהוא מתאר את הסימביוזה הקריטית בין יצרניות רכב לבין חברות הי-טק שמפתחות טכנולוגיה לא אוטומוטיבית.

    קאדילק שוקדת מזה מספר שנים על פרויקט " "Super Cruise" – או "בקרת שיוט חכמה", שאותו היא מפתחת בשיתוף חברת הסטארט אפ Ushr שמתמחה במיפוי מדויק של נתיבי תחבורה.

    תחום המיפוי הדיגיטלי הזה, יצירת "מפת עולם מדויקת ברזולוציה גבוהה", הוא "הגביע הקדוש" ואחד התחומים ה"בוערים" ביותר כיום בתעשיית התחבורה, והפיצוח שלו מעסיק לא מעט חברות ישראליות וישראליות בבעלות זרה.
    עד היום פיתחה Ushr מפה שמכסה כ-260 אלף ק"מ של דרכים מהירות ברחבי ארה"ב וקנדה, והמפה הזאת מדויקת מספיק כדי לאפשר ל"סופר קרוז" של ג'נרל מוטורס להסיע על הדרכים האלה מכוניות "ללא מגע יד נהג".

     

     

    ג'נרל מוטורס החלה להציע את המערכת הזאת השנה כאופציה בתוספת תשלום רק בדגם אחד של קאדילק – CT6, כלומר שבשלב זה מדובר במספר קטן מאד של מכוניות ביחס לצי הכולל אפילו שלה עצמה, ובכל זאת מדובר בתשובה למערכת המפורסמת של 'טסלה', ולהבדיל – כולם מחזיקים אצבעות שהפרסום שלה לא יגיע בגלל מעורבות בתאונות.

    מערכת סופר קרוז מבוססת על שימוש בחיישני LiDAR, מכ"ם ומצלמה שמותקנים במכוניות, וב"קריאה" של מפה שמתעדכנת באופן קבוע תוך כדי התבססות על מערכת הניווט הלוויינית הסטנדרטית ברכב. כדי להשתמש בה חייב הנהג להיות מנוי על שירותי OnStar של ג'נרל מוטורס.

     

     

    ה"סופר קרוז" רחוק עדיין מלהיות מערכת אוטונומית מלאה, שכן נהג חייב לשבת ליד ההגה והוא האחראי הבלעדי על מה שמתרחש עם המכונית, אבל מדובר בתכונת נוחות שמאפשרת לנהג לעזוב את ההגה ולאפשר למכונית לנהוג עבורו לאורך כבישים מהירים ומשעממים. מה שחשוב יותר בהכרזה של קאדילק הוא שהיא מוכיחה שלשתי החברות יש מפת דרכים, תרתי משמע, ותוכנית סדורה להרחבת השימוש בפונקציה המעניינת הזאת לכל דגמי הקבוצה.

    מאליו מובן שבשלב המיידי, כל עוד שלא פותחה מפה דיגיטלית מדויקת לכבישי ישראל, אין להכרזה הזאת משמעות עבורנו, כאן בארץ, אלא שגם המיפוי הזה מתרחש ומתקדם במקביל על-ידי מספר חברות, כאמור, ובשנים הקרובות מתבקשת סטנדרניזציה שלו, כמו גם תפוצה רחבה יותר של מערכות אוטונומיות דומות אצל כל יצרניות הרכב. הבשורה המיידית, נכון לעכשיו, היא שג'נרל מוטורס תהיה יצרנית הרכב הגדולה הראשונה שמציעה בקרת שיוט חכמה בכל הדגמים של מותג שלה.

     

    צילומים: יח"צ – קאדילק, USHR

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.