• Ad
  • כוכבות פרנקפורט 2015: יגואר F-PACE

    הקרוס-אובר הראשון בהיסטוריה של יגואר הבריטית מוגדר כ"קרוס-אובר ספורטיבי לחובבי נהיגה וביצועים". עם עיצוב אופנתי ומנוע V6 בנפח 3.0 ליטר שמוגדש באמצעות מגדש-על הוא ינסה להתעמת עם כל מה שזז בשטח – מפורשה וב.מ.וו. ומטה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ערב תערוכת פרנקפורט, שתיפתח היום לסיקור תקשורתי, חשפה יגואר באופן רשמי את F-PACE החדש.

    אנשי יגואר מגדירים את F-PACE כ"קרוס-אובר מעוצב שמספק ביצועים, זריזות, מהירות ועידון כמיטב המסורת של יגואר, יחד עם דינמיקה ללא תחרות ושימושיות יומיומית".

     

    יגואר F-PACE
    יגואר F-PACE

     

    F-PACE מבוסס על פלטפורמת האלומיניום שעליה בנויים גם XE ו-XF, אם כי לאנשי יגואר חשוב להדגיש ש-81% מחלקי המרכב שלו ייחודיים רק לו.

    באותה הזדמנות הם מדגישים גם שכ-80% מחלקי המרכב שלו בנויים מאלומיניום, ושחלקים נוספים בו בנויים מחומרים מורכבים וממגנזיום – והכל כדי להפחית את המשקל ולהגיע לחלוקת משקל אופטימלית של 50%-50% קדימה ואחורה.

    מעצבי יגואר נותרו נאמנים למכונית התצוגה C-X17 שהוצגה לפני שנתיים, ולזכותם צריך לומר שהם פיסלו יצירה אופנתית מספיק כדי לקלוע לטעמם של אוהבי הקרוס-אוברים היוקרתיים, מבלי להקריב את קווי המתאר האופייניים למותג הבריטי המפואר.

     

    Jaguar F-PACE_10

     

    כדי להדגיש את המחויבות לביצועים דינמיים מושק אף-פייס עם מנוע בנזין גדול, V6 בנפח 3.0 ליטר שמוגדש באמצעות מגדש-על ומספק 380 כ"ס, כשהוא ארוז בגוף שנראה שרירי ומתגלגל על גלגלים גדולים בקוטר 22 אינטש.

    מצד שני, קצת מאכזב לגלות שאנשי יגואר מקדישים יותר מקום בהודעה לעיתונות שלהם, ובסדר קדימות גבוה יותר, לאיבזור המולטימדיה (המתקדם יש לומר) ולמערכות הסיוע לנהג מאשר לביצועים הדינמיים.

     

    Jaguar F-PACE_015

     

    גרסת הבסיס של אף פייס מקבלת את מערכת ה-"InControl Touch Pro" שמבוססת סביב מסך מגע בגודל 10.2 אינטש ובליבה פועם מעבד ארבעה ליבות חזק וכונן פלאש גדול, ועם חיבוריות אינטרנט מהירה.
    תצוגת הניווט יכולה להיות מוגשת גם על לוח המכשירים הוירטואלי שמול הנהג, על-גבי מסך הרזולוציה גבוהה בגודל 12.3 אינטש.

    אלוף במשקל בינוני

    ליגואר, ודאי בשלב הזה של חייה, אין יותר מידי דגמים או אפשרות להתפתח אל מגוון רחב מידי של נישות, וזאת ודאי אחת הסיבות לכך שמבחינת ממדים היא בחרה למקם את אף פייס מעט מעל לב.מ.וו. X3 ומתחת לוולוו XC90 ולאאודי Q7. אורכו של אף פייס 473.1 ס"מ ואורך בסיס הגלגלים שלו 287.4 ס"מ, ואנשי יגואר מבקשים שלא לשכוח שמדובר בכלי היחיד בקטגוריה שלו (ובכלל זה גם כלי מתוצרת אאודי, כמובן) שבנוי ברובו (80 אחוזים כאמור) מאלומיניום.
    גרסת הדיזל, למשל, עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר שמספק 180 כ"ס ועם תיבת הילוכים ידנית, שוקלת 1,665 ק"ג.

     

    Jaguar F-PACE_05

     

    המשקל הנמוך תורם כמובן גם לביצועים, ומאפשר לגרסת הבנזין המוגדשת להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.1 שניות ולהגיע למהירות המרבית, המוגבלת אלקטרונית, של 250 קמ"ש.

    כח המנוע מרוסן על-ידי הרבה מאד אלקטרוניקה, גם לטובת חלוקתו בין ארבעת הגלגלים באמצעות מערכת ההנעה הכפולה שקיימת כבר ב- F-TYPE – אך קיבלה כאן את "הגרסה המתוחכמת ביותר שלה", לדברי יגואר, וגם עם מערכת סטנדרטית לחלוקת המומנט בתוך פניות – למעשה תחליף לדיפרנציאל מוגבל החלקה.

    כדי שלא לפספס את היתרונות שמציעה בת משפחת אחרת – לנד-רובר, האחות, מכילה מערכת ההנעה הכפולה את תכונות "תגובת הקרקע" (או, בשמה המקורי, Terrain Response) של לנד-רובר, אחרי שעברה כמובן התאמה, והיא אמורה לשפר את הטיפול בסוגי קרקע ובמצבים שונים כמו שלג, חול, עפר, בוץ וכיוצ"ב.

    אצלנו צפויה השקתו של אף פייס סביב אמצע השנה הבאה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.