• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לידיעת סיירת מטכ"ל: חברה אמריקאית קטנה מפתחת אופנוע היברידי בעל יכולת חמקנות, שנועד לאפשר לכוחות מיוחדים לחדור בשקט ובמהירות ליעדים הנמצאים מאחורי קווי האויב

    לוגוס, חברת טכנולוגיות קטנה מארה"ב, הודיעה לפני כשבוע על זכייה במענק של 100 אלף דולר מהסוכנות לפרויקטי מחקר מתקדמים במשרד הביטחון האמריקאי (DARPA, ר"ת: Defense Advanced Research Projects Agency). לכאורה, זה לא משהו שעשוי להצית את התלהבותם של חובבי רכב (או צבא), אבל כדאי להמשיך ולקרוא את הודעת החברה: "כשהטכנולוגיה תמומש במלואה, היא תאפשר לצוותים צבאיים קטנים לעבור מרחקים ארוכים בשקט ובחמקנות, בשטח אויב קשה".

    ועכשיו, בעברית פשוטה: המענק שקיבלה חברת לוגוס נועד לפיתוח אב-טיפוס של אופנוע היברידי, שישמש את הכוחות המיוחדים של הצבא האמריקאי לחדירה שקטה אל יעדים הנמצאים הרחק מעבר לקווי האויב. האופנוע יפותח במשותף עם יצרנית אופנועים קטנה מקליפורניה בשם BRD, שהוקמה ב-2007 ועוסקת בפיתוח וייצור של אופנועים חשמליים.

    האופנוע ההיברידי יבוסס על אופנוע-שטח של BRD, ויצויד במנועי חשמל ובנזין. כדי להקטין את חתימות הקול והחום, האופנוע אמור להציע אפשרות לנסיעה ארוכת-טווח באמצעות המנוע החשמלי בלבד. מאחר שהפיתוח נמצא בשלבים ראשוניים, אין כרגע פרטים אודות טווח או הספק של המנועים, אך סביר להניח שאלה יקבעו בהתאם לדרישות הייחודיות של מבצעים מיוחדים. כך למשל, יכולת עבירות גבוהה וחתימות קול וחום נמוכות הן דרישות חשובות משמעותית ממהירות מרבית.

    לדברי ווייד פוליאם, בכיר בחברת לוגוס, "יכולת הנעה שקטה בנסיעה ארוכת-טווח, בכלי רכב קל, קשוח ודו-גלגלי, יכולה לתמוך במבצעים מוצלחים של כוחות מיוחדים בתנאי שטח קיצוניים וסביבה רווית סיכונים. עם דרישה גוברת להפעיל יחידות קטנות שנמצאות במרחק רב מתמיכה לוגיסטית, הצבא עשוי להסתמך יותר ויותר על טכנולוגיות יעילות ורב-גוניות כמו האופנוע ההיברידי".

    פוליאם מוסיף כי האופנוע ההיברידי שיפותח באמצעות המענק של DARPA, אמור לספק ללוחמי יחידות מיוחדות (הנקראים בעגה הצבאית – Operators) "יכולת כמעט-חרישית וקלות הפעלה של כלי רכב חשמלי, ביחד עם הטווח המוגדל שמציע מנוע בעירה פנימית, שמשמש גם כגנרטור".

    זו אינה הפעם הראשונה שבה מביע הצבא האמריקאי עניין באופנועים היברידיים או חשמליים. בשנה שעברה הציגה היצרנית האמריקאית "זירו" (ZERO) אופנוע חשמלי ייעודי לכוחות המיוחדים של צבא ארה"ב. האופנוע, שכונה MMX, צויד במנוע חשמלי (54 כ"ס) והציע אפשרות החלפה מהירה של סוללות, יכולת נסיעה במים (עד גובה של מטר) והכנה להתקנת אביזרים צבאיים (כמו מערכות אינפרה-אדום). כמה יחידות של האופנוע החשמלי כבר הועברו לידי הצבא האמריקאי, במטרה להיבחן בתנאים מבצעיים.

    בתמונה: זירו MMX, שהוצג ב-2013 ומיועד לכוחות מיוחדים

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    כוחות מיוחדים עם אופנועים חמקנים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.