• Ad
  • יבואני קיה רוצים לכבוש נתח מן הקטגוריה הנכחדת של משפחתיות גדולות. לפחות עד לשבוע הבא, שבו תציג יונדאי גרסה משופרת לסונטה, קיה מנצחת בקרב על התמורה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פלח השוק של מכוניות משפחתיות גדולות, בעבר השלישי בחשיבותו בשוק הישראלי, מצטמצם בעקביות בגלל נהירה אל רכבי פנאי וקרוסאוברים. בשנה שעברה הצטמקו המכירות בסגמנט זה ב-12% וכעת הוא תופס בקושי 3.5% מכלל המכירות.

     

    גם הנתח שנותר עלול היה להיות קטן עוד יותר לולא כיכבה בו בשנתיים האחרות הגרסה ההיברידית של יונדאי סונטה, מכונית שנהנית מהטבת מס משמעותית בזכות המערכת ההיברידית שלה.

    טלקאר, יבואנית קיה לישראל, חפצה גם היא בנתח מן הנתח, וכעת היא משיקה את התאומה הלא זהה של סונטה – קיה אופטימה, בגרסה היברידית. אופטימה חולקת עם סונטה לא רק את הפלטפורמה וממדים דומים, אלא גם את יחידת ההנעה שמספקת 192 כ״ס (מהם 156 כ״ס ממנוע בנזין ארבעה צילינדרי בנפח 2.0 ליטר והשאר מן המנוע החשמלי). תיבת ההילוכים היא אוטומטית-פלנטרית עם שישה יחסי העברה, וזאת בשונה מן התיבה הרציפה שבדגמים ההיברידים מתוצרת טויוטה. הסוללה היא מסוג ליתיום-יון, אבל הקיבולת שלה נמוכה מזו של סוללת הניקל-מטאל הפחות מתקדמת שבטויוטה קאמרי היבריד.

    אנשי קיה מצהירים בגלוי שהם רוצים שאופטימה תתמקם בשלישיה המובילה בקטגוריה, וכדי להשיג זאת הם שולפים את קלף התמורה למחיר. כבר ברמת הגימור הסטנדרטית – EX – שמחיר המחירון שלה הוא 165 אלף שקל – מציעה אופטימה מבחר מערכות בטיחות מתקדמות שלא מוצעות בגרסת הבסיס של יונדאי סונטה.

    בין השאר מוצעות בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב הנסיעה (ללא היגוי אקטיבי) ותאורת אור גבוה אדפטיבית. בנוסף, קיה מעניקה חמש שנות אחריות מלאה למערכת ההיברידית ושלוש שנים לכלל מכלולי המכונית. ברמת גימור פרימיום, היקרה בעשרת אלפים ש״ח מ-EX, נוספות גם מערכת התרעה מפני כניסה לנתיב נסיעה חסום ומפני עצמים בנסיעה לאחור. בנוסף כוללת גרסה זאת גם גג שמש פנורמי, ריפודי עור, חימום ואוורור למושבים, כוונון חשמלי למושב הנוסע וחימום לגלגל ההגה.

     

     

    התוצאה היא רשימת אבזור דומה לזו של הגרסה היקרה של סונטה, אבל עם יתרון מחיר של עשרת אלפים ש"ח נכון להיום. העניין הוא שבשבוע הבא תשיק יונדאי בישראל את מתיחת הפנים של סונטה, ובאותו מעמד עשויה היבואנית שלה, כלמוביל, לטרוף את הקלפים ולמחוק את יתרון המחיר של אופטימה.

    ממש כמו בקרב בין קיה ספורטאז' ליונדאי טוסון, סביר שגם הקרב בין אופטימה לסונטה יוכרע באמצעות המחיר (הגלוי והסמוי) יותר מאשר על-ידי טעם אישי ותדמית.

    צילום: רונן טופלברג

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יתרון זמני: קיה משיקה את אופטימה ההיברידית

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.