• Ad
  • הפער הבלתי נתפס בין נתוני צריכת הדלק הרשמיים לצימאון לנוזל הצהבהב בפועל בתנאי אמת, הביא את האיחוד האירופאי לקבוע תקן חדש ומחמיר בהרבה למבחן האמור להציג תוצאות קרובות למציאות. כעת יצרני הרכב מנסים לדחות את החלתו מ-2017 לשנת 2020
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כל מי שרכש אי פעם מכונית חדשה בוודאי שם לב לפער בין נתוני צריכת הדלק המפורסמים בהבלטה בקטלוג הכרומו שמקבלים בסוכנות הרכב המבהיקה לבין נתוני האמת במציאות היומיומית המיוזעת.אמנם, בחמש האחרונות מרבית המכוניות הפכו חסכוניות מבעבר אבל הפער בין צריכת הדלק בשטח לזו שהיצרנים מתפארים בה רק גדל.

    ההפרשים שבמקרים רבים הגיעו אפילו ליותר מ-50 אחוזים (ובממוצע, כך מתברר, עומדים על 38 אחוזים) הביאו ועדה של האיחוד האירופאי להחליט על שינוי נוהל המבחנים המיושן הנהוג היום וקביעת נוהל מחמיר שיוכל לספק נתונים קרובים בהרבה למציאות השימוש האמיתית. באיחוד החליטו לתת ליצרניות זמן וקבעו כי תקנות אלו יכנסו לתוקף בתוך כשנתיים וחצי – בספטמבר 2017.

    אולם כעת יצרניות הרכב האירופאיות דורשת שיישום התקנות ידחה ל-2020  זאת מאחר שהתקנים החדשים דורשים תהליך מחזור בחינה ממושך בהרבה ועל כן יש לתת להן מספיק זמן כדי להתכונן לשינוי.
    נשמע לכם כמו תירוץ עלוב כדי למשוך זמן? ובכן, אתם לא טועים: ליצרני הרכב יש אינטרס ברור למשוך כמה שיותר זמן במבחנים הנהוגים היום אשר לא מבוססים על תוצאות שהושגו בעת נהיגה בכבישים ציבוריים אלא על מבחן המבוצע בתנאי מעבדה על מסוע על פי פרמטרים ברורים שנקבעו מראש וללא מזגן, תנאי מזג אוויר בעיתיים, שיפועים בכביש, שיבושים ופקקים.

    תחנת דלק
    המכוניות המודרניות חסכונות יותר אבל אין סיכוי שתצליחו להתקרב לנתונים הרשמיים

    למעשה מדובר במבחן באורך כולל של רק 11 קילומטרים מהם 4 קילומטרים המדמים נהיגה בעיר במהירות של עד 50 קמ"ש וכוללים כמה האצות ובלימות ושבעה קילומטרים "בין עירוניים" במהירות ממוצעת של 63 קמ"ש ועד מקסימום 120 קמ"ש.

    בתנאים הסטריליים הללו מכוניות מודרניות המצוידות במנועים קטני נפח עם מגדשי טורבו, מערכות start&stop המדממות את המנוע בעמידה ותיבות הילוכים מרובות יחסי העברה מסוגלות להגיע לנתונים פנטסטיים שהם למעשה לא פחות מהונאה מאחר, כפי שרבים מאיתנו למדו בדרך הכואבת ליד משאבת הדלק, שאין שום סיכוי שאפילו נהג עם רגל מרחפת על הדוושה ומודעות עמוקה לחיסכון יצליח להתקרב אליהם.

    עם זאת למרות האינטרס הציבורי הברור בשינוי תקן מבחני צריכת הדלק בהקדם האפשרי, ממשלת גרמניה, מדינה שבשטחה מצויים כמה מיצרני הרכב הגדולים באירופה, הודיעה כי תתמוך בדחיית יישום התקנות החדשות."כולנו יודעים שנתוני צריכת הדלק שמפורסמים כיום הם תוצאה ישירה של התחכמות של היצרנים עם בדיקות המעבדה" אמר גרג ארצ'ר, מנהל תחום תחבורה וסביבה באיחוד האירופאי. "בפני ממשלות אירופה עומדות הזדמנות לעצור את הרמאות החל משנת 2017 אל תתנו ללוביסטים לשכנע אתכם לפעול בניגוד לטובת הציבור".

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יצרני הרכב יפרסמו נתוני צריכת דלק אמיתיים? – ממש לא בקרוב

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.