• Ad
  • שמועות עיקשות טוענות כי דייסון, שהמציאה את שואב האבק הציקלוני ללא שקית ופיתחה מוצרים פורצי דרך נוספים, נכנסת לתחום הרכב החשמלי. בחברה מסרבים לאשר אך מודים כי החברה נמצאת בעיצומו של גיוס עובדים גדול שכולל, כך התברר בסוף השבוע האחרון, גם את איאן מינרדס, מי שהיה עד לאחרונה מנהל הפיתוח של אסטון מרטין
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    Dyson-Vacuumכבר מספר חודשים שברחבי הממלכה המאוחדת מסתובבות שמועות עיקשות על כך שחברת Dyson, המוכרת בעיקר בזכות שואב האבק המהפכני שפיתחה, מתכננת להכנס לתחום הרכבים החשמליים.

    אמנם דייסון לא אישרה כל כוונות או תוכניות מוטוריות באופן רשמי, אבל בסוף השבוע השמועות קיבלו חיזוק משמעותי כשהתברר שהחברה שכרה את שרותיו של איאן מינרדס, מי שהיה עד לאחרונה מנהל הפיתוח ביצרנית הרכב אסטון מרטין, לתפקיד מנהל פיתוח ביצרנית האלקטרוניקה הביתית.
    מינרדס עבד באסטון מרטין כמעט 20 שנה, נחשב לאחד מאנשי המפתח ביצרנית האקזוטיקה הבריטית והיה אחראי על כמה דגמים בלתי נשכחים של החברה.

    עוד ב-TheCar:
    "בעלות על רכב פרטי תהפוך לנחלת העבר בתוך עשור"
    נס פך השמן: המצאה שתאפשר לכם להחליף שמן ברכב תוך פחות מדקה
    לעולם בעקבות השמש: צרפת 'תסלול' 1,000 קילומטרים של כבישים סולאריים

    הצטרפותו של הבכיר מאסטון מאוששת את המסמך שנחשף לא מכבר ב"גרדיאן" בדבר תוכנית ממשלתית לעידוד אנרגיות מתחדשות זאת לנוכח הנוכחות הבריטית הדלה בתחום אל מול הפיתוחים של גוגל, טסלה ואפל מעמק הסיליקון.
    בין היתר מן המסמך עלה כי דייסון מקבלת עידוד ממשלתי כדי לפתח מכוניות חשמליות וסוללות מתקדמות.
    במסמך נחשף גם כי יצרנית האלקטרוניקה הביתית תקבל לצורך כך תמיכה של מיליוני לירות שטרלינג מכספי משלם המסים בשנים הקרובות לפרויקט שיבטיח גם יצירה של 500 מקומות עבודה חדשים, בעיקר למהנדסים.

    בתגובה לאותו פרסום גורמים מדייסון וגם מהממשלה טענו כי מדובר בתמיכה קטנה בהרבה ממה שפורסם (רק 16 מיליון לירות שטרלינג ולא 174) והכוונה היא לתמיכה במחקר ופיתוח בתחום הסוללות ולא בהכרח בפיתוח כלי רכב חשמליים.
    עם זאת, למרות ההכחשות, יודעי דבר טענו כי אותן הבהרות פורסמו רק כדי לשמר את ערפל קרב כדי להשאיר את הפרויקט הרחק מאור הזרקורים זמן רב ככל הניתן.

    5454576689999
    ג'יימס דייסון . צילום: ויקימדיה

    כדי להבין מה ליצרנית שואבי אבק ולמכונית חשמלית צריך להתמקד בדמותו של המייסד והרוח החיה של החברה, מר ג'יימס דייסון – אדם רציני ומבריק המצויד בחזון, במחשבה מחוץ לקופסה, בידע רב וביכולת לרדת לפרטים הקטנים ביותר.
    כך למשל הכין דייסון לא פחות מ-5127 אבות טיפוס לשואב האבק המהפכני הראשון שלו בטכנולוגיית הציקלון ללא שקית לפני שהיה מרוצה מהתוצאה באופן מוחלט והרגיש שהמוצר מוכן לשיווק.
    להפתעתו, החברות הגדולות בתחום לא רצו לקנות את ההמצאה, ככל הנראה בגלל שהן הרוויחו יפה מאוד ממכירת שקיות לשואב במחירים מופקעים, ודייסון החליט לבסוף להקים חברה בעצמו. השאר, כמו שאומרים, היסטוריה.

    אפשר לציין גם את מייבש הידיים המהפכני, את המאוורר ללא רוטור ופיתוחים נוספים שהמשותף לכולם הוא שהם לקחו מוצרים שכולנו מכירים לרמה אחרת לגמרי.

    כיום דייסון היא חברת ענק המעסיקה 3,100 עובדים, משווקת את מוצריה ב-50 מדינות ונהנית ממחזור שנתי של מעל למיליארד לירות שטרלינג.
    דובר מטעם דייסון אמנם סירב לאשר את השמועות בנוגע לתחום הרכב אך ציין כי החברה נמצאת בתנופת גיוס עובדים ממגוון רקעים לטובת פרויקטים חדשים שהיא מתכננת והציפיה היא שעד 2020 יגויסו 3,000 מהנדסים וטכנאים חדשים.

    כעת נותר לחכות לאישור רשמי ולקוות, ממש כמו אותו שואב ציקלוני, כי גם בתחום המכוניות החשמליות דייסון תציג טכנולוגיה שתהווה פריצת דרך של ממש בתחום בו, למעט הדגמים מבית טסלה, נראה כי נדרשת חשיבה מחדש והתקדמות של ממש כדי להגיע בשנים הקרובות לנקודה בה המכוניות החשמליות יוכלו להוות תחליף ראוי למכוניות המצוידות, כבר למעלה מ-100 שנים, במנועי בעירה פנימית לא יעילים ומזהמים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יצרנית שואבי האבק הבריטית תייצר מכוניות חשמליות?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.