• Ad
  • תקלות אופייניות ברכב

    סקר: יותר תחכום ויותר תקלות בדגמים חדשים

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סקר J.D.Power האמריקני מגלה מגמה עקבית של גידול במספר התקלות בדגמים החדשים, אשר מיוחסת להוספת מערכות מתוחכמות והגדלת היצע האיבזור. לראשונה: יונדאי עקפה את טויוטה

    חברת הסקרים האמריקנית J.D.Power. פרסמה אתמול את "מחקר התקלות הראשונות" שלה לשנת 2014 אשר מתייחס לבעיות שגילו רוכשי כלי רכב חדשים בשלושת החודשים הראשונים מאז קבלת המכוניות לידיהם.

    התוצאה המעניינת הראשונה, שגם מודגשת על-ידי עורכי הסקר, היא שמספר התקלות במכוניות חדשות נמצא במגמת עליה, ובסקר הנוכחי דווח, בממוצע של כלל התעשיה, על כ-3% יותר תקלות מאשר בזה שקדם לו והתייחס לשנה שעברה.

    תוצאה מעניינת אחרת, אשר משום מה מוצנעת בהודעה לעיתונות שפרסמה החברה, היא שלראשונה מעולם עקפה יונדאי את טויוטה בתחום זה, ולקוחותיה התלוננו על פחות תקלות מאשר לקוחות טויוטה.

    בהודעתה לעיתונות מדווחת J.D.Power שמספר התקלות שחוו בעלי רכב חדש בארה"ב גדל בשנה הקודמת לנוכח החדרתן של טכנולוגיות מתוחכמות, וזאת מגמה שמשתקפת גם במחקר אחר שעורכת החברה ובוחן את מספר התקלות שחווים בעלי רכב בשלוש השנים הראשונות לבעלות על כלי רכב, שתוצאותיו פורסמו מוקדם יותר השנה.

    מחקר ה"תקלות הראשונות" מבוצע על-ידי J.D.Power זו השנה ה-28 ברציפות, והוא בוחן את התקלות שחווים בעלי הרכב במהלך 90 הימים הראשונים של הבעלות. בהתאם לתוצאות קובעת החברה ערך ממוצע שנקרא PP100, כלומר מספר תקלות ל-100 כלי רכב שנדגמו, וככל שהערך הזה נמוך יותר כך האיכות גבוהה יותר, כלומר שנתקבלו פחות תלונות על תקלות.

    המחקר הנוכחי מצא שהממוצע של כלל תעשיית הרכב (לכלי רכב שנמכרו בארצות הברית) עומד כעת על 116 תקלות ל-100 כלי רכב, וזה משקף עליה של 3% במספר התקלות ביחס לשנה שעברה.

    בתוך כל הנתונים שלהם זיהו הסוקרים שתי מגמות ספציפיות, הראשונה בהן היא שבדגמים חדשים לחלוטין – כלומר כאלה שהושקו לראשונה או כאלה שעברו שינוי משמעותי – להבדיל ממתיחת פנים קוסמטית בלבד, נרשם מספר תקלות גבוה משמעותית מאשר בדגמים ממשיכים אשר לא עברו שינוי משמעותי.

    במספרים: בדגמים חדשים לגמרי דווח, בממוצע תעשייתי, על כ-128 תקלות ל-100 כלי רכב ואילו בדגמים ממשיכים עומד הממוצע על 113 בלבד.

    המגמה האחרת, שבה יש גם בשורות טובות בעניין זה, היא שברוב המקרים לא מדובר בכשלים טכניים מהותיים אלא בעיקר במערכות הבידור והאלקטרוניקה. רוב הגידול בדיווחי תקלות בדגמים חדשים נוגע למערכות זיהוי קולי, מערכות אודיו וקישוריות בלוטות'.

    "היצרניות מנסות לתת לצרכנים פיצ'רים חדשים וטכנולוגיה חדשות מבלי להעלות את מספר התקלות והתלונות", אמר דיוויד סרג'נט, סגן נשיא תחום הרכב העולמי ב- J.D.Power, "עם זאת, במקרים שונים מגלים הלקוחות שהטכנולוגיה קשה להבנה, קשה לשימוש, או פשוט לא תמיד עובדת כפי שתוכננה".

    באופן ממש לא מפתיע מגלה המחקר שנאמנותם של בעלי רכב למותג מסויים עולה ככל שהם חווים פחות בעיות עם הרכב שלהם. שילוב הנתונים עם מחקרים אחרים של J.D.Power מגלה ש-57% מבעלי הרכב שלא דיווחו על בעיות נשארו עם אותו המותג כאשר רכשו את הרכב החדש הבא שלהם, לעומת 53% מקרב מי שדיווחו על בעיה אחת ו-48% מקרב מי שדיווחו על שתי בעיות או יותר.

    "קיים מתאם גם בין מי שחווה בעיות בשלושת החודשים הראשונים עם המכונית לבין נאמנות הלקוח", אמר סרג'נט, "בעיות בשלב מוקדם עלולות לקבוע את הטון למהלך תקופת הבעלות כולה, והיא משפיעה על הלקוחות שנים קדימה."

    תוצאות הסקר הנוכחי מציבות את יונדאי בראש "טבלת האמינות" מבין המותגים העממיים, עם 94 תקלות ל-100 כלי רכב, מעל טויוטה שאצלה נרשמו 105 תקלות בממוצע. שברולט, שלישית ברשימה וצמודה מצד אחד לטויוטה עם 106 תקלות ומצד שני לקיה עם מספר זהה של תקלות. אצל הונדה נרשמו בממוצע 108 תקלות ולאחריהן מדורגות קרייזלר (111), פורד (116), ניסאן (120), דודג' (124), וסובארו (138).

     

    JD Powers IRQ 6-2014

    מקור: J.D.POWER

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.