• Ad
  • שתי ציפורים במכה אחת: יונדאי-קיה שמה רגל לא רק בתעשייה הבוערת של שוק שירותי הניידות אלא גם בשוק הרכב המתפתח ביותר בעולם. תפתח כלי רכב חשמליים ותשתיות טעינה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    קבוצת יונדאי-קיה הכריזה בשבוע שעבר על השקעה של 300 מיליון דולר בחברת שירותי הניידות ההודית 'אולה' (OLA) שהיא אחת מן החברות הגדולות ביותר בעולם כיום בתחום ההסעות המשתפות (כמו 'אובר' האמריקנית ו'דידי' הסינית). עבור יונדאי מדובר בצעד אסטרטגי חשוב ובציד של שתי ציפורים באבן אחת: היא שמה רגל לא רק בתחום הבוער של תחבורה חכמה ו"תחבורה כשירות" (MAAS), אלא גם בשוק הרכב ההודי, שמתפתח כיום בקצב המהיר ביותר בעולם.

     

     

    אנשי יונדאי מצהירים שלא מדובר רק בהשקעה כלכלית אלא ב"שותפות אסטרטגית שבמסגרתה יונדאי וקיה יבצעו את ההשקעה המשולבת הגדולה ביותר שלהן עד כה (בתחום התחבורה החכמה – ג.מ.), כחלק מאמצי הקבוצה להמשיך להיות ספקית פתרונות ניידות חכמים".
    חברת שירות ההסעות המשתפות ההודית 'אולה' עשתה את הופעת הבכורה הבינלאומית שלה בשנה שעברה, כלומר שהיא לא מסתירה את שאיפותיה הגלובליות, אבל במסגרת מה שמתחיל להיראות כמו "הסכם קרטליסטי ג'נטלמני להפרדת כוחות גיאוגרפית" בין ענקי התעשייה הזאת היא מתרכזת בשלב זה בעיקר בהודו ובמדינות דרום מזרח אסיה. שיתוף הפעולה האסטרטגי עם אחת מיצרניות הרכב השאפתניות ביותר בעולם, ומי שמצאה את עצמה צעד אחד אחרי ג'נרל מוטורס, מרצדס, ואפילו פיאט-קרייזלר – עשוי להיות מנוף אדיר מבחינתה גם לפיתוחים טכנולוגיים וגם לאיתנות כלכלית.

    בהודעה משותפת של החברות הן מדווחות ש-300 מיליוני הדולרים יושקעו בין השאר בפיתוח כלי רכב חשמליים שמותאמים להודו, ובמקביל גם להקמת תשתיות טעינה מתאימות לכלי הרכב האלה, וכן ב"פיתוח פתרונות לתפעול ולניהול רכבי צי". חלק מן הסכום יוקצה למימון כדי לאפשר ליותר נהגים לרכוש כלי רכב שבאמצעותם ייכנסו לתחום ההסעות המשתפות. החברות גם יגבשו יחד תכניות תחזוקה לכלי הרכב האלה.

     

    לקריאה נוספת: ללמוד מההודים: אולה משקיעה 100 מיליון $ בשיתוף קטנועים

     

    באותה הצהרה מסרו הצדדים שהיעד שהציבו לעצמם הוא להגיע לשני מיליון כלי רכב ("מקומות עבודה") באמצעות "מערכת הניידות" של אולה עד לשנת 2022. ל'אולה' יש כיום יותר מ-1.3 מיליון "שותפים" על הפלטפורמה שלה, כלומר נהגים בכלי רכב שונים שמסיעים נוסעים ומשתמשים באפליקציה של 'אולה'.

    'אולה' הוקמה לפני כשמונה שנים וגייסה עד היום, בסך הכל, כ-3.5 מיליארד דולר. בשנת 2016 היא הציגה פלטפורמת קישוריות שהיא פיתחה בעצמה, ובשנה שעברה הכריזה על כוונתה להעלות על כבישי הודו 10,000 כלי רכב תלת גלגליים בתוך 12 חודשים, וזאת בהתאם לתוכנית האסטרטגית של ממשלת הודו להעברת שוק הרכב ההודי לשימוש בחשמל. 'אולה' מתכננת להפעיל מיליון כלי רכב חשמליים עד לשנת 2021.

    ההשקעה של יונדאי ב'אולה' היא אמנם אחת הגדולות ביותר בחברה זאת אבל לא היחידה. עד היום גייסה החברה מספר גיוסים בהיקפים של כמה עשרות מיליוני דולרים בכל סבב, בעיקר מיזמים פרטיים ואנשי חזון כמו סאצ'ין בנסאל (Sachin (Bansal – מייסד חברת פליפקארט שהשקיע בה 92 מיליון דולר, מתאגיד ההשקעות הגדול סופטבנק (SoftBank) שמשקיע המון במיזמי הי-טק, וגם מחברות הון סיכון כמו סטדוויו קפיטל, שהשקיעה 75 מיליון דולר. במסגרת הגיוס הנוכחי (סבב J), החברה מתכוונת לגייס מיליארד דולר לפי שווי שוק של 6 מיליארד דולר. בהמשך מתכננת החברה להנפיק מניות לציבור.

    "הודו נמצאת במרכז האסטרטגיה של קבוצת יונדאי בדרכה להשיג מנהיגות בשוק הניידות הגלובלי, והשותפות שלנו עם 'אולה' תאיץ את מאמצינו להפוך לספק פתרונות ניידות חכמים", מצוטט בהודעה המשותפת לעיתונות אייסון צ'ונג, סגן יו"ר בכיר בקבוצת יונדאי. "יונדאי תגיב באופן יזום לשינויים בשוק ותמשיך בהתמדה לספק ערך רב יותר ללקוחותינו".
    בהאביש אאגרוואל, מייסד ומנכ"ל 'אולה', מצוטט כך: "אנחנו נרגשים מאוד מהשותפות שלנו עם יונדאי, כאשר אולה מתקדמת לפיתוח פתרונות ניידות חדשניים עבור מיליארד בני אדם. יחד נביא לשוק דור חדש של פתרונות ניידות".

    מעבר לציטוטים אלה, החלק היותר מעניין בהודעה הרשמית של יונדאי הוא אמירה לפיה "קבוצת יונדאי צפויה להאיץ את המעבר מ"יצרנית רכב" לספקית שירותי תחבורה חכמה ("Smart Mobility Solutions Provider"), ושותפות זאת תאפשר לה לעסוק בכל ההיבטים של כל שרשרת הערך בתחום הניידות – כולל ייצור כלי רכב, הפעלת צי ושירותי ניידות".

    לקריאה נוספת: החברה שלא שמעתם עליה עוקפת את אובר בסיבוב

    צילומים: OLA, יח"צ

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יונדאי משקיעה 300 מיליון דולר בתחבורה חכמה ובשוק ההודי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.