• Ad
  • יונדאי i20 תמונת צד
    הדור השני של יונדאי i20 אולי לא מהווה קפיצת דרך כמו האחות הקטנה i10, אבל הוא עדין מהווה שיפור עצום לעומת קודמו
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יונדאי i20 החדשהלא ניתן להפריז בחשיבות יונדאי i20 החדשה עבור היצרנית או היבואנית. מאז כניסת יונדאי לסגמנט הסופר-מיני באירופה – עם הגטס בשנת 2002 – הפך הדגם למשמעותי מאוד עבורה כאשר בחלק מהשווקים באירופה גטס ו-i20 היו הדגמים הנמכרים ביותר של יונדאי. הקפיצה הגדולה התרחשה עם i20 אשר העלתה את נתח השוק של יונדאי בסגמנט הסופר-מיני כמעט פי 2 – מ-1.5% ל-2.9%. למרות הגידול היצרנית טוענת שפוטנציאל הדגם טרם מומש ו-i20 החדשה תבצע קפיצת מדרגה נוספת ותגדיל את המכירות ב-25% (שמתורגמים ל-100,000 מכירות שנתיות באירופה בלבד).

    בישראל המספרים כמובן קטנים יותר, אבל האחוזים ונתח השוק גדולים יותר באופן ניכר. בארץ יונדאי גטס ו-i20 שהגיעה אחריה, הפכו לסופר-מיני הנמכרות ביותר באופן בולט ומדי שנה הדגמים נמנו בין עשרת המכוניות הנמכרות ביותר. בסיכום 2014 למשל i20 היא המכונית השמינית הכי נמכרת בישראל באופן כללי.

    ואחרי שאמרנו זאת ברורה חשיבות הדור החדש בעיני היצרנית עבור השוק האירופאי ובראי היבואנית עבור השוק הישראלי המקומי.

    מבחוץ
    ביונדאי מספרים שהדגם החדש תופס חלק נכבד מאסטרטגיית החברה להמשך החדירה ליבשת הישנה ועל כן הוא מאוד ממוקד אירופה. רעיון המיקוד של יונדאי, כמו כנראה כל דבר אחר בעולם, נחלק לשלושה תחומים: 1. עיצוב נקי ומוקפד. 2. יצירת חלל פנימי מהגדולים בסגמנט. 3. היצע שופע של אבזרי נוחות ומותרות שמקובלים בסגמנטים גבוהים יותר.

    נתחיל בעיצוב. בדרכה לכבוש את ליבו של הצרכן האירופי, יונדאי בחרה עבור i20 בקו עיצובי אלגנטי יותר ופחות מוקצן. קו שגם מתאים יותר לאסטרטגית החברה ולבידול מחברת האחות קיה שמוגדרת ספורטיבית יותר ובעלת עיצוב תואם. למעשה i20 עוצבה יותר ברוח i30 הגדולה יותר וכמעט בניגוד ל-i10 בעלת המראה המתריס והצעיר. קוויה של המכונית החדשה מאוד ארוכים, מתוחים ומבליטים עוד יותר ממדיה שגדלו. הקריצה היחידה שיונדאי ביצעה במכונית היא השחרת הקורה האחורית בניסיון ליצור גג מרחף. זה נראה טוב יותר במציאות מאשר בתמונות ובמיוחד בצבעים העזים יותר של המכונית. לטעמי לפחות הביצוע לא מושלם ולא ממש נראה "גג מרחף", אבל אין ספק שהקורה האחורית גורמת למכונית לבלוט בכביש או במגרש החניה של חברת ההיי-טק והרי זה בדיוק מה שיונדאי ביקשה לעשות.

    יונדאי i20 בנסיעה

    מבפנים
    הדור החדש של i20 בנוי על פלטפורמה חדשה וגדולה משמעותית מבעבר. האורך גדל ב-4 ס"מ (ל-403.5 ס"מ), הרוחב צמח ב-2.4 ס"מ (ל-173.4 ס"מ) ובסיס הגלגלים נמתח ב-4.5 ס"מ משמעותיים מאוד (ל-257 ס"מ). נפח תא המטען צמח גם הוא ומכיל 326 ליטר לעומת 295 ליטר בדור היוצא.

    משמעות בליל המספרים היא תא נוסעים גדול ואוורירי מבעבר וזה בולט מאוד בישבה בתוך המכונית. מאחור נמצא מושב שמציע המון מקום לזוג מבוגרים על אף שהגג נמוך מבעבר (147.4 ס"מ, הפחתה של 1.6 ס"מ). הרצפה מאחור שטוחה וזה מצוין, אבל התא שבין המושבים הקדמיים מוסט הרחק לאחור וגוזל מרחב יקר מרגליו של הנוסע החמישי.

    גם מלפנים נמצא המון מקום בין היתר גם בגלל דשבורד שמעוצב באופן מרוחק מהנהג והנוסע ומחסיר חיפויים שיכולו להפריע לברכיים ורגליים. המושבים עצמם נוחים, מציעים טווח פעולה נרחב לכל כיוון ויחד עם גלגל הגה מתכוונן, תנוחת נהיגה מושגת בקלות.

    איכות החומרים המרכיבים את תא הנוסעים נאותה ונעימה למגע, אבל הם לא ברמה של מובילות הסגמנט. זה אגב מעט מוזר לאור העובדה שמובילות הסגמנט הן אירופיות ומולן בדיוק מכוונת יונדאי את המכונית החדשה.

    הנדסת האנוש טובה, ומכוניות המבחן צוידו בכל מה שאפשר: בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם ולחצן התנעה, מושבי עור, חימום למושבים ולגלגל ההגה, גג פנורמי נפתח, מצלמת רוורס שמוצגת על המראה המרכזית ועוד. על רקע השפע בולטת היעדרות מערכת המולטימדיה. ביונדאי מציינים שעל פי סקרי לקוחות שבצעו, הרוב מעדיפים להשתמש בסמארטפון עבור ניווט, השמעת מוזיקה וכו'. על כן הם מציידים את המכוניות במנשא מיוחד בראש הדשבורד שיארוז את הסלולר. עבור אלה שבכל זאת יבקשו מערכת מולטימדיה תוצע אופציה כזו בעתיד.

    יונדאי i20 מעמד סלולר

    מקדימה
    מבחינת השוק הישראלי המנוע העיקרי הוא זה המוכר מהדור היוצא: בנזין 1.4 ליטר (100 כ"ס). ביונדאי אומרים שזהו מנוע חדש וקל מקודמו אבל לפחות על פי הנתונים השונים נראה שזה אותו מנוע כמו בעבר. לעת עתה זהו המנוע הבכיר בהיצע ולצידו נמצא גם מנוע בנזין 1.25 ליטר (85 כ"ס) שמוכר מה-i10 ובנוסף גם מנועי דיזל אחרים שאינם רלוונטיים לנו. בעתיד, מספרים אנשי יונדאי, יוצע גם מנוע 1.0 ליטר מוגדש.

    לעת עתה גם אין שינוי בתיבת ההילוכים העיקרית וזו תמשיך להיות אותה תיבה אוטומטית בעלת ארבע הילוכים. מכוניות המבחן בספרד לא הוצעו עם אופציה אוטומטית כך שיכולנו להתרשם מהמנועים רק בשילוב לתיבה ידנית (שישה הילוכים).

    למרות שהמכונית החדשה קלה במעט מקודמתה, הביצועים רחוקים מלהרשים – בוודאי ביחס לאלה של המתחרות. בהתנהלות עירונית ועם תיבת הילוכים ידנית לא מורגש חיסרון בכוח. אבל מחוץ לעיר כשנדרש לעקוף או לנוע בקצב סביר בעליה, נאלצתי פעם אחר פעם להדביק את רגל ימין לרדיאטור כדי להשיג תוצאות סבירות.

    יונדאי i20 מודל 2015

    על הכביש
    יונדאי i20 אינה מכונית ספורטיבית, אבל העובדה שהמכונית פותחה ותוכננה באירופה כאשר מול עני המהנדסים גם נציב לקוח אירופאי, יצרה חבילה מפתיעה. המתלים מציעים יכולת דינמית גבוה למדי ובשילוב הגה חד, גם אם קל מדי לטעמי, המכונית משנה כיוון באופן נחוש ומדויק. על אף שלא בצענו השוואה ישירה, גרסת הבנזין 1.25 ליטר הרגישה מדויקת ודינמית יותר מאשר גרסת הבנזין 1.4 ליטר. בכל מקרה, יחד עם בלמים שהציגו יכולת נשיכה משכנעת, מתקבלת כאן מכונית רהוטה ומאוד בטוחה.

    גם נוחות הנסיעה מפתיעה לטובה במרבית המקרים. בהתנהלות עירונית מציעה המכונית נוחות נסיעה טובה. אפילו נסיעה על כבישי אריחי האבן העירוניים בספרד הפתיעה לטובה. מחוץ לעיר בחיבורי גשרים או במעבר על בורות, המכונית פחות הרשימה. ועדין מדובר בשיפור מהותי ביחס לדור היוצא.

    בשתי גרסאות המנוע, שיוט ב-100 קמ"ש מתורגם לכמעט 3,000 סל"ד גבוהים למדי בהילוך השישי והאחרון. אבל הודות לבידוד משופר נשמר השקט בתא הנוסעים להוציא את הזמן בו נדרש לדרבן את המנוע לשעוט קדימה. צריכת הדלק הממוצעת שכללה נהיגה נמרצת למדי עמדה על 13 ק"מ לליטר בממוצע בשתי גרסאות מנוע הבנזין. סביר בהתחשב באופן הנהיגה ובעובדה שמדובר בתיבות הילוכים ידניות.

    יונדאי i20 מאחור

    שורה תחתונה
    יונדאי i20 החדשה מהווה קפיצה משמעותית לעומת קודמתה. היא מרווחת משמעותית מקודמתה ומהמרווחות בקטגוריה באופן כללי, היא איכותית יותר, נוחה יותר, שקטה יותר ובעלת יכולת דינמית מפתיעה לטובה. מצד שני המנוע שלה מרגיש מעט עייף וזה עוד לפני שחובר לתיבת ההילוכים האוטומטית הוותיקה בעלת ארבע המהירויות. ביחס למתחרותיה i20 החדשה לא בולטת לטובה באף סעיף וזה חבל בהתחשב בשאיפות היצרנית. מצד שני המכונית גם לא נכשלת בדבר וגם זה משהו.

    השאלה הגדולה ביותר בנוגע לשוק הישראלי נותרה פתוחה – מה צפוי להיות מחירה? לעת עתה אין על כך תשובה. היא כמובן לא יכולה להיות זולה מדי, אחרת היא תגנוב לקוחות מ-i10, אחותה הקטנה יותר. מצד שני היא גם לא יכולה להיות יקרה מדי שכן קטגוריית הסופר-מיני תחרותית מאי-פעם, ובפתח מתחרות חדשות נוספות (אופל קורסה, סקודה פאביה ומאזדה 2). כאשר מדברים על מחיר צריך גם לזכור שהעדכון בנוסחת המס הירוק (מה-1 בינואר 2015) כנראה שמייקר את מחירה ושהתחזקות השקל מול הדולר הובילה להתייקרות כללית כמעט בכל דגמי יונדאי. זאת הסיבה שעל אף שהמכונית כנראה כבר יכלה להתגלגל בארץ, המו"מ עם היצרנית על מחירה טרם הושלם. שלא יהיה ספק – הוא יושלם ואם נתבסס על יכולות העבר, המכונית תמשיך להיות שחקנית בולטת בשוק הרכב הישראלי.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יונדאי i20: מבחן דרכים (השקה)

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.