• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יונדאי חוזרת להשתמש בשם טוסון. תציע מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר עם תיבה רובוטית בעלת מצמד כפול ושבעה יחסי העברה

    לקראת השקתו הרשמית בפני קהל בתערוכת המכוניות הבינלאומית של ז'נבה, בעוד כשבועיים, חשפה היום (ג') יונדאי תמונות וסרטוני וידאו ראשונים של 'טוסון', אשר מחליף את הקרוס-אובר הפופולרי שלה, ix35.
    יונדאי חזרה להשתמש בשם 'טוסון', שאותו לא נטשה בארה"ב, ולפחות מבחינה חיצונית זאת כרגע נראית הדרמה הגדולה ביותר.

    העיצוב עצמו משופר, אמנם, יחסית לזה של הדגם היוצא אבל לא מהפכני, והאמת היא שליונדאי גם לא הייתה סיבה של ממש לחולל מהפיכות. עיקר השינוי העיצובי הוא הדגשה, כמעט עד כדי בוטות, של הפרצוף ויצירת מראה כוחני ושרירי. מאחורי השבכה הקדמית המשושה, והגדולה, ניכר הפרצוף של משפחת דגמי יונדאי, והוא מעוטר בפנסים מלוכסנים וצרים שבהם משולבות נורות LED לתאורת יום.
    טוסון נראה בעל נוכחות יותר מאסיבית ללא ספק, אבל קצת פחות "ספורטיבי" מכפי שהוא מתואר בהודעה לעיתונות של החברה. הצללית שלו נותרה די דומה לזו של הדגם היוצא, אבל הקווים הכלליים מודגשים יותר.
    ביונדאי מדברים על "משטחים מעודנים, קווים זורמים ופרופורציות נועזות", אבל התמונות לפניכם וכל אחד יכול לשפוט בעצמו.

    Hyundai Tucson - Front

     

    עיצוב הפנים, כפי שנשקף מן התמונות, נראה נעים מאד, פשוט, רגוע ושימושי, וביונדאי מבטיחים חומרים רכים למגע ובאיכות גבוהה, כמו גם ארגונומיה מוקפדת שעברה בדיקות מעמיקות "במטרה להבטיח נוחות שימוש וחוויה נעימה".

    Hyundai Tucson - Dashboard

     

    בנזין 1.6 , תיבה רובוטית

    המהפך החשוב יותר בטוסון התרחש מתחת למעטה החיצוני: אנשי יונדאי מספרים שטוסון החדש מבוסס על פלטפורמה חדשה לחלוטין שמבטיחה, בין השאר בזכות "אריזה" חכמה, להציע "מרחב פנימי מוביל ונדיב".
    נתוני משקל עדיין לא פורסמו אבל מן המידות הכלליות עולה שבסיס הגלגלים ארוך כעת ב-3 ס"מ (267 ס"מ, ומשום מה קצר מן ה-270 ס"מ של i35), האורך הכללי ארוך כעת ב-6.5 ס"מ (447.5 ס"מ) וגם הרוחב רחב כעת ב-3 ס"מ משמעותיים (185 ס"מ). הגובה, לעומת זאת, הצטמק ב-4.5 ס"מ ועומד כעת על 164.5 ס"מ. גם קיבולת תא המטען הצטמקה, מ-591 ליטר קודם לכן ל-513 ליטר כעת.

    בראיה ישראלית, ובמיוחד לאחר הפצצה שהטילה קיה לשוק שלנו עם ספורטאז' 1.6 האוטומטי, הדרמה הגדולה ביותר של יונדאי, לפחות בשלב ההשקה, היא שלא יהיו מנועי בנזין בנפח 2.0 ליטר אלא רק צמד מנועי 1.6 ליטר בעלי הזרקת דלק ישירה.

    אלה אמנם מנועים מתקדמים שעומדים בתקני אירו 6, ולא מן הנמנע שיונדאי תוסיף בעתיד גם מנוע בנזין גדול יותר, אבל לפחות לפי הנתונים הקיימים כרגע ייתכן שליונדאי תהיה בעיה בשוק הקרוס-אוברים הישראלי בלי מנוע בנפח 2.0 ליטר.

    מנוע ה-1.6 הבסיסי הוא המנוע האטמוספירי המוכר לנו, שמספק במקרה זה 135 כ"ס ומשודך רק לתיבת הילוכים ידנית. מנוע בנזין מוגדש טורבו, גם הוא בנפח 1.6 ליטר, מספק 176 כ"ס ומחובר לתיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית בעלת מצמד כפול ושבעה יחסי העברה, לראשונה אצל יונדאי.
    באירופה יוצעו גם שני מנועי דיזל, אחד בנפח 1.7 ליטר שיספק 115 כ"ס, ואחד בנפח 2.0 ליטר שיוצע עם שני הספקים – 136 ו-184 כ"ס.

    בהתאם לשווקים השונים ורמות האבזור שייקבעו מול כל שוק מציעה יונדאי מערכת מולטימדיה חדישה עם חיבוריות BT, פתיחה חשמלית לדלת האחורית, כניסה ללא מפתח ומגוון מערכות סיוע לנהג כמו חניה חכמה, מערכת בלימת חרום אוטונומית שמסוגלת לזהות הולכי רגל ולפעול במתאר עירוני ובין עירוני, מערכת שמירה על נתיב הנסיעה, הגנה מפני פגיעה מאחור והתראה מפני כניסה לנתיב נסיעה חסום.
    טוסון החדש ייוצר עבור השווקים האירופאים, וישראל, במפעל בצ'כיה שבו מיוצרת עבורנו גם i30. מכירתו באירופה צפויה להתחיל במחצית השנייה של השנה.

    Hyundai Tucson - Rear

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יונדאי חשפה את טוסון, מחליפו של ix35

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.