• Ad
  • יגואר I Pace היא מכונית השנה באירופה לשנת 2019

    לראשונה בהיסטוריה זכתה יגואר בתואר הנכסף של 'מכונית השנה באירופה': I Pace החשמלית הייחודית גברה בעזרת תקנון התחרות על מכונית הספורט החדשה של רנו
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    רגע לפני פתיחת תערוכת ז'נבה, כרגיל, הוכרזה הערב הזוכה בתחרות 'מכונית השנה באירופה' אשר נערכת ברציפות מאז שנת 1964. השנה לקחו חלק בבחירה 60 עיתונאי רכב מ-23 מדינות, ובסיכומם של דברים הם העניקו את התואר הנכסף ליגואר I Pace. עבור יגואר זאת הזכיה הראשונה בתואר, אבל I Pace היא לא המכונית החשמלית הראשונה שזוכה בו: כבוד זה נפל בחלקה של ניסאן ליף בשנת 2011.

     

    השנה התקיימה תחרות צמודה מאד, ובסיכומה הוענקו 250 נקודות ליגואר I Pace – מספר נקודות זהה לאלה שקיבלה רנו אלפיין A110. המקום הראשון נפל בחלקה של יגואר היות שתקנון התחרות בנוי באופן שבו במקרה של שוויון זוכה המכונית שמקבלת את מספר המקומות הראשונים הרב יותר אצל השופטים. למקום השלישי הגיעה קיה סיד החדשה בפער של 3 נקודות בלבד מצמד המובילות, ואחריה דורגו פורד פוקוס החדשה (235 נקודות), סיטרואן C5 איירקרוס (210  נקודות), פיג'ו 508 החדשה (192 נקודות) ומרצדס A קלאס החדשה (116 נקודות).

    רבים מבין מי שמבקרים את תחרות 'מכונית השנה' באירופה טוענים שזוכות רבות בתחרות הזאת קיבלו את התואר לא בזכות חדשנות או פריצת דרך תכנונית או טכנולוגית יוצאת דופן אלא מטעמים פוליטיים של חיזוק תעשיית הרכב האירופאית – בעיקר לחברות שנמצאו במשבר בתקופת הזכיה. כך, למשל, פיג'ו 308 זכתה בתחרות זאת בשנת 2014 ואז נמצאה קבוצת פיג'ו-סיטרואן על סף פשיטת רגל. באותה תחרות ניצחה המכונית של פיג'ו את ב.מ.וו i3 ואת טסלה מודל 3. גם אופל, כאשר נמצאה במצב דומה שנתיים לאחר מכן, זכתה עם אסטרה על חשבון וולוו XC90 ומאזדה מיאטה.

    השנה קצת יותר קשה לטעון טענה דומה. יגואר I Pace אמנם רחוקה מלהיות מכונית עממית אבל היא מציגה את החזית של טכנולוגיית ההנעה החשמלית אשר תלך ותשתלט על תעשיית הרכב בעשור הבא. גם אלפיין A110, שהחמיצה את הזכייה כחוט השערה, היא מכונית ראויה בהחלט, בעיקר בזכות העובדה שהיא משיבה לחובבי הרכב  תקווה למכונית ספורט קלה, עם מבנה "טהור" ועם תג מחיר נגיש יחסית. אנשי קיה יכולים לחלוק על כך היות שממש כמו בשנה שעברה, כאשר פיספסו את התואר הזה עם סטינגר המלהיבה, גם הפעם הם החמיצו ההזדמנות לעשות היסטוריה ולהביא, לראשונה, את התואר הנכסף עם מכונית קוריאנית.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.