• Ad
  • MG3 מלפנים

    יבואנית MG נותרה ללא מכוניות חדשות למכירה

    היצרנית הסינית MG שינתה את הקצאת הדגמים והותירה את דוד לובינסקי, היבואנית, ללא מכוניות למכירה. בלובינסקי עדיין לא הרימו ידיים ומצפים לדגמים חדשים שיגיעו לישראל בעתיד
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ליבואנית MG לישראל, חברת דוד לובינסקי, היו השנה תוכניות גדולות עבור המותג הסיני, בריטי לשעבר. התוכניות כללו שיווק דגם נוסף (MG3) ושיווק גרסה מחוזקת לדגם מוכר (350), ואלה היו אמורים לחזק את תדמית המותג בארץ (גם אם לא ממש להקפיץ את המכירות). עד כה זה לא קרה, ומה שגרוע יותר: היבואנית נותרה ללא מכוניות חדשות למכירה.

    במסיבת עיתונאים בתחילת השנה העריך דורי מנור, מנכ"ל חברת דוד לובינסקי, שבחודש אפריל יחל השיווק של MG3, מכונית סופר מיני חדשה אשר הוצגה באמצע השנה שעברה.
    MG3 אמנם מוצעת בסין עם תיבה רובוטית בעלת מצמד בודד, מתוצרת פיאט, אולם היא לא מיוצאת כך ולכן היא אמורה הייתה להגיע ארצה רק עם תיבה ידנית ולהתמודד בפלח שוק מצומצם למדי של ידניות. אלא שלאחרונה עדכנה היבואנית את תוכניותיה בהתאם לתוכניות היצרן: המכונית החדשה צפויה להגיע אלינו רק לקראת הרבעון הרביעי של השנה. תיבה אוטומטית עדיין אינה משודכת למכונית כך שהיא תשווק בישראל עם מנוע בנפח 1.5 ליטר (109 כ"ס), אותו מנוע שמניע את 350 הגדולה יותר, עם תיבה ידנית בעלת 5 יחסי העברה.

    הצרות של MG לא מסתכמות רק בדחיית מועד היבוא: אנשי לובינסקי גם לא סבורים שיוכלו להתחרות בתחום הזול של מכוניות סופר מיני ידניות (סביב 75,000 שקלים), לכן הם מתכננים להמשיך את האסטרטגיה הנוכחית שלהם, שעדיין לא ממש הציפה את כבישינו במכוניות סיניות, ולצייד אותן באבזור רב ביחס למתחרות.

    בתחילת השנה טענו בלובינסקי שסביב החודשים אפריל-מאי יחל גם השיווק של גרסה חדשה ומחוזקת של MG 350 המוכרת. זו תצויד במנוע ה-1.5 ליטר מוגדש הטורבו של היצרנית הסינית, שמספק 135 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית חדשה בעלת 6 יחסי העברה מתוצרת ג'נרל מוטורס.
    מדובר בשינוי משמעותי ביחס למנוע הנוכחי והמיושן (105 כ"ס) שחובר לתיבה אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים בלבד. גם כאן השתנו התוכניות והמכונית המחודשת צפויה להגיע אלינו רק לקראת סוף השנה. גם במקרה זה המחיר לא יהיה נמוך: ההערכה כרגע היא שהמכונית תוצע תמורת כ-130,000 שקלים כלומר שלא תהיה כאן בשורה גדולה ביחס לקומפקטיות המובילות בקטגוריה כמו טויוטה קורולה, פורד פוקוס או יונדאי i35, בטח ובטח שלא מול המתחרים הישירים כמו סקודה ראפיד, פיז'ו 301 ויונדאי i25.

    נכון לעכשיו ליבואנית MG לישראל פשוט אין מלאי של מכוניות חדשות למכירה, וכדי שלא להפסיד את השנה הם החליטו לבטל את ביטול היבוא של ה-350 עם המנוע החלש והתיבה המיושנת. יבוא מכוניות אלה, במקום החדשות והעדיפות, צפוי להיות מחודש לקראת הקיץ, אבל גם במקרה כזה סביר שבלובינסקי לא יצליחו לעמוד ביעד של 400 המכירות שעליו הצהירו לשנת 2014 בישראל.

    מתחילת דרכו בארץ סבל המותג MG מזגזוג וחוסר עקביות. מבחינת הצרכן, שמקבל מסרים שונים וסותרים, לא ממש משנה אם האשם בזגזוג הזה הוא היבואן או היצרן – בשורה תחתונה הוא לא נחשף למוצר ולמותג רציניים. למרות הכל, בדוד לובינסקי עדיין מאמינים ביכולתם למכור את דגמי MG בישראל, ומקווים ששנת 2015 תאיר להם פנים.
    בשנה הבאה תציג MG גרסה סדרתית של ג'יפון הקונספט CS, שאמור להתחרות בקטגוריית הג'וק, יטי ושאר הג'יפונים העירוניים. רכב הפנאי הקומפקטי אמנם טרם הוצג, אך כבר כעת ידוע שהוא חולק רכיבים עם סאנגיונג קוראנדו – זכר לימים שבהם סאיק (SAIC), בעלת המותג MG, החזיקה גם בבעלות חלקית בחברה הקוריאנית (51% בין השנים 2004 ל-2009). רכב הפנאי צפוי להגיע במחצית 2015.

    במקביל ל-CS צפויה אצלנו גם MG5, שהיא גרסת האצ'בק ל-350. מכונית זו מבוססת על פלטפורמה משודרגת של ה-350 שבעצמה מבוססת על פלטפורמה מקוצרת של MG550 אשר נמכרה אצלנו בעבר. 550 בעצמה מבוססת על פלטפורמה עתיקה למדי שפותחה על ידי ב.מ.וו. בתקופה שבה הייתה בעלת הבית של רובר, עבור דגם ה-75 שעליו מבוססת 550.
    בסיס הגלגלים של MG5 דומה לזה של ה-350 (265 ס"מ), וגם המנועים של השתיים דומים. בישראל תשווק MG5 במפרט דומה ל-350, כלומר: מנוע 1.5 ליטר מוגדש טורבו (135 כ"ס) עם תיבה אוטומטית בעלת שישה יחסי העברה.

    במהלך השנה הבאה צפויה MG להציג דור החדש של 350. כרגע עדיין אין די פרטים מבוססים אודות המכונית הזאת, אבל בלובינסקי בהחלט מתכננים לייבא אותה ארצה.

    אגב, הפסקת שיווק דגמי ביואיק בישראל דרבנה את אנשי דוד לובינסקי לבחון אפשרות ליבוא את הגרסה הסינית לביואיק לה-קרוס האמריקנית, שנקראת בסין רווי 950. אלא שלעת עתה המשפחתית הגדולה לא תצא מגבולות סין.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.