• Ad
  • יצרנית האופנועים היפנית נכנסת לייצור סדרתי של מכוניות קלות וזריזות שמבוססות על פלטפורמה קלה שעשויה מסיבי פחמן
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לפני כשבוע חשפה יאמהה תמונת צללית ראשונה של מכונית התצוגה שמקדימה את הכניסה שלה לייצור מכוניות, אבל שום דבר לא הכין אותנו ליצירה המאד יפה שנחשפה על-ידה היום בתערוכת טוקיו תחת השם 'ספורטס רייד'.

    כפי שכבר דיווחנו, 'ספורטס רייד' הוא דגם אחד מתוך מספר דגמים שפותחו ויפותחו על בסיס טכנולוגיה שמהונדסת במשותף על-ידי יאמהה וגורדון מאריי – המעצב הבריטי שמאחורי מכונית העל מקלארן F1. עם זאת, מכונית התצוגה עצמה עוצבה על-ידי סדנה יפנית חיצונית.

     

    1094965_Yamaha 4Wheeler-1

     

    'ספורטס רייד' מייצגת מכונית ספורט דו-מושבית בממדים דומים לאלה של מאזדה מיאטה אך במשקל של כ-750 ק"ג בלבד, וכמו הדגמים האחרים שמתוכננים באותה סידרה גם היא בנויה על בסיס שילדת סיבי פחמן שתיוצר בשיטה תעשייתית חדשה שמכונה 'iStream'.

    אנשי יאמהה מתארים את iStream כקונסטרוקציה הראשונה בעולם הרכב שמאפשרת בניית מכוניות מחומרים מתקדמים במחיר סביר ובייצור סדרתי בנפח גבוה. לדבריהם, טכנולוגיה זאת תאפשר להם להציע מכוניות ספורט קלות, בעלות ביצועים טובים, ובמחיר אטרקטיבי.

    החידוש בשיטת iStream הוא הדבקה של שתי שכבות של סיבי פחמן על ליבת חלת דבש שגם היא עשויה מסיבי פחמן, וזאת בתהליך שאורך כדקה וחצי. זאת לעומת עיצוב ידני של שכבת סיבי פחמן אחת, כמקובל במכוניות-על ומכוניות ספורט, אשר דורש זמן עבודה ארוך ותהליך יקר בהרבה.

    זוכרים מאיפה באו

    אנשי יאמהה לא שוכחים את המקור שלהם וטוענים שבזכות המרכב הקליל של המכונית וההנעה האחורית שלה היא תציע חוויית נהיגה ספורטיבית שתזכיר רכיבה על אופנוע, וגם אם הם קצת מגזימים, ושני הגלגלים העודפים לא באמת יאפשרו את זה – אף אחד לא יוכל להישאר אדיש לעיצוב המלהיב של המכונית.

    אורכה של מכונית התצוגה 390 ס"מ, רוחבה 172 ס"מ והגובה שלה 117 ס"מ בלבד, וכאמור היא שוקלת רק 750 ק"ג, ולמרות שהם לא מסרו פרטים אודות יחידת ההנעה ברור שמנוע תלת צילינדרי בנפח 850-1,000 סמ"ק, ובהספק של 80-120 כ"ס – יכול להאיץ אותה במהירות ובקלילות.

     

    1094976_Yamaha 4Wheeler-2

     

    אנשי יאמהה גם מדגישים את העובדה ששימוש בחלקים שעוצבו מראש, ואשר מתאימים לשימוש בדגמים מטיפוסים שונים, יאפשר להם לייצר מגוון דגמים כמו מכונית ספורט, קרוס-אובר ומכונית עירונית.

    תהליך הייצור אמור להיות מודולרי ופשוט, ולאפשר ליאמהה להסתפק במפעל הרכבה שממדיו קטנים וכושר הייצור שלו גמיש מאד. כל אלה יאפשרו לייצר מכונית מרתקת לנהיגה ולא יקרה.

     

    1094988_Yamaha 4Wheeler-4

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יאמהה מציגה: מכונית ספורט סקסית

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.