• Ad
  • גם יפניות מתקלקלות
    נהג אוסטרלי בן 58 נהרג כתוצאה מניפוח כרית-אוויר מתוצרת טקאטה. בישראל לא נחקרה עד היום אף תאונה כזאת לעומק, וגם הרשות הלאומית מוכיחה כאן שהיא גוף מיותר לחלוטין
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    משטרת ניו סאות' ווילס שבאוסטרליה, אשר בשונה ממשטרת ישראל בוחנת לעומק את תאונות הדרכים, הכריזה בסוף השבוע שהיא מייחסת את מותו בתאונה של נהג בן 58 למנגנון ניפוח פגום מתוצרת טקאטה.

     

     

    התאונה התרחשה לפני עשרה ימים (13 ביולי השנה) בסמוך לעיר סידני שבמזרח אוסטרליה, והנהג – כך לפי הודעת המשטרה – מת במקום לאחר שנפגע מרסיסי מתכת שנורו עליו ממנגנון הניפוח הכושל שהותקן בהונדה CR-V שבה נהג.

    ככל הידוע זהו מקרה המוות הראשון שמדווח באוסטרליה אשר מיוחס ישירות לכריות האוויר הפגומות מתוצרת טקאטה, אולם מוקדם יותר השנה דווח שם על פציעת ראש קשה שספגה נהגת של טויוטה ראב 4 בתאונה שהתרחשה בסמוך לעיר דארווין, גם זאת כתוצאה מרסיסי מתכת שנורו עליה ממנגנון הניפוח של כרית האוויר.

    עד היום ידוע בוודאות על מותם של 18 נהגים ברחבי העולם כתוצאה ממנגנוני הניפוח הכושלים של טקאטה, אולם לא מן הנמנע שעשרות מקרים אחרים לא נחקרו כראוי מפני שלגורמי החקירה לא היה בשעתו מידע אודות הכשל של מנגנוני הניפוח. מה שידוע היום זה שחומר הנפץ שבו משתמשת טקאטה במנגנוני הניפוח של כריות האוויר מתוצרתה – מסוג חנקת אמוניום – נוטה להפוך אלים ובלתי נשלט ככל שחולפות השנים וככל שהוא נחשף למשך יותר זמן לחום וללחות. תנאים אלה אופייניים מאד למזג האוויר הישראלי, מה שאומר שעשרות אלפי נהגים ונוסעים בישראל חשופים בכל רגע לסכנת מוות או פציעת ראש קשה.

    מנגנוני ניפוח כאלה הותקנו בעיקר במכוניות מדגמי הונדה השונים אבל מיליונים מהם הותקנו גם במכוניות מתוצרת טויוטה, ניסאן, פורד, מאזדה, ג'נרל מוטורס, ב.מ.וו. ועוד.
    בישראל בוצעו עד עתה מספר קריאות לתיקון של מנגנוני ניפוח אולם משרד התחבורה הישראלי לא טרח למפות את כלל הדגמים שבהם הם מותקנים בישראל. גם מעט הנהגים שמתאמצים ובודקים האם מכוניתם כלולה בקריאה לתיקון לא יכולים להבין מן התיאור שלה – כפי שהוא כתוב באתר האינטרנט של משרד התחבורה – שהם נמצאים בסכנת חיים ברורה ומיידית.
    הנוסח של שתי קריאות לתיקון שפורסמו אצלנו בנוגע להונדה CR-V, למשל, הוא "יחידת ניפוח כרית אוויר צד נהג עלולה לפזר חלקיקי מתכת בזמן פתיחה", כאילו שמדובר במסיבת קונפטי.

    לקריאה נוספת: יש לך הונדה מדגם 2001-2003? סע מיד למוסך!

    גם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, שאמורה להיות הגורם המקצועי שנאבק בתאונות בישראל, לא נקטה עד היום כל פעולה משמעותית, לא חקרה תאונות כאלה לעומק, ולא פרסמה לציבור כל מידע שקשור לפרשת טקאטה – למרות שזאת נחשפה לראשונה כבר לפני שלוש שנים.

     

    חוקרים ברצינות

    בהצהרה של משטרת ניו סאות' ווילס נכתב בין השאר: "החקירה חשפה שכרית-אוויר פגומה היא סיבה אפשרית למוות בתאונה שהתרחשה בסמוך לעיר קברמאטה ביום חמישי, 13 ביולי… בין הונדה CR-V לבין טויוטה סליקה, שבה נהרג במקום גבר בן 58… הנוסעת של ההונדה, וכן גבר ואישה שנסעו בטויוטה, נפצעו פציעות קלות בלבד, טופלו במקום, ונלקחו לבית החולים באמצעות אמבולנס… חקירת המשטרה חשפה שבסבירות רבה מאד מותו של נהג ההונדה נגרם בגלל תקלה בכרית האוויר שכתוצאה ממנה הוא נפגע בצווארו על ידי רסיס מתכת קטן…

    משטרת ניו סאות' ווילס מפצירה בכל בעלי המכוניות והנהגים שסבורים שהמכונית שלהם עשויה להיות חלק מן הקריאה לתיקון (של חברת טקאטה – ג.מ.) לבדוק את הנושא באתר בטיחות המוצר של ACCC".

    סטיבן קולינס, דובר מטעם הונדה אוסטרליה מסר את ההודעה הבאה: "נודע לנו ממשטרת ניו סאות' ווילס על תאונה שהתרחשה ב-13 ביולי אשר הובילה למותו הטראגי של הנהג. המחשבות והאהדה העמוקה שלנו נתונות בשעה קשה זאת למשפחתו של הנהג. המכונית המעורבת, הונדה CR-V משנת הייצור 2007, כלולה בקריאה לתיקון להחלפת מנגנוני הניפוח בכריות-אוויר מתוצרת חברת טקאטה. הונדה אוסטרליה פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם הרשויות כדי לספק כל סיוע נדרש".

    ניל מקדונלדס, דובר אחר מטעם הונדה אוסטרליה, מסר בסוף השבוע שעד עתה בוצע תיקון כריות האוויר בכ-70% מן המכוניות שכלולות בקריאה לתיקון באוסטרליה, ושהתיקון שם מבוצע בקצב של כ-5,000 מכוניות בשבוע. עוד נמסר שבידי הונדה אוסטרליה ישנם די חלקים כדי להשלים את הקריאה לתיקון.

    את תגובות משטרת ישראל, משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נפרסם אם וכאשר נקבל כאלה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טקאטה ממשיכה להרוג, הפעם נהג בהונדה CR-V

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.