• Ad
  • רגע לפני תערוכת לוס אנג'לס, מאזדה חושפת תמונה ראשונה של הדור הבא של רכב הפנאי הפופולרי שלה ופולקסווגן מציגה את האטלס, SUV שתוכנן בדיוק לפי הטעם האמריקאי, בתקווה לשפר את תדמית החברה בעקבות פרשת "דיזלגייט"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כחמש שנים לאחר שהושק ושנתיים לאחר שעבר מתיחת פנים קלה, בעוד כשבועיים, במסגרת תערוכת הרכב של לוס אנג'לס, יחשף הדור השני של רכב הפנאי בגודל בינוני של מאזדה.

    טיזר רשמי ראשון פורסם אמש וכולל תמונה חשוכה למדי של פרופיל הצד של ה-CX5 החדש.
    תמונת הסילואט לא מאפשרת לתהות על קנקנם של כל החיטובים של הרכב החדש אך בהחלט מצביעה על קווים דרמטיים מבעבר, ככל הנראה בהשראת קרוסאוברים דוגמת מרצדס CLA ולקסוס NX.

    עוד ב-TheCar:
    מבחן השוואתי – מיצובישי אאוטלנדר מול ניסאן אקסטרייל
    פיג'ו 2008, רנו קפצ'ור וסקודה סקאוט במבחן
    ג'יפ מחזירה לחיים את ואגוניר וגרנד ואגוניר

    אל תטעו, לא מדובר ברבולוציה מוחלטת ובהחלט ניכרים קווי דמיון ל-CX5 המוכר, אך הדור החדש יכלול פרונט ארוך ומחודד יותר, קו גג המשוך בחדות לאחור, אחוריים קצרים ובתי גלגל גדולים יותר אשר יחד יעניקו לו מראה ספורטיבי מבעבר תוך שימוש באלמנטים מוכרים מדגמים כמו ה-6, ה-3 וה-CX9 שהושקו לאחר הדור הראשון של ה-CX-5 והציגו גרסאות מתקדמות יותר לשפת העיצוב של מאזדה "קודו" המשלבת, לטענת החברה, "נשמה ותנועה".

    NEW CX5 BRIGHT

    בין הצללים ניתן לזהות שה-CX5 החדש יכלול אלמנט עיצובי מעניין בדמות עיטור ניקל בקו המותניים המשוך והמתרחב מהדלת הקדמית אל עבר קורה C. עם זאת, לא לגמרי ברור אם הקורה האחורית תכיל חלון צד שלישי שהיה אחד מהסממנים הבולטים של ה-CX5 בדורו הראשון ואם כן נראה שהוא יהיה קטן מבעבר.

    בשלב זה מאזדה לא שיחררה שום פרטים טכניים הנוגעים ל-CX5 החדש אך ניכר כי הוא יציג מימדים דומים לזה של הדור הראשון ויוצע בגרסאות בנזין ודיזל עם הנעה קדמית או כפולה המוכרות מהדגם הנוכחי. יתכן שלהיצע תצטרף גם גרסת טורבו עוצמתית עם 250 כ"ס המשמשת כיום את אחיו הגדול, ה-CX9.

    רכב פנאי "אמריקאי" לפולקסווגן

    VW-Atlas-7בניגוד למאזדה, בפולקסווגן החליטו שאין שום סיבה להסתתר בחושך ולקראת ההשקה הפיזית בתערוכת לוס אנג'לס חשפו מכל זווית אפשרית את האטלס, רכב הפנאי הגדול הראשון של פולקסווגן שתוכנן במיוחד עבור השוק האמריקאי.

    סביר להניח שהמהנדסים של פולקסווגן התחילו לפתח את האטלס הרבה לפני התפוצצות פרשת "דיזלגייט", אבל אין ספק שפולקסווגן, המנסה לקנות מחדש את אמון האמריקאים, מתחנפת עם האטלס הנמתח לאורך של יותר מחמישה מטרים ולרוחב של כמעט 2 מטרים לטעמה של האומה שחרתה על דגלה את תרבות ה"סופר-סייז".

    עם מימדים דומים לרכבי פנאי אמריקאים בגודל מלא דוגמת פורד אקספלורר ושברולט טאהו, האטלס מציע 3 שורות מושבים מרווחות, אין סוף מחזיקי כוסות וכמובן מנוע וי 6 עוצמתי.
    עם זאת, בניגוד לג'מוסים מארץ הדוד סם, האטלס יוצע גם עם מנוע 4 צילינדרים מוגדש.

    VW-Atlas-6

    האטלס הוא הרכב הגדול ביותר עד כה המבוסס על פלטפורמת MQB המודלרית של קונצרן פולקסווגן ומציג את הגמישות והורסטיליות הרבה שלה האפשרת לה לשמש בסיס מוצלח לכלי רכב מגודל קומפקטי ועד ל-SUV ענק. האטלס, שייוצר במפעל פולקסווגן בטנסי, יוצע עם מגוון מערכות בטיחות מתקדמות ויציע גם רמה גבוהה במיוחד של קישוריות עם אפשרות סנכרון עם אפל-קאר-פליי ואנדרואיד אוטו ומירור לינק מלא שיכלול אפשרות להצגת תכנים מהסלולרי על המסך שמחליף את לוח המחוונים המסורתי.
    השיווק של האטלס צפוי להתחיל באביב של השנה הבאה ובשלב זה נראה שהדגם לא ישווק באירופה ובישראל.

    VW-Atlas-19

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיזר ראשון: כך יראה הדור הבא של מאזדה CX5 והכירו את הענק של פולקסווגן

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.