• Ad
  • טיול עם הילדים

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עונת הטיולים בעיצומה: כל הארץ זזה, ומי שלא נסע לחו"ל ומבלה בארצנו צפוי להימצא שעות לא מעטות בפקקי תנועה, עניין שהופך קשה עוד יותר עם ילדים במכונית. הנה כמה טיפים שיסייעו לצמצם את הקושי.

    איור: דובי זכאי

    טיולי החג בפרט, ושבתות בכלל, כרוכים כמעט תמיד בשעות של עמידה בפקקים או נסיעה ארוכה ואיטית. כניסה עם הילדים אל "תא הלחץ" שנקרא מכונית עלולה להפוך לחוויה מעייפת ומכעיסה, אבל ישנן לא מעט דרכים לנצל את החוויה כדי לשמור על תא משפחתי מלוכד ומחוייך.
    הנה עשר עצות שיכולות לסייע:

    1. בחירת המסלול – תכננו את המסלול כך שבכל שעת נסיעה תהיה נקודת עצירה להתרעננות: פארק, גן לאומי, אטרקציה בדרך או מסלול הליכה קצר. עבור ילדים בכל הגילאים רצוי לתכנן עצירה במקום שיש בו מתקני משחקים.

    2. שיתוף הילד/ים במסלול: גם אם הילד עסוק יותר במסך כלשהו מאשר בכם שבו איתו מראש עם מפה, הראו לו מה היא נקודת המוצא, היכן עובר המסלול ולאן רוצים להגיע. ילדים גדולים יותר יכולים לקחת חלק אקטיבי במהלך הנסיעה: תנו להם להשתעשע עם ה'וויז' או עם מפה, והם ינדבו לכם במהלך הנסיעה את מספרי הכבישים, שמות ישובים את דרכי קיצור אפשריות. אפשר לצוד כמה ציפורים במכה אחת אם מבקשים מן הילד להכין מעט רקע על המקומות דרכם עוברים, או אף תוך כדי נסיעה לבקש ממנו להקריא ערכי 'ויקיפדיה' על אתרים בדרך. מתוך כך אפשר לנהל דיון אודות ההיסטוריה או הקשרים אחרים של אותם אתרים.

    3. מפות לטיול – חברת "מפה" מוציאה מפות מיוחדות לכבישי הארץ, אחת מהן היא "מפת הילדים": מפת כבישים רגילה שעליה מסומנות אטרקציות לילדים. מצידה השני של המפה ישנם הסברים ומידע אודות האטרקציות המסומנות, האם הכניסה בתשלום או לא, מספרי טלפון ועוד.
    עבור הגרגרנים הוכנה 'מפת האוכל': מפת כבישים רגילה עם סימון מוסדות קולינריים ברמות שונות שמומלצים על-ידי מפה, או כאלה שכדאי לקנות בהם משהו מיוחד שקשור לאוכל.

    4. אינטראקציה משפחתית – משחקים משותפים להורים וילדים, או בין אחים ואחיות. למשל, כל בן משפחה בוחר צבע. מגדירים את מרחק המשחק מצומת ועד צומת, וכל אחד סופר את המכוניות בצבע שבחר. מנצח מי שצבר יותר מכוניות (רמז: תבחרו לבן או אפור-כסוף). משחק נוסף, מוכר וחביב, הוא 'ארץ עיר'. אפשרות נוספת: מנחשים מה הישוב הבא, עיר, מושב או קיבוץ. מי שיושב עם מפה, ויודע את שם הישוב הבא, נותן רמזים.

    5. משחקים – חברת 'קודקוד' הפיקה משחקים מיוחדים לנסיעות ארוכות (טוב גם לטיולים בחו"ל). המשחקים ארוזים בקופסת פח וכוללים את משחקי הילדות האהובים. ערכה זו מותאמת למשחק ברכב ובנופש. הילדים יכולים לשחק במושב האחורי ללא צורך בשיתוף ההורים.

    6. סיפור בהמשכים – אחד הנוסעים מתחיל בסיפור, האחרים ממשיכים, כל אחד לפי תורו, שלושה משפטים. אף אחד לא יודע לאן זה יתפתח (מתאים גם לילדים בגיל הגן)

    7. דודה שולה – כשנוסעים לדודים שלא ראיתם זמן רב כדאי לצייד את הקטנים במעט אינפורמציה. מי אלה בני המשפחה? מה הקשר של דודה שולה לאבא? מי הם הילדים שלה ומה הקשר המשפחתי עם ילדיכם? עץ משפחתי בע"פ.

    8. שירי ילדים – כנראה אין מנוס מהשמעת אותו דיסק שירי ילדים שמתנגן במכונית בפעם האלף. כדי לגוון קצת אפשר להתחיל שיר, לעצור, לתת לילד להגיד איזה שיר מתנגן, ומה השיר הבא. רגעי השיא הם כאשר ילד קטן מתחיל לשיר את השיר. זה מתוק ומיד סולחים לו על הניגונים החוזרים.

    9. חינוך תחבורתי – הזדמנות בישיבה משותפת עם ילדים גדולים באותה מכונית בנסיעה ארוכה. ילדים שמתקרבים לגיל הנהיגה אפשר לערב בכללי תנועה ונהיגה מחוץ לעיר. למשל: מתי לעקוף או לא, איך לאחוז את ההגה, ממה יש להיזהר בנהיגה, טיפים מהנהג בעל הניסיון לנהג לעתיד.

    10- משחק ההפך (חזק- חלש, גיבור- פחדן, מלא – ריק וכו'), מתאים לילדים קטנים, כמובן שאפשר לנצל את הנסיעה הארוכה לפעולות של חיבור וחיסור (לקטנים), לוח הכפל לגדולים יותר. משחק חידה, (נדרשת קצת ההשקעה מההורים ומתאים לילדים גדולים) כמה חידות שהכנתם מראש בהקשר לדרך שבה אתם נוסעים. או כתב חידה מתוחכם שמתייחס למקום מסוים שאתם אמורים להגיע. כתב חידה יכול גם להתייחס לבני המשפחה שתפגשו. וכמובן כתב חידה שמתקשר למשפחה שלכם.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.