• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    "שלג של פעם ב-15 שנים" מבטיחים לנו החזאים. אז בסוף שבוע כזה נישאר בבית? כל המקומות שבהם כדאי לראות שלג בסוף השבוע הזה

    שיא הסערה, כך מבטיחים החזאים, צפוי כבר הבוקר (שישי), אבל כל סוף השבוע הזה צפוי להיות סוער במיוחד. שלג יעטוף הפעם בלבן גם גבעות בגובה של 500 מ' מעל פני הים.

    עדיין לא ברור אילו כבישים יהיו חסומים, לכן חשוב להתעדכן בשידורי הרדיו, אבל מה שבטוח זה שישנם כמה וכמה מקומות שמי שיגיע אליהם יוכל לראות את הלבן בעיניים, ואולי גם להשתכשך בשלג.

    אזור המרכז:

    בר גיורא, נס הרים: נוף מרהיב, כביש מפותל (שעלול להיות גם חלקלק) בין יערות. תוכלו לראות את התחתרות נחל שורק, ואת מסילת הברזל. מצומת נס הרים אפשר לרדת בחזרה לשפלת יהודה, דרך כביש 3866.

    כך מגיעים: מצומת צור הדסה פונים מערבה אל כביש 386 אשר מוליך לבר גיורא. בהמשך מגיעים לנס הרים.

    קיבוץ צובה: הקיבוץ היפה ממוקם ממש בגובה המתאים. אפשר לטפס על ההר שנמצא בלב הקיבוץ ועליו מצודת 'בלמונט' העתיקה, ממנה נשקפת תצפית יפה על ההרים מסביב ועל כביש מס' 1. מראות של הכפרים עין רפא, עין נקובא, ובית נקופה שנמצאת מעבר לכביש 1. מכאן אפשר להמשיך לכיוון מעיין צובה, אל שביל הליכה נפלא עד למעיין.
    כך מגיעים: במחלף שער הגיא יורדים דרומה לכביש 38. נוסעים עד לצומת אשתאול וממנו מטפסים מזרחה, בכביש 385, עד לקיבוץ צובה. חשוב לשים לב: אם הכביש לא פונה משלג אסור להיכנס אליו.

    dubi zakai 20.2.2015-3
    שלג באבו גוש

     

    הר אדר: מתנשא לגובה של 800 מ', ורוב הסיכויים שלא רבים ידחקו אל הכביש הצר בדרך אל אל ההר. בראש ההר נמצא הישוב הר אדר, ובמרכזו אנדרטת הראל.
    ממרום האנדרטה ישנה תצפית מרהיבה על הגבעות שמקיפות את ירושלים.
    אפשר ליהנות גם מהשלג ביערות שבצדי הדרך אל ההר.

    dubi zakai 20.2.2015-6
    שלג בהר אדר

     

    כך מגיעים: מכביש 1 יורדים במחלף חמד, בכיכר שמובילה לאבו גוש. נוסעים לעבר קריית ענבים בכביש 3975 לפי השילוט אל הר אדר. האנדרטה נמצאת ברום הישוב.

    צור הדסה: כביש 375 יאפשר בסוף השבוע להגיע אל מקומות רבים לראות בהם שלג. תחילתו בצומת האלה (בחיבור עם כביש 38), מכאן כבר רואים היטב את הפסגות הלבנות של ישובי גוש עציון.
    ממשיכים עם כביש 375, ובקצה העליות והסיבובים מגיעים אל חירבת חנות, משמאל לכביש. כאן נטוע יער יפה וגם החירבה, שבה יש פסיפס, מעניינת לביקור.
    צעידה קלה צפונה תגלה לכם נוף נפלא של הישוב מטע, נחל זנוח ועין מטע. ממשכים באותו כביש, הגובה הוא 750 מ', וגם כאן ייצבר כנראה שלג רב, מה שיקנה לישוב מראה של כפר שווצירי.
    כך מגיעים: מצומת האלה ממשיכים עם כביש 375 עד לצור הדסה
    גוש עציון: ישובי הגוש מגיעים לגובה של 900 מ' מעל פני הים. אפשר להגיע עד כפר עציון (800 מ') כדי להנות ממראות הנוף המדהימים.
    כך מגיעים: מצומת האלה פונים מזרחה לכביש 375. בצומת עציונה פונים דרומה לכביש 367 שעולה עד ישובי גוש עציון.

    dubi zakai 20.2.2015-1
    גוש עציון

    ירושלים: (מיועד לרכבי שטח): אם הצלחתם להגיע לירושלים מהרו להגיע אל נקודת תצפית על העיר העתיקה. המראה עוצר נשימה. טיילת העופל, תצפית אל הקברים בנחל קידרון, בית הקברות בהר הזיתים. תצפית על העיר העתיקה מתחת למלון שבע הקשתות, תצפית מהגג של משכנות שאננים בימין משה. כביש השרות מתחת לאוניברסיטה העברית – תצפית על העיר העתיקה. תצפית על מדבר יהודה, בקצה רחוב בנימין מזר, צמוד לאוניברסיטה העברית. תצפית על ירושלים מהר אורה. מאד מומלץ.

    dubi zakai 20.2.2015-2
    שלג בדרך לירושלים
    dubi zakai 20.2.2015-5
    שלג בקבר אבשלום

     

    בדרום: הר הנגב כנראה ייהנה ממנת שלג ראויה, כך שמי שיגיע עד למצפה רמון יחזה במראה נדיר: מכתש רמון מושלג. כדאי להגיע לתצפית ההר גמל, לאורך הטיילת על שפת המצוק וליד מרכז המבקרים.

    יער יתיר: בימי שלג הופך היער ללבן כולו. כדאי להגיע לבית היערן, לראות את הר עמשא, ולקוות שיהיה מכוסה בשלג. סביר שגם העיר ערד תכוסה בשלג, ומכאן גם צפויים מראות נפלאים בכביש הקטן, 3199 שיורד למצדה. מדבר יהודה במיטבו.

    בצפון: מטולה, הר צפיה. כל רכס הרי נפתלי כנראה יתכסה בשלג, ומי שיצליח להגיע אל כביש 866 יוכל ליהנות ממראות השלג בלבנון.

    כדי שלא להיתקע
    לפני שיוצאים לדרך, שימו לב למספר אזהרות. נהיגה בשלג ברכב שאינו בעל הנעה כפולה מאוד בעייתית, ובכל מקרה כדי שלא לקלקל את אווירת החג הלבן אנא הקפידו על כמה כללים שיסייעו לכם לשוב הביתה בשלום.

    1. לא להיכנס לכביש מושלג, אם מפלסת לא פתחה אותו.
    2. לא להיכנס לשבילי יער: מתחת לשלג יש בוץ שבתוכו עלולים לשקוע, או ענפים נסתרים שעלולים לפגוע בצמיגים או במרכב.
    3. במקרה של החלקה על שביל אסור "להתעקש" ועדיף לעצור, לצאת ולבדוק באיזה מצב נמצא ברכב ומה קורה בהמשך השביל. הרכב "ימשוך" לכיוון המקום הנמוך ביותר, וכדאי להיעזר בגרירה מאחור.
    4. במכוניות רבות, בעלות תיבה אוטומטית, יש כפתור שעליו מסומן סימון של פתית שלג. לחיצה עליו מפחיתה את עוצמת המנוע לגלגלים ומצמצמת את הסיכוי שהגלגלים יחליקו.
    5. מפלסת שפותחת ציר מפלסות רק נתיב אחד, שמספיק למעבר רכב אחד. התחשבו בבא מולכם ובאף מקרה אל תרדו לשוליים, היות שבמקרים רבים אי אפשר יהיה לחזור מהם לכביש.
    6. בעת ערפל יש להדליק אורות ערפל ואזהרה ("האזארד"), ולנסוע לאט.
    7. עצרתם? הפעילו מיד אורות מהבהבים ("האזארד") כדי להימנע מפגיעה של רכב אחר.

    תוכניות נוספות לסופהשבוע באתר הבית של דובי זכאי

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לסופ"ש: לראות לבן בעיניים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.