• Ad
  • טיול לסופ"ש אל חירבת ריבוא
    מערה מסתורית חצובה בשלוחתו הדרומית של הר שוכה שצופה על עמק האלה, שבו ניצח דוד את גוליית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שטיח מרהיב של צמחיה ירוקה ורעננה מקשט בימים אלה את הרכסים שתוחמים את עמק האלה, מהם נשקף האזור שבו, לפי המסורת, נערך הקרב המפורסם בין דוד לגוליית.

    עם מעט דמיון אפשר לתאר את בני ישראל מכונסים אחוזי פחד על תל שוכה, קוראים קריאות עידוד רפות אל דוד האדמוני ויפה העיניים, רגע לפני שהוא עושה היסטוריה שתהפוך אותו למלכם.

    מנגד, על תל עזקה, קל לדמיין את מחנה הפלישתים ואת הקהל העולז, קורא קריאות לגלוג ומעודד את הענק שלהם למחוץ את דוד הקטן.

     

    טיול לסופ"ש אל חירבת ריבוא

     

    עם קצת יותר דמיון אפשר לחשוב שאנחנו נמצאים בכלל בשוויץ, בזכות הפריחה הנהדרת שמכסה את הרכסים ואת העמק ויוצרת תמונת נוף שמזכירה גלויה מארץ רחוקה.

    בעוד מספר שבועות תתחיל על תל שוכה 'התקופה הכחולה' שבה יפרחו בכחול פרחי התורמוסים, ואם נהלך על ההר הזה דרומה נוכל לשקוע בפנטזיה אחרת, לדמיין את רעש הסנדלים המסומרים של חיילי הצבא הרומאי, צבא מצויד היטב שהביא לכאן ליגיונות רבים כדי לדכא את מרד היהודים.

    האופן שבו הצליחו היהודים להתגונן מפני הצבא החזק ביותר בעולם באותה עת היה הסתתרות, התחפרות בתוך מאות מערכות מערות ומינהרות מסתור שנחפרו על ראשי הגבעות, מה שמקנה עד היום לאיזור זה את השם 'ארץ אלף המערות'.

    כאשר זיהו התושבים באותה תקופה את רעש צעדי הקלגסים הרומאים הם מיהרו להיעלם מתחת לאדמה במערות המסתור, אחת מהן נמצאת בחירבת ריבוא אשר שוכנת על ראש הר בגובה של 426 מטר מעל פני הים.

    מערת ריבוא היא מערת מסתור גדולה ואופיינית ובה מאגר מים. הכניסה אליה חבויה בין ענפי תאנה סבוכים, והירידה לתוכה מעט מסורבלת. נכנסים לתוכה בירידה של מספר מדרגות, קרני אור נשלחות מן הפתחים ובתקרתה נמצאים חורים לכניסת אוויר ולתאורה בשעות היום.

     

    טיול לסופ"ש אל חירבת ריבוא

     

    המערה יפה ובה שלושה חדרים ומרפסת סלעית בגובה פני הקרקע. בקירות האולם המרכזי חצובות גומחות קולומבריום – תאים קטנים לגידול יונים, וחדי עין יבחינו גם בחור פעור בתקרת המערה, ולאורכו חריצים שנחרצו על ידי חבלים שבאמצעותם העלו מים בדליים מתוך המערה.

    מקצה האולם מוליכים שני פתחים קטנים אל שני האולמות הנוספים והאפלוליים יותר.

    חורבת ריבוא נמצאת על ראש גבעה בשפלת יהודה, כ-1.5 ק"מ ממערב לישוב אדרת. שמה הערבי הוא חירבת ריבה (עץ החרוב). מכאן, אחת הנקודות השולטות בנוף, נפרשים הנופים הנפלאים של הגבעות מסביב, וכולן כבר מקושטות בירוק, ממתינות בדריכות לפריחת הרקפות והכלניות.

     

    טיול לסופ"ש אל חירבת ריבוא

     

    כך מגיעים: יש שתי דרכים טובות להגיע למערה. האחת, ארוכה, מהלכה כשישה ק"מ והיא מתאימה למסלול הליכה או רכיבת אופניים. אפשר גם לנהוג לאורכה עם רכב שטח, על גבי מסלול שמתקשט בימים אלה בפריחה משגעת.

    השביל (סימון שחור) מתחיל על כביש 375, בכניסה לשמורת הר שוכה, ומכאן הוא עולה אל ראש ההר דרך 'חוות צוק' שבה אפשר לקנות גבינות עיזים טעימות.

    בצומת השבילים פונים מזרחה אל שביל בסימון שבילים אדום אשר מוליך דרומה עד לחירבת ריבוא.

    דרך נוספת: יוצאים מהשער האחורי, הדרומי, של הישוב אדרת ונוסעים מעט דרומה. בצומת פונים מערבה אל כביש משובש אשר ממשיך לצומת T. מצד ימין צומחת אלה גדולת מימדים שמצויה כעת בשלכת. מעט לפני העץ הענק עולה שביל צפונה (סימון שביל אדום), ממשיכים איתו לאורך כמחצית הק"מ. נ.צ. 618416 / 198072 גובה: 414.

    הצעות נוספות לפעילויות בסוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי

     

    טיול לסופ"ש אל חירבת ריבוא

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לסופ"ש: אל חירבת ריבוא

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.