• Ad
  • טיול לסופ"ש: אל שוויצריה הקטנה

    אחת מפינות החמד הנהדרות בישראל - "שוויצריה הקטנה" - נמצאת על רכס הכרמל וטובלת בנוף מרהיב. מקום מושלם להצעת נישואין רומנטית או לטיול משפחות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בימים אלה, כאשר רוחות הסתיו כבר מנשבות והלב מתמלא עצב קל, מתחילות הנפשות הרומנטיות לשורר שירים ולחפש את המקומות שבהם נעים ללחוש מילות אהבה.

    אחד המקומות המושלמים לשאול בו את השאלה הגורלית "התינשאי לי?" הוא מקום נפלא ומלא הוד שמתאים גם לאירועים פחות דרמטיים.

    "שוויצריה הקטנה" שעל רכס הכרמל היא פינת חמד מלבבת ואהובה על מטיילים וחובבי נוף, זהו גן עדן קטן ועוצר נשימה בזכות הנוף שמשתרע סביב לכל הכיוונים, ובכלל זה גם כלפי מטה.

    אנשי רשות הטבע והגנים, שהאתר נמצא באחריותם, מכירים את נפשות אורחיהם ולכן בנו גדר שמגינה על מי שמתלהבים יתר על המידה מפני נפילה קטלנית אל תוך התהום. גדר זאת מפריעה מעט למראה הנוף, אולם היא נחוצה מאין כמותה לצורך הצלת חיים, ובמיוחד באותם רגעים של סערת נפש לאחר הצעת האוהב לאהובה.

    מנקודת התצפית נפרש כלפי מטה נוף ירוק עד, עם שביל צר מאוד, גוש סלע ענק ומצוקים סביב לו. המקום נראה כמו מרפסת ענקית שניצבת מעל נוף קדומים, והיו כנראה מי שהוא הזכיר להם נוף שוויצרי – על כן הוא זהכ מפיהם לכינוי 'שוויצריה הקטנה'.

    האיזור סביב הוכרז זה מכבר כשמורת טבע, וזו פינה קסומה ומאד מטוילת בכרמל.

     

    dubi zakai 3 (2)

     

    הצמחייה הים תיכונית רחוקה אמנם מלהזכיר את שוויץ הרחוקה, גם קנה המידה שונה והמצוקים הרבה פחות גבוהים, אבל אם מתאמצים אפשר לדמיין שאנחנו נמצאים בארץ השוקולד.

    למבקרים במקום מומלץ מאד להצטייד מבעוד מועד בנעלי הליכה, בגדים נוחים, וגם כובע להגנה מפני השמש אך גם מפני הענפים הדוקרים והערמומיים של עצי האלון שמצדי הדרך.

    כך תגיעו: בקצה הדרומי של מתחם אוניברסיטת חיפה, על רחוב שדרות אבא חושי, נמצאת הכניסה לגן לאומי הכרמל, 'שווצריה הקטנה'.

    לאחר בקתת השומר בכניסה פונים שמאלה אל כביש צר ומפותל שיורד עד לשילוט 'חניון הצוק'. ממשיכים בנסיעה כ-400 מטרים נוספים ופונים שוב ימינה לפי השילוט – או אז מגיעים אל רחבת חניה גדולה.

     

    dubi zakai

     

    שני שבילים מסומנים מוליכים מן הרחבה הזאת, ואנחנו ממליצים לבחור במזרחי מהם. מכאן מטפסים בשביל – מהלך של כעשר דקות, ובקצה השביל פונים ימינה אל סבך עצי האלון (לפי סימון שביל שקוף על אחד הסלעים, אשר מלווה את ההולכים עד לסלע התצפית המרשים).

    למתבלבלים: אנשי רשות הטבע והגנים יעזרו לכם בהכוונה טלפונית, 3639*.

    בסביבה: אחד הכבישים היפים בארץ יורד ממרום הכרמל אל גבעת נשר. מכביש 672 (צפונה מצומת דמון), מתפצל כביש 7212 – כביש נוף קטן, מפותל ומקסים לנוכח נופי המפרץ, הקריות ועמק זבולון.

    הצעות נוספות לטיולי סוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.