• Ad
  • טיול לסופ"ש: אל עין לבן

    אל שכשוך קריר ונעים במי מעיין צלולים בפאתי ירושלים, לא הרחק מגן החיות התנכ"י
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    צילומים: דובי זכאי

     

    מן המדרונות של הר אורה שבהרי ירושלים אפשר להבחין בשתי נקודות כחולות-ירוקות אשר צובעות בימים אלה את הנוף צרוב השמש.

     

    dubi zakai 1

     

    כאשר גולשים במורד השבילים מתבהרת התמונה ובתוך הנוף הסבוך של עצים ושיחים מתגלות שתי בריכות כחולות שבתוכן טובלות דמויות זעירות. ככל שמתקרבים עוד נגלים מולנו עצי תאנה כבירים, עצי אגוז המלך שצמרותיהם נעות ברוח הקלה, ועצים נוספים שמקיפים את פינת החמד בחגורת מגן ירוקה.

    המקום היפה והמטופח נקרא 'עין לבן', והוא קיבל את שמו בזכות סלעי הקירטון הלבנים שמבעדם פרצו מי מעיין, חצבו באבן, וצבעו הלבן של הסלע בוהק כעת למרחוק.

    המעיין הקסום שוכן כמטחווי קשת מגן החיות התנ"כי בירושלים, מרחק חמש דקות נסיעה במעלה שביל גישה נגיש לכל כלי רכב.

    מימי 'עין לבן' הצוננים ממלאים שתי בריכות עתיקות על מורדות 'רכס לבן' שלמרגלות הר אורה. מעיין קטן זה הוא אחד ממאות מעיינות שנובעים בהרי ירושלים, לא הרחק ממנו בוקעים, למשל, מעיינות עין אל חניה ועין אל בלד. עין לבן נובע מתוך טרסת אבן קטנה ומימיו זורמים לאורך כחמישים מטרים בתוך שתי תעלות עד לבריכות – שאחת מהן גבוהה והאחרת נמוכה ממנה.

    במהלך חלק משעות היום מצלים את הבריכות עצי אגוז חסונים, וככל הידוע חלו במקום חוקים נוקשים שנועדו להרחיק אדם ובהמה הרחק ממקום הנביעה עצמה.

     

    dubi zakai 6

     

    מי המעיין מצננים את החום עבור ילדי ירושלים, כמה מהם יורדים במשך כרבע שעת הליכה ים כרבע שעה הליכה רגלית מגן החיות התנכ"י, ואחרים יורדים במדרון מקריית מנחם או מעיר גנים. אפשר גם להגיע ברכב עד למרגלות הבריכות.

    הדרך מגן החיות התנכ"י נקראת דרך נדב, לזכרו של נדב אלעד שנפל בפעילות מבצעית בחברון. בני משפחתו וחבריו מטפחים את המקום, וכרגיל בכל מקום גם כאן אנא שמרו על הניקיון.

    עומקן של הבריכות נע בין מטר למטר וחצי, וכאשר משתכשכים בהן אפשר להבחין ממול, בעברו השני של העמק, בבתי הישוב בתיר, בשולי העיר בית לחם ובכפר בית ג'לא. לכיוון אחר, על הרכס הקרוב, מבחינים בנחל רפאים ובישובים עין יעל ושרפת, ובעומק הגיא עדיין מהלכת הרכבת בתוואי הישן שלה לירושלים.

    כך מגיעים: הדרך הקלה והפשוטה היא עם רכב, מבעד למגרש החניה של גן החיות התנ"כי. נכנסים אל חלקה התחתון של החניה (המקביל לפסי הרכבת) ומשם נמתח שביל מסודר ומתאים לכל רכב עד למעיינות.

    בסביבה 1: גן החיות התנ"כי. שווה ביקור, בעיקר לקראת השקיעה. הכניסה בתשלום.

    בסביבה 2: יד קנדי, אתר הנצחה לנשיא ארה"ב ג'ון קנדי. המבנה מזכיר במראהו גזע כרות ענק ובנוי על הר עמינדב בלב יער קק"ל עם מקומות לפיקניק ותצפיות נוף יפות.

    הצעות נוספות לפעילויות בסוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.