• Ad
  • מעיין מים צוננים מפכה בין הגבעות הלבנות שסביב נחל גוש חלב, ומהווה מקור משיכה ליודעי ח"ן, בעיקר אם הם נוהגים בכלי רכב בעל הנעה כפולה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הדרך אל מעיין ׳עין עלווה׳, הסמוך לערוץ היפה של נחל גוש חלב, נחשבת בעיני ג׳יפאים לקשה יחסית, בגלל מספר מקומות קשים למעבר. עם זאת, ג׳יפים וטנדרים חסונים יכולים לעשות אותה בקלות, ולכן בחרתי לצורך מסלול זה בלנד קרוזר של טיוטה בגרסת מנוע בנזין.

     

     

    התחלתי לנהוג בזהירות, תוך כדי לימוד הציר, על פני השביל הלבן והבוהק שפולח את הגבעות הצחיחות שתוחמות את נחל גוש חלב. צבעו הלבן של השביל רומז אודות מקור השם 'גוש חלב': אחת הסברות היא שזה קיבל את שמו מן הצבע הבהיר של הגבעות ושל הסלעים הלבנים שסביב הישוב. סברה אחרת גורסת שהתואר 'חלב' העיד בשעתו על עושרו של המקום.

    כאמור, במספר נקודות הדרך קשה ולא סלחנית כלפי כלי רכב שלא מצוידים בהנעה כפולה, וגם כמה מבין אלה ה"רכים" יותר שכן מצוידים בה נאלצים לחנות כמה מאות מטרים לפני המעיין. כך נאספים להם רק הקשוחים שבקשוחים בחניה הקטנה, וביניהם ניצב הפעם גם סובארו פורסטר מיושן שמוכיח שלפעמים נהג טוב קובע את התוצאה לא פחות מאשר הכלי עצמו… אנחנו, כאמור, הצטיידנו מראש באחד מן הקשוחים ביותר שבנמצא, ולכן לא נדרשנו להפגין כישורי נהיגה יוצאי דופן…

     

     

    מכל מקום, 'עין עלווה' היא אחת הפינות היפות ביותר בצפון הארץ – נווה ירוק בינות לגבעות הלבנות והצחיחות, עם פלג מים טהורים שזורם מתוך מבנה בטון מלבני. כדי לטבול במים הזכים יש להיכנס אל תוך מבנה הבטון מבעד לפתח עגול בחלקו העליון. הנכנסים זוכים להשתכשך במים קרים גם בשיא הקיץ.

    המים זורמים החוצה, בקצב קבוע, באמצעות שני צינורות, גולשים במורד בין האבנים, נעלמים בתוך סבך של צמחייה ירוקה ומשם אל בין עצי צפצפה ענקיים ואל שתי בריכות שכשוך קטנות שמוקפות אף הן בעצי צפצפה כבירים. זהו אתר בילוי צונן ונעים שבו אפשר להפיג את החום בעת טיול שטח בנחל גוש חלב.

     

     

    כך מגיעים: דרך אחת אל המעיין עוברת בישוב 'כרם בן זמרה': מיד אחרי שער הכניסה לישוב פונים שמאלה אל הדרך ההיקפית, וכעבור כקילומטר יוצאים מן הישוב בהתאם לכיוון שמתווה שלט של קק״ל, שמוליך אל היער. כאשר אנחנו הגענו למקום מצאנו שהשער סגור, ולכן בחרנו בדרך השנייה.

    דרך נוספת, מן הישוב גוש חלב ('ג׳יש'), מתחילה בכניסה לישוב, שם פונים ימינה בפניה הראשונה. מכאן נמתח מזרחה רחוב צר (שבשמאלו נמצאת חומסיה משובחת בשם ׳אליאלי׳), ומכאן ממשיכים לאורך כקילומטר נוסף עד למרכז מסחרי קטן ובו סופרמרקט ומסעדה טובה נוספת, בשם ׳הר מירון׳.

    משמאל יורד כביש משובש לכיוון צפון, ולאחר שחולפים על פני מקום לרחיצת רכב ומספר מוסכים ממשיכים עם הכביש עד לדרך עפר שמשני צדדיה גדרות. ממשיכים בשביל הלבן וכעבור כקילומטר נמצאת מצד ימין ירידה אל שביל שמוליך לבית הכנסת העתיק של גוש חלב.

    זהו אתר מומלץ לביקור, עם שרידי בית כנסת שהתקיים כאן ככל הנראה במאה ה-11, ובו נותרו שרידים ובהם עמודים וכותרות, כמו גם פתח הכניסה וכן מזבח בצד המזרחי של בית הכנסת.

     

     

    אם שטפתם לאחרונה את הג'יפ או את הטנדר זה הזמן להצטער על כך: המשך השביל עמוס בכמויות "פודרה" עצומות שמעלות ענני אבק לרוב, וכעבור כקילומטר נוסף נמצאת מימין ירידה תלולה מאוד, אתגר לג׳יפאים, אל ערוץ הנחל. אפשר גם לעקוף את הירידה, להמשיך בשביל ולפנות ימינה. מכאן מגיעים למזלג שבילים שבו בוחרים את השביל הימני ואיתו מטפסים מזרחה עד למעיין ׳עין עלווה׳. להולכים ברגל מצפים כשני קילומטרים של צעידה על גבי שבילים חשופים, לכן מומלץ להצטייד מבעוד מועד במים ובכובעים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לסופ"ש: אל נחל גוש חלב

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.