• Ad
  • טיול לסופ"ש: אל מצוק האון

    שביל סלול שצמוד למצוק האון טומן בחובו בריכה קסומה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ממזרח לכנרת, בצמוד למצוק האון, סלול שביל נפלא שמתאים גם להליכת יום וגם לצעידת לילה. המהלך עליו לא יוכל לחשוד שמתחתיו, בסבך העצים, חבויה בריכה קטנה של מים צוננים.

     

     

    מצוק האון צונח מן השביל אל שמורת טבע. זהו שטח פראי שבו משתובבים יחד שיחי צבר עוקצנים, עצי זית, חורשות קטנות של עצי אקליפטוס ועצי שיזף, שצומחים כולם בין סלעי ענק. במפת סימון השבילים והטיולים מספר 1 מסומן יעד הטיול שלנו בשתי נקודות כחולות, ללא שם, אשר מתארות מעיין שכלוא בתוך בריכה.

    כאשר מביטים מן השביל כלפי מטה מצוק הסלע מעורר יראה. כוחות טבע אימתניים קרעו כאן סלעים ענקיים ויצרו מרפסת סלע אדירה אשר בולטת מקו המצוק. שביל צר נפרד מן הדרך הסלולה ומוליך אל קצה התהום מבעד למעבר צר בגדר תיל.

    השביל יורד בין הסלעים במדרון תלול שדורש מן ההולך בו להיעזר מידי פעם בתמיכת ידיים, וממש לפני קצה המצוק, בתום מספר דקות הליכה, הוא חוצה מבעד לחופה קוצנית של עצי שיזף ושיחי פטל. לאחר שעוברים דרך המכשול הקוצני אפשר להרים את הראש ולהביט לאחור, כלפי מעלה, אל מצוק הסלע שזה עתה ירדנו בו. גם מכאן הוא נראה חסון ומרשים.

    ממול נראית חורשת אקליפטוסים צפופה, עציה כאילו מגוננים זה על זה וענפיהם נעים לאיטם ברוח, כאילו שהם צופנים בינם לבין עצמם סודות ומספרים זה לזה סיפורי מעשיות.

    את השקט הקסום שמסביב מחריד זמזום של חבורת דבורים עמלניות אשר מסתערות על פריחת האקליפטוס. זרזיף עדין של מי מעיין מפלס דרך, מותיר את האדמה כהה ולחה ומצמיח פלומה רכה וירוקה שלא מצליחה להניס את הצהוב השרוף של קיץ ישראלי.

     

     

    כאשר מסיטים את ענפי העצים לצדדים מתגלה בין הצללים בריכת מעין צנועה בגודל של לא יותר מארבעה על חמישה, מימיה צלולים ורגועים, דפנותיה אבן מסותתת. בדופן המערבית נחצבו בין האבנים רווחים שלתוכם הוכנסו מדרגות אבן, ואפשר לרדת עליהן אל המים. הרווח בין האבנים מאפשר למים לזרום מן הבריכה, שעומקה כמטר ושמונים.

     

     

    את פינת החמד הזאת, חסרת השם, מטפחים צעירים מן הסביבה ושומרים על ניקיונה. מי שיושב במקום מספר דקות יכול להיות שותף למאמצי החיזור של השפיריות, וכל היופי הזה נח מעל למראה נוף מהמם, מקושט באמצעות זמזום הדבורים, ציוץ הציפורים, וגם על ידי השקט.

    כך מגיעים: יש שתי דרכים להגיע אל המעיין חסר השם, הקשה מבניהן מתחילה על השביל הסלול שבין כפר חרוב למבוא חמה. מחנים את המכונית לצד עיקול גדול שמצידו בנויה גדר. בגדר פעור מעבר עם ירידה על גבי המצוק לעבר חורשת אקליפטוס.

    הדרך האחרת, הקלה יותר, מתחילה על מדרגות הברזל שמוליכות מ'מצפה לשלום' אל שמורת הטבע 'מצוקי האון'. הולכים כמחצית הק"מ דרומה ומושכים מעט שמאלה, ומגיעים לבריכה שבתוך חורש האקליפטוס. אל כפר חרוב מטפסים מצומת חמת גדר (כביש 98), ושם פונים מערבה אל עבר מצפה לשלום, ממש לפני החניה פונים שמאלה אל השביל.

    בסביבה 1: האתר ההיסטורי סוסיתא. היוונים בנו, הרומאים החריבו והמלך הורדוס שב ובנה. זהו אתר חפירות מדהים שבו נחשפו בין השאר רחוב רומי שמוליך לכל אורך השטוח הבנוי, ויש בו שרידי מבנים, עמודים עצומים וכותרות עתיקות. כדי להגיע לשם פונים בפניה הראשונה מצפון לכפר חרוב אל כביש משובש ומפותל רצוף חורים, אשר מגיע עד לחורבות סוסיתא. עליה ברגל אורכת כמחצית השעה.

    בסביבה 2: מעגן עין גב. סביב המעגן הוקמו רציפים נאים ובהם מסעדות טיילת נאה ובה מקומות ישיבה אל מול הכנרת. אפשר לצאת מכאן לדייג על גבי ספינת דייגים לדייג משותף. לתאום: קיבוץ עין גב.

    צילומים: דובי זכאי

    הצעות נוספות לפעילויות בסוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.