• Ad
  • מסלול באורך 32 קילומטרים מתחיל במימיו הזכים של מעיין ציפורי, ומציע חוויה קיצית רטובה למדוושים על אופניהם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    צילום: דובי זכאי

    לפני אי אילו שנים טיילתי עם חברים בהרי קצ'קאר בטורקיה, שם ליווינו את דרכו של נחל שנבע ממעיין קטן עד שהיה לנהר אדיר ושוצף. מי המעיין חצבו לעצמם נתיב בקניון מרהיב והצטרפו למימי מעיינות נוספים ומי גשמים עד שהיו יחד לנהר 'קופרולו' הנהדר.

    מפליא ככל שזה עשוי להישמע, גם בארצנו דלת המים אפשר להתחיל טיול במעיין זעיר וללוות את הנחל בדרכו מערבה, תוך שהוא מצטרף לאפיקים נוספים ומסיים את דרכו בנחל גדול יותר, הצטרפו אלינו אל פכפוך מימי נחל ציפורי.

    בלב שדה גדול בכניסה לישוב ציפורי בוקע מעיין ציפורי. מימיו בדולח, הוא זך וצונן, והוא בוקע למרגלות מבנה אבן הרוס. כך ניצבת לה באמצע השטח בריכה קטנה וצלולה, עטופה בעץ תאנה מסועף, פטל זומם, צמחי מים, וצליל פכפוך שאין מנגינה ערבה יותר ממנו לאוזן.

    dubi zakai 73

    לא הרחק משם, על גדת הנחל, צומחת שורת עצי צפצפה אוהבי מים ורוחשת את רחש הרוח בעלים. על פאת השדה צומחת חורשת אקליפטוסים במלוא אונם, ומעניקה צל נדיב לשדה.

    'עיינות ציפורי', כפי שאפשר להסיק משם המעיין, הוא אחד המקורות של נחל ציפורי במרכז הגליל התחתון.

    הנחל נקרא על שם העיר הקדומה ציפורי, אורכו כ-32 ק"מ, וראשיתו במורדות הר נדב ליד העיר נצרת עילית. בחורף נאספים בערוץ הנחל מים רבים ומתלכדים עם מי 'עיינות ציפורי', משם הם זורמים אל מפגשם עם נחל קישון.

    נחל ציפורי מתפתל מערבה בתמונות נוף מרהיבות, זורם בין גבעות אלונים לצד מטעי רימונים של כפרים בדואיים, בוסתנים ירוקים נושקים לחופיו. בדרכו אוסף הנחל את מימי 'עין יבקע', חולף תחת גשר עתיק ונושק לטחנת הקמח ההיסטורית 'טחנת הנזירים'.

    dubi zakai 71

    על גבעת עליל, ליד הישוב הערבי ראס עלי, לא הצליחו המים לחדור את הסלע ולכן התפתלו סביבו במה שמכונה "הנפתול הגדול'", שעליו אפשר להשקיף מעל גבי טחנת הקמח ראס עלי.
    ליד קיבוץ רמת יוחנן זהו עדיין נחל עצמאי, אך מכאן והלאה, למרבה הצער, נוספים לו מי ביוב מטוהרים שמוסיפים לו את נפחם לאורך הנתיב ועד למפגש שלו עם נחל קישון.

    אפשר כמובן להסתפק בביקור במעיין ציפורי, ולצורך זה מספיק להגיע עם המכונית אל טחנת ראס עלי, שם אפשר לטייל בשביל עד לטחנת הנזירים.

    dubi zakai 74

    מטיבי לכת יכולים לטייל לכל אורך הנחל, זהו מסלול מרהיב אך כמובן ארוך מאד.
    יש גם דרך אחרת: אפשר להגיע עם אופניים אל מרכז שטח אלון הגליל, להצטייד במפה, ולצאת לרכיבת אופניים על גבי שביל מסומן ומסודר לאורך הנחל.

    כך מגיעים לעיינות ציפורי: מצומת 'המוביל' נוסעים מזרחה על כביש 79 לכיוון צומת משהד. בכניסה לכביש הגישה לישוב ציפורי פונים צפונה, ומיד לאחר הפניה מזהים כניסה מימין אל כביש משובש שאיתו ממשיכים לכיוון מבנה האבן שבלב השדה.

    טיפ לרוכבי האופניים
    חובבי רכיבה על אופניים מוזמנים למסלול חדש ומיוחד שהכינה קק"ל עבור חובבי רכיבת 'סינגלים'. זהו מסלול אימונים שממוקם בסמיכות למרכז שטח אלון הגליל, הוא נבנה בסגנון 'פאמפטרק', ותוכנן כדי שישמש כמבוא ו'חימום' לרוכבים במסלולי ריש לקיש, הושעיה, שמשית, סוללים, תמרת – ואלה רק חלק ממסלולי הרכיבה מסביב, בגליל התחתון.

    מסלול ה'פאמפטרק' נבנה לרווחת הציבור, חלקו מוצל, והוא פתוח לכל ובחינם.
    מרכז השטח 'אלון הגליל' משמש כנקודת מוצא לרשת סינגלים רחבה, וזו גם תחנת קשר של קק"ל עם הציבור, בה אפשר לקבל יעוץ ומפות. במקום פועלים גם חנות אופניים גדולה ובית קפה, ובסמוך לו יש מגרש חניה מסודר.

    dubi zakai 69

    כך מגיעים לאלון הגליל: בצומת המוביל פונים מערבה אל כביש 79, ומיד שמאלה, בצומת יפתחאל, לאלון הגליל. משם יש שילוט מסודר: 'מרכז שטח אלון הגליל', 04-9869888.

    הצעות נוספות לטיולים לסופ"ש באתר הבית של דובי זכאי

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לסופ"ש: אל מעיין ציפורי והלאה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.