• Ad
  • טיול לסופ"ש: אל הר ברניקי

    לצד שרידי כנסיה עתיקה, על פסגת הר ברניקי, נגלה לעת בוקר וערב מראה נוף נהדר של הכנרת, רמת הגולן והעיר טבריה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    צילומים: דובי זכאי

    הר ברניקי, מזרחית לעיר טבריה, מתנשא לגובה של 190 מטרים מעל לכנרת, מה שאומר שראשו נמוך בכעשרה מטרים מתחת לגובה פני הים.

     

    dubi zakai 2

     

    בפיסגה, לצד שרידיה של כנסיה עתיקה, נמצאת נקודת תצפית נפלאה על הכנרת וסביבתה.

    מדובר במקום רומנטי מאין כמותו, אתר מושלם עבור בני זוג שמבקשים להציע נישואין ולהישבע זה לזו לאהבת נצח. אחרים מגיעים לכאן כדי להתבודד, ומטיילים פוקדים את הנקודה הזאת בתוך כדי מסעם, ומתענגים על יפי הנוף.

    המלכה בריניקי, שעל שמה נקרא ההר, הייתה יהודיה מבית הורדוס שנולדה בשנת 28 לספירה לאביה אגריפס הראשון ולאמה קיפרוס, אחייניתו של המלך הורדוס. ברניקי הייתה אחותו של אגריפס השני, והמקורות מתארים את יופיה הרב, שערה האדמוני הארוך, ואת גופה שמתואר כפסל שיש לבן.

    דמותה היפה של ברניקי מילאה אולי את חלומותיהם של שליטים רומיים בארץ, ורכילויות מרושעות טענו שהיא הייתה בת זוג מזדמנת למצביאים חשובים, מלכים ונסיכים – בהם גם טיטוס אשר ירש את השלטון בארץ מאביו אספסיאנוס.

    לאחר מות אספסיאנוס מונה טיטוס כקיסר רומי, בריניקי נסעה עמו לרומא ושאפה להיות אשת הקיסר או לכל הפחות פילגשו. אלא שהסנאט ובני רומא לא הסכימו שיהודיה, בת לעם כבוש, תשב בארמון – וטיטוס נאלץ לוותר על אהבתו לטובת המלכות.

     

    dubi zakai 3

     

    מושפלת חזרה היהודיה היפה לארצה, ואחיה אגריפס השני העניק לה כמתנה את ההר שממזרח לעיר טבריה, ומעליו היא התענגה על יפי הכנרת.

    פעמיים ביום – עם הזריחה ולקראת שקיעת השמש – מתקבל כאן מראה מסחרר ומשכר: ישיבה לצד שרידי הכנסייה, לגימה מתוך תכול הכנרת מנקודה גבוהה זאת, ומבט ממעוף הציפור על העיר טבריה, שבתיה נראים כה זעירים.

     

    dubi zakai 4

     

    כך מגיעים: השביל אל הר ברניקי יוצא מן היציאה הדרומית מזרחית של טבריה, הפנייה אליו לפי שילוט שמוצב במקום, וזאת דרך כורכר שמתאימה לכל רכב.

    ממרכז העיר טבריה נוסעים דרומה ברחוב הגליל, בהמשך, אחרי כיכר, פונים ימינה לרח' הנוטר וחוצים את רחוב השילוח לשכונת גאולים – שם מוצב שילוט אל דרך העפר שעולה להר. רכבי שטח יכולים להמשיך משם אל "יער שוויץ”. הכניסה ללא תשלום.

    הצעות נוספות לפעילויות בסוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.