• Ad
  • אגם מים, מדשאות מוריקות וחניון לילה בחינם. מה עוד צריך כאשר נוסעים על כביש הערבה? בדרך לאילת עוצרים בספיר
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    על כביש 90, כ-45 ק״מ דרומית לצומת הערבה ו-125 צפונית מאילת, בנוי הישוב הקהילתי 'ספיר', אשר הוקם בשנת 1979 ושמו מנציח את שר האוצר השלישי של מדינת ישראל, האיש רב הפעלים פנחס ספיר ז"ל. בשונה מכל ישובי הערבה האחרים, שרוב תושביהם עוסקים בחקלאות, ספיר הוקם במקור עבור עובדי המועצה האזורית 'ערבה תיכונה'. לימים השתנה הרכב האוכלוסייה שלו, אך גם כעת רוב תושביו הם בעלי מקצועות חופשיים.

     

     

    לא הרחק ממרכז הישוב הנוכחי נבע בעבר מעיין, כתוצאה של שכבת מי תהום גבוהה. לכן, בתקופת המנדט הבריטי, נבחר המיקום הזה לצורך הקמת תחנה של של 'משטרת הרוכבים' הבריטית. לימים הוקם באותו המקום ישוב זמני, שבו התגבש גרעין הנח"ל 'עין יהב' עד שעבר אל מקום הישוב הנוכחי שלו.

    בעת הקמת הישוב 'ספיר' הסתבר ששכבת מי התהום הגבוהה לא מאפשרת חפירת יסודות יציבים לבתים, ולכן, לצורך הבנייה, נדרש ניקוז של המים אל תוך אגם מלאכותי שנבנה במיוחד. קרן קיימת לישראל נטלה אחריות על הקמת פארק סביב האגם הזה, והכשירה אותו לא רק עבור מבקרים אלא גם עבור מטיילים שחפצים לישון במקום בחניון קמפינג מסודר, ובחינם (אם כי בתיאום טלפוני מראש).

    מי האגם צלולים ונקיים אך אינם ראויים לשתייה. אלה מי טורקיז זוהרים וצלולים, וסביבם מוריקות מדשאות שעליהן מתרוצצים (גם) ברווזים. סביב האגם צומחים צמחי קנה צפופים, עצי תמר חסונים ועץ דום מצרי (דקל הדום). בסמוך לו הוקמה מעין אנדרטת מחווה לספר 'הנסיך הקטן', ולא הרחק משם בנויה גם מחווה אחרת, של מלך אמיתי: בהנחיית מלך תאילנד הקימה הממשלה התאילנדית מבנה תאי מסורתי, ובתוכו הוצב 'פעמון ידידות' – וזאת כדי לסמל את הקשר הטוב בין תאילנד לישראל.

    למרבה הצער, לחפצים שעשויים ממתכת יש רמת שרידות נמוכה מאד בדרום הארץ, או – נכון יותר – יש להם "נטייה להיעלם". זה גם מה שעלה בגורלו של פעמון הידידות, אי שם בשנת 2007… המבנה שנבנה במימון ממשלת תאילנד נותר על תילו, ומהווה מקום מפגש – בין השאר – לעשרות פועלים תאילנדים שעובדים בחקלאות בישובי הערבה. בנוסף, סביב הפארק ניצבת באופן קבע תערוכת פיסול מדברי סביבתי.

     

    פארק ספיר פתוח 24 שעות ביממה, וכאמור – יש אפשרות לישון בשטח הפארק בלילה בתיאום מראש. הכניסה והלינה בפארק הן ללא תשלום, ולמרות זאת יש במקום מים זורמים, תאורה, ומקומות לינה מסודרים. למי שנוסע לאילת בדרך הערבה, או למי שמטייל בדרום, מומלץ מאד לקפוץ לפיקניק או ללינת לילה בפארק ספיר.

    כך מגיעים: נוסעים על כביש 90 ופונים אל כביש הכניסה לישוב ספיר. פונים ימינה מן הדרך לישוב בהתאם לשילוט שמוצב במקום, אל דרך עפר עבירה לכל רכב.

    הצעות נוספות לפעילויות בסוף השבוע ובחג – באתר הבית של דובי זכאי

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לחג: אל פארק ספיר

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.