• Ad
  • ה-CT200h מעולם לא הצליחה לאתגר את האירופאיות המובילות בסגמנט הקומפקט פרימיום וכעת, עם התקרבות מועד החלפתה, נראה שבלקסוס החליטו לשנות כיוון ולהציג במקומה ג'יפון עירוני קטן והיברידי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    Lexus-LF-SA-Concept-4בשנת 2011 חטיבת היוקרה של טויוטה השיקה את ה-CT200h – הלקסוס הקטנה ביותר אי פעם אשר נולדה בעיקר מתוך שאיפה להגדיל באופן משמעותי את נתח השוק של מותג הפרימיום היפני באירופה.
    ביבשת הישנה אוהבים יוקרה במימדים קומפקטיים וכ-50 אחוזים משוק הפרימיום שם הוא של רכבים עם תג מחיר נמוך מ-40 אלף יורו.
    בלקסוס האמינו בראשית העשור ששילוב בין תהילת הידידותיות לסביבה של הפריוס מצד אחד לעיצוב שונה באופן משמעותי, איכות חומרים גבוהה וכיול שלדה ספורטיבי יותר מאידך יאפשרו ל-CT200h, שהתבססה על הפלטפורמה ומכלולי ההנעה של הפריוס מהדור השלישי, לתת פייט למובילות סגמנט הקומפקט פרימיום כמו האודי A3, הב.מ.וו סדרה 1 ומרצדס A קלאס.

    בדיעבד ניתן היום לקבוע שזה לא כל כך הצליח ללקסוס ועל אף שה-CT200h היא לא מכונית רעה כשלעצמה היא לא סיפקה ניחוחות פרימיום בולטים למרחוק והציגה ביצועים לא מספקים אל מול המתחרות, דבר שהוביל לנתוני מכירות פושרים למדי ובמהלך חמש השנים האחרונות נמכרו כרבע מיליון יחידות של ה-CT200h מסביב לעולם.Lexus-CT200h-2

    מעבר לכך שהמכירות של הלקסוס הקטנה לא ממש המריאו, ה-CT200h גם לא עזרה למותג היפני לבסס את מעמדו כשחקן משמעותי בשוק הפרימיום באירופה ובשנת 2015, לדוגמה, נמכרו ביבשת רק 64 אלף מכוניות הנושאות את לוגו לקסוס.

    מאחר שה-CT200h נמכרת באירופה בקצב של כעשרת אלפים יחידות בשנה – רחוק רחוק מהמספרים שרושמת מובילת הסגמנט, ה-A3 של אודי, בלקסוס הבינו שכדי להגיע ליעד מכירות שנתי של כ-100 אלף רכבים באירופה בשנה עליהם לחשב מסלול מחדש ולהציג רכב אטרקטיבי יותר בטווח המחירים הנמוך.

    בראיון ל"AutoCar" הבריטי רמז אלן ייוטנובן, ראש מחלקת המכירות של המותג, כי ה-CT200h שצפויה להגיע לסוף מחזור החיים שלה בעוד פחות משנתיים לא תזכה למחליפה ובמקומה יוצג ג'יפון היברידי קומפקטי בהשראת דגם הקונספט LF-SA שהוצג בתערוכת ז'נבה לפני כשנה.

    ה-LF-SA הציג מראה עתידני, מימדים קומפקטיים מאוד ותצורת 2+2 לא שגרתית המוכרת בעיקר מרכבי ספורט וכוללת קבינה מרווחת לנוסעים מקדימה ומושב קטנטן (המתאים מקסימום לילדים לפני גיל ההתבגרות) מאחור.
    בעוד שכבר כעת ברור שבדרך לגרסת הייצור העיצוב יעבור עידון משמעותי ויראה בוודאי פחות עתידני, עדיין לא ברור אם בלקסוס מתכוונים לשמור על הפריסה הייחודית שהוצגה בקונספט.

    בכל מקרה נראה שבלקסוס, על רקע כניסתם לתוקף של חוקים מחמירים המגבילים שימוש ברכבי דיזל בלא מעט ערים אירופאיות והעומס הרב במטרופולינים הגדולים, מאמינים שלדגם לא שגרתי שכזה המשלב יחידת הנעה היברידית, ניחוחות מעולם רכבי הפנאי ומימדים עירוניים יש סיכוי של ממש להמכר במספרים יפים. האם הפעם ההימור שלהם יצליח? ימים יגידו.

    Lexus-LF-SA-Concept-1

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טויוטה תהרוג את ה-CT200h ותחליף אותה בג'יפון עירוני

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.