• Ad
  • ראב 4 מתוח הפנים נותר אחד היקרים בקטגוריה שלו, ולא מציע מערכות בטיחות מתקדמות כמו קיה ספורטאז', אבל מגיע הפעם גם בגרסה היברידית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, הודיעה היום על תחילת השיווק של גרסתו החדשה, יחסית, של רכב הפנאי ראב 4 – אשר הוצג באירופה כבר לפני כשנה.

     

    2016 RAV4 Hybrid - 005

     

    השינויים הקוסמטיים במתיחת הפנים כוללים חרטום חדש ומחודד שאופייני לקו המשפחתי הנוכחי של כלל דגמי טויוטה, ובנוסף עודכן גם לוח המחוונים.

    מבחינת טויוטה זו ההזדמנות להתחיל לשווק בישראל גם את הגרסה ההיברידית של ראב 4, אשר מצוידת ביחידת הנעה דומה לזו שמניעה את קאמרי ואת דגמי לקסוס השונים: מנוע בנזין ארבעה צילינדרי בנפח 2.5 ליטר שמספק 155 כ"ס, ובינו לבין תיבת ההילוכים הרציפה מחובר מנוע חשמלי בעל הספק של 141 כ"ס.

    אצלנו מוצע ראב 4 ההיברידי עם הנעה קדמית בלבד, אולם בעולם הוא מוצע גם עם הנעה כפולה שבה מניע מנוע חשמלי נוסף את הגלגלים האחוריים לפי דרישה.

    הגרסה ההיברידית מזנקת מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.3 שניות, ומהירותה המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-180 קמ"ש.

    תצרוכת הדלק המוצהרת על-ידי טויוטה עומדת על 19.6 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת, וסוללות הניקל מטאל מאפשרות תנועה "חשמלית" לטווח נסיעה של קילומטרים ספורים.

    גרסת הבנזין נותרה די דומה לדגם שלפני מתיחת הפנים: מנוע בנזין אטמוספירי בנפח 2.0 ליטרים עם תזמון שסתומים משתנה מספק 152 כ"ס ומחובר לתיבת הילוכים רציפה.

    גרסה זו משווקת בישראל עם הנעה כפולה בלבד, והיא מזנקת מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 10.7 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 185 קמ"ש. תצרוכת הדלק המוצהרת היא 15.4 ק"מ לליטר, בתנאי מעבדה כמובן.

    ראב 4 המחודש בגרסת הבנזין מוצע בשתי רמות גימור, הבסיסית בהן נקראת GLI וכוללת מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע, ערכת "חישמול" סטנדרטית (חלונות, נעילה, מראות), בקרת שיוט וחישוקים קלים בקוטר 17 אינטש.
    ברמת הגימור 'פרימיום' נוספים גם בקרת אקלים מפוצלת, חיישני גשם ותאורה, פנסי ערפל, קיפול מראות חשמלי ופתיחה חשמלית לדלת תא המטען.

    הגרסה ההיברידית מוצעת רק ברמת פרימיום, ומציעה בנוסף לה גם "מפתח חכם" ותאורת LED ראשית.

    אבזור הבטיחות בכל הדגמים כולל 7 כריות אוויר ומערכות בקרת יציבות ואחיזה ותגבור בלימה.

     

    2016 RAV4 Hybrid - 003

     

    טויוטה לא מציעה, גם לא כאופציה בתוספת תשלום, את מערכות הבטיחות המתקדמות שמבוססות ראדאר או מצלמה, כמו התרעת תאונה עם בלימה עצמאית – כפי שמוצעות למשל בקיה ספורטאז' ובמיצובישי אאוטלנדר, וזאת למרות שלטויוטה יש אופציה כזאת באירופה.

    ראב 4 נותר עדיין בין היקרים בקבוצתו, ובשלב זה הוא לא יתחרה "ראש בראש" מול גרסאות ה-2.0 ליטר המוזלות של יונדאי טוסון, קיה ספורטאז' ומיצובישי אאוטלנדר.

    מחיר גרסת הבסיס עומד על 170 אלף ₪ (דומה למחיר של הדגם היוצא) ותמורת רמת הגימור 'פרימיום' נדרשים עשרת אלפים ש"ח נוספים.

    מחיר הגרסה ההיברידית עומד על 190 אלף ₪, כלומר בטווח המחירים של קיה ספורטאז' טורבו, הונדה C-RVומאזדה CX-5 עם מנוע 2.5 ליטר, כולם עם הנעה כפולה (לעומת הנעה קדמית בראב 4 ההיברידי).
    מאידך, מיצובישי אאוטלנדר PHEV, אשר עד עתה היה רכב הפנאי ההיברידי היחיד בסגמנט – נותר יקר משמעותית מהטויוטה ההיברידית, אם כי הוא מאובזר יותר ובעל מערכת היברידית נטענת.

    במסיבת עיתונאים שערכה יוניון מוטורס לסיכום שנת 2015 הבטיח מנכ"ל החברה, רן דנאי, שטויוטה עושה מאמצים לשפר את ההצעה שלה בכל פלחי השוק שבהם היא מתמודדת, ותעשה כך גם במעט פלחי השוק שבהן עדיין לא הצליחה בכך, מה שאומר שלהם יש לאן לשאוף ולנו כנראה למה להמתין.

     

    2016 RAV4 Hybrid - 002

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טויוטה ראב 4 המחודש משווק בישראל גם בגרסה היברידית

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.