• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרן הרכב הגדול בעולם פרסם קריאה לתיקון (recall) של מגוון תקלות ב-6.39 מיליון מכוניות מדגמים שונים

    טויוטה פרסמה היום (9.4) קריאה לתיקון יזום של לא פחות מ-6.39 מיליון מכוניות ברחבי העולם: 2.34 מיליון בארה"ב, 800,000 באירופה ועוד 3.25 מיליון מכוניות ברחבי העולם. מספר הקריאות המצטבר גדול יותר (6.76 מיליון) והסיבה לכך היא יותר מתקלה אחת ברכב.

    בעולם: הרבה

    הקריאה היא למעשה חמש קריאות שונות, וכוללת מספר רב של דגמים, 27 במספר. הגדולה ביותר מתייחסת לכבלים לולייניים בכרית האוויר. זוהי הקריאה השלישית בגודלה בהיסטוריה של טויוטה, ופונה ללא פחות מאשר 3.5 מיליון מכוניות. עוד בעיות: בעיות נעילה במסילת המושב (2.32 מילון); סוגרים של מוט ההגה (760,000); מגבי שמשות עם בעיות ייבוש (160,000); אפשרות לדליקה במתנעים (20,000).

    בעיית כרית האוויר, כאמור הגדולה ביותר, מתייחסת לדגמים הבאים: ראב4, קורולה, מטריקס, יאריס ויאריס סדאן, היילאנדר, טקומה, רייז, היילקס, פוראנר אינובה, לנד קרוזר פראדו וקמארי.

    בעיה נוספת היא פגם בנעילת המושב במסילה, מה שגורם לו לנוע לפנים בעת תאונה. הדגמים המדוברים הם: סיון, אורבן קרוזר ויאריס, כולל הסדאן; 670,000 מכוניות בצפון אמריקה, 90,000 באירופה.

    גם נועלי מוט ההגה בעייתיים ועלולים לגרום לחוסר יציבות של המוט כאשר הההגה מופנה שוב ושוב בכוח רב. במקרים חמורים יותר, הנועלים לא יחזיקו את מוט ההגה במקומו. הקריאה מתייחסת ל-590,000 דגמי רקטיס, ובעיקר יאריס באירופה.

    לפי טויוטה, הסיבה שחמש קריאות נפרדות אלה פורסמו יחד נובעת מכך שהמסקנות מחומרי הבדיקה הגיעו כעת. החברה טוענת כי למיטב ידיעתה לא נגרמו בגלל תקלות אלה תאונות קטלניות. כזכור, טויוטה הסכימה זה עתה לשלם קנס של 1.2 מיליארד דולר על בעיות שהיו בדגמיה בשנים האחרונות.

    בישראל: הרבה פחות

    יבואנית טויוטה, יוניון מוטורס, פרסמה קריאה לתיקון – במסגרת הקריאה העולמית – לדגמי היילקס ויאריס שנמכרו בשנים 2005 עד 2009. הקריאה מתייחסת ל-2,200 דגמי יאריס ו-3,500 היילקס.

    Toyota-Hilux_2009

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טויוטה: קריאת ענק לתיקון

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.