• Ad
  • מכונית המימן הסדרתית הראשונה בעולם התרוצצה בסוף השבוע על נתיבי מירוץ הראלי שנערך בסמוך לעיר הגרמנית טרייר במסגרת אליפות העולם בראלי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    טויוטה הפתיעה בסוף השבוע האחרון את חובבי הספורט המוטורי בגרמניה כאשר מכונית המימן החדשה שלה, 'מיראי', שימשה כ"פותחת נתיב", או "מכונית האפס" במירוץ הראלי שנערך ליד העיר טרייר, במסגרת אליפות העולם בראלי (WRC).

    מאחורי ההגה הושיבו אנשי טויוטה את נהג הראלי המנוסה, והעיתונאי, מיטסוהירו קוניסאווה (Kunisawa), והוא נסע ופתח את כל שלבי המירוץ לפני המכוניות שהשתתפו בו.

     

    טויוטה מיראי ראלי 03

     

    על אף שמיראי לא משתתפת כמתחרה אנשי טויוטה לא ויתרו כמובן על ההזדמנות לדגם אותה ממש כמו כל מכונית ראלי, לא רק עם כלוב ההתהפכות ואמצעי הבטיחות הנדרשים אלא גם עם מושבי ספורט תקניים, בלמי ספורט מחוזקים, וכל האלמנטים הגרפיים שמקובלים במכוניות WRC.
    בנוסף, וברוח המירוץ, אנשי טויוטה בנו תחנת תדלוק מהיר ניידת אשר סיפקה מימן למיראי הספורטיבית ותדלקה את המיכל שלה במלואו בתוך 3 דקות.

     

    טויוטה מיראי ראלי 04

     

    הדבר היחיד שאנשי טויוטה לא יכלו, ואולי גם לא רצו, להוסיף למכונית הוא את הנהמה המשכרת של מנוע עתיר כח של מכונית מירוץ, אולם את הצליל הזה יוכלו להפיק בעצמם מי שהשתלמו באקדמיית הקולות האנושיים של פולקסוואגן.

    לעומת זאת – מהנדסי טויוטה לא נגעו באף אחד מן המכלולים של מערכת ההנעה, כלומר שהמכונית שעשתה פוזות לקהל האוהדים זהה, מבחינה מכאנית, למכוניות הסדרתיות שמכירתן ביפן החלה כבר בדצמבר שעבר, כ-200 מהן נשלחו השנה למדינת קליפורניה בארה"ב, ומכירתן הסדרתית באירופה תחל עוד לפני סוף שנה זאת.

    תא הדלק של מיראי, אשר הליבה שלו משמשת גם את ב.מ.וו. כחלק משיתוף הפעולה בין שתי החברות בפיתוח טכנולוגיית הנעה מימנית, מאפשר למנוע החשמלי שמניע את הגלגלים הקדמיים להעביר אליהם 152 כ"ס וכ-34 קג"מ של מומנט, ואלה מאיצים את מיראי מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 9.6 שניות ומביאים אותה למהירות מרבית של 178 קמ"ש.

     

    טויוטה מיראי ראלי 02
    יושיקאזו טנקה, המהנדס הראשי של פרויקט מיראי, מצוטט בהודעתה של טויוטה לעיתונות שמי שאמר שהחלום שלו הוא שיום אחד הוא יחזה במכוניות מימניות מתחרות באירועי אליפות העולם בראלי.

    כאשר תתחיל, בקרוב כאמור, מכירתה של מיראי באירופה היא צפויה לעלות שם "החל מ-66 אלף אירו", ולהימכר בשלב ראשון רק בבריטניה, גרמניה, ודנמרק.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טויוטה מיראי עושה ספורט

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.