• Ad
  • סוללה מתקדמת יותר מתוצרת סאמסונג מאפשרת כעת למכונית הפרימיום העירונית של ב.מ.וו. להשיג טווח נסיעה מרבי של 300 ק"מ בין טעינות. מידות הסוללה לא השתנו, אבל המשקל שלה עלה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ב.מ.וו. הודיעה על הוספת גרסה מתקדמת יותר של סוללה חשמלית למכונית העירונית החשמלית שלה, i3, אשר משפרת את טווח הנסיעה שלה בכמעט 50% – מ-190 קילומטרים תיאורטיים עד ל-300 ק"מ, תיאורטיים גם הם, בין טעינות.

    ב.מ.וו. i3 - 0076

     

    טווח הנסיעה התיאורטי נמדד במבחני המעבדה (מחזור NEDC סטנדרטי) אשר לא מייצגים את תצרוכת האנרגיה בעולם האמיתי, אבל בב.מ.וו. מבטיחים שבכל מצב, ובכל מזג אוויר, טווח הנסיעה בין טעינות לא יפחת מ-200 ק"מ עם הסוללה החדשה, לעומת כ-130 ק"מ עם הנוכחית. הם גם טוענים שתצרוכת האנרגיה של המכונית (במבחן המעבדה) עומדת על-12.6 קילוואט ל-100 ק"מ.

    מידותיה של הסוללה החדשה, אשר פותחה ומיוצרת על-ידי חברת סאמסונג הקוריאנית, זהות לזו של הסוללה שהוצעה עד היום, לשתיהן יש 96 תאים, והיא תוצע על-ידי ב.מ.וו. כגרסה נוספת, יקרה יותר, לגרסה הנוכחית אשר תוסיף להימכר במקביל.

    גם הגרסה של i3 בעלת מאריך הטווח – מנוע דו צילינדרי שמותקן בחלקה האחורי ומשמש כגנרטור, תוסיף להימכר במקביל, וגם היא תוצע עם שתי הגרסאות של הסוללה. מאריך הטווח מאפשר טווח נסיעה שלא תלוי במצב הסוללה ועומד על 150 ק"מ בין תדלוקים בבנזין.

    תכולת האנרגיה של הסוללה החדשה היא 33 קילוואט שעה, במקום 22, וההפרש הזה נובע מצפיפות אחסון גבוהה יותר של תאי הליתיום-יון שמותקנים בה.

    היות ש"אין ארוחות חינם", ומכיוון שהסוללה החדשה שוקלת כ-50 קילוגרם יותר מאשר הנוכחית, הרי שביצועי התאוצה נפגעו, אם כי רק בשוליים: את הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש תשלים הגרסה החשמלית הטהורה בתוך 7.3 שניות, כלומר ב-0.1 שניה יותר מן המכונית הנוכחית, ואילו הגרסה בעלת מאריך הטווח, הכבדה יותר, זקוקה ל-8.1 שניות, כלומר 0.2 שניה יותר.

    הסוללה החדשה גם יקרה יותר, בכ-1,200 אירו: מחירה (בגרמניה) של i3 הבסיסית, עם הסוללה הנוכחית (60 אמפר שעה) הוא 39,950 אירו, ואילו אותה מכונית עם הסוללה המתוגברת (94 אמפר שעה) עולה 41,150 אירו – כל המחירים הינם לפני הטבות מס שונות שמוענקות ברוב מדינות מערב אירופה.

     

    ב.מ.וו. i3 - 0073

     

     

    לקוחות שיחפצו בכך יוכלו לרכוש את הסוללה החדשה ולהחליף את זו שמותקנת אצלם כרגע, וב.מ.וו. אפילו תעודד אותם לעשות את זה באמצעות "תוכנית שירות" ייחודית שהיא מפעילה עבור לקוחותיה.

    החברה גם תספק מערכת טעינה ביתית חזקה יותר עם הסוללה הזאת, שמספקת 11 קילוואט בשעה, וזאת במטרה להותיר את זמן הטעינה של הסוללה זהה לזה של הסוללה הנוכחית: שעתיים ו-45 דקות.

    בטעינה רגילה משקע חשמל ביתי וללא עמדת טעינה אורך מילוי הסוללה 9 שעות וחצי, לעומת 7 שעות ו-45 דקות עם הסוללה הרגילה.

     

    ב.מ.וו. i3 - 0072

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.