• Ad
  • חשמלית ושמה מאזדה MX-30

    מאזדה חשפה את החשמלית הסדרתית הראשונה בתולדותיה עם עיצוב מובחן והבטחה לחדוות נהיגה והתמקדות בנהג. אצלנו? כאשר הממשלה תחליט לדחוף את פלח השוק הזה קדימה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אחרי לא מעט טיזרים ונסיעות מבחן עם מכוניות טרום-ייצור חשפה היום (ד') מאזדה בתערוכת טוקיו את המכונית החשמלית הסדרתית הראשונה בתולדותיה, ושמה ביפן: MX-30.

     

    אנשי מאזדה ציידו את הקרוסאובר החשמלי שלהם, אשר מבוסס על CX-30, בסוללה חשמלית בעלת קיבולת אנרגיה נמוכה יחסית של 35.5 קילוואט שעה בלבד. יחד עם זאת הם מבטיחים שטווח הנסיעה שלו לא יפחת מ-200 ק"מ בין טעינות. לדבריהם, טווח הנסיעה היומי הממוצע של לקוח אירופאי הוא 48 ק"מ בלבד, ולכן המכונית שלהם אמורה לענות על הצרכים האלה.

    צריך לזכור שלאנשי מאזדה לא היו יותר מידי ברירות: היות שהם פסחו על שלב הפיתוח של רכב חשמלי ולא זיהו בזמן את מה שמתרגש על התעשיה, הם נאלצו למהר לשוק עם הסבה של דגם קיים (CX-30) להנעה חשמלית. בכל זאת הם מנסים לטעון שמדובר במכונית עם DNA אופייני למאזדה, כזה ששם את הנהג ואת ההנאה מנהיגה במרכז, או – כפי שהם אומרים: "זאת מכונית עם מצבר ולא מצבר עם גלגלים". זאת, לטענתם, גם הסיבה שהם בחרו למכונית הזאת שם שגזור מסדרת המכוניות הייחודיות והמהנות באמת שלהם, MX.

    אנשי מאזדה עיצבו את MX-30 בעיצוב שובה לב, עם "דלתות התאבדות" אחוריות בסגנון של RX-8 והקפדה על פרטי עיצוב חיצוניים ייחודיים, ולמרות שהם עדיין לא פרסמו נתונים רשמיים אודות ביצועי המכונית והספק המנוע שלה – אפשר להניח שאלה קרובים לנתונים של אבות הטיפוס שנבחנו על-ידי העיתונות העולמית: מנוע חשמלי שמספק 142 כ"ס וכ-20 קג"מ של מומנט. עיצוב סביבת הנהג ולוח המחוונים דומה באופן כללי למאזדה 3 ול-CX-30 החדשים, אבל הוא משלב מסך שני, תחתון, בקונסולה המרכזית עבור בקרת האקלים.

     

     

    מאזדה MX-30 צפויה להגיע אל אולמות התצוגה באירופה במהלך המחצית השנייה של 2020, ואלינו, לישראל, בהתאם ללחץ באירופה ולדרישה בשוק המקומי, אם תהיה כזאת (כלומר, לא בקרוב). המכונית מוצעת עם חבילת אביזרי בטיחות מקיפה שכוללת בלימת חרום אוטונומית, זיהוי מתקדם של נתיב הנסיעה עם היגוי אקטיבי, ומערכת מתקדמת למניעת מעבר אל נתיב נסיעה חסום.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.