• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ציונים טובים לקורולה ומאזדה 6 במבחני EURO-NCAP, ציונים מאכזבים למיצובישי ספייס סטאר ואופל אדם

    פרוייקט EURO-NCAP, המשותף לשבעה גופים ממשלתיים וחוץ-ממשלתיים באירופה, פרסם היום סדרת תוצאות חדשה של מבחני ריסוק לחמש מכוניות נוסעים, ארבע מהן חשובות במיוחד בפלחי השוק השונים בישראל.

    טויוטה קורולה, המשפחתית הקומפקטית הנמכרת ביותר בישראל כיום, קיבלה את הציון הגבוה ביותר בסדרה הנוכחית, 94% (34 נקודות) בהגנה על הנהג והנוסע בעת תאונה, ומאזדה 6, המשפחתית הגדולה החשובה במקומותינו, קיבלה ציון מעט פחות טוב אך עדיין טוב מאד – 92% (33 נקודות) בהגנה על הנהג והנוסע. שתי המכוניות קיבלו כמובן ציון של חמישה כוכבים, ציון שנותר סטנדרטי גם לאחר החמרת הקריטריונים של מבחני EURO-NCAP לפני כשנה.

    מכוניות הפרימיום לקסוס IS300h קיבלה גם היא חמישה כוכבים, כמובן, אך עם ציון של 91% (33 נקודות) בהגנה על הנהג והנוסע שלצידו.

    במבחן ההגנה על ילדים במושב האחורי, מבחן רלבנטי רק למי שמסיע ילדים רתומים במושבי בטיחות, קיבלה קורולה 82% (40 נקודות), מאזדה 6 קיבלה 77% בלבד (38 נקודות), ולקסוס IS קיבלה 85% (42 נקודות).

    מי שהשיגו תוצאות מאכזבות יותר הן מיצובישי ספייס סטאר ואופל אדם הקטנות, שקיבלו ארבעה כוכבים בלבד לכל אחת. ספייס סטאר אמנם קיבלה ציון טוב למדי בהגנה על הנהג והנוסע לצידו – 90% ו-33 נקודות, אבל הפסידה נקודות בגלל הגנה לא מספקת על שוקי הנוסעים ובגלל היעדר התרעת חגירת חגורות מאחור. אופל אדם קיבלה 87% בהגנה על הנהג והנוסע לצידו (31 נקודות), וקיבלה ניקוד רב על מערכות בטיחות במכונית (81%), אבל הפסידה ניקוד בגלל הגנה לא מספקת על צלעות הנוסעים בריסוק-הצד, וציון גבולי בלבד בהגנה מפני 'צליפת שוט'. למי שמתכנן להסיע ילדים באופל אדם או במיצובישי ספייס סטאר כדאי לדעת ששתי המכוניות קיבלו ציון של 72% (36 נקודות למיצובישי, 35 לאופל) בסעיף זה.

    מעניין לציין שדווקא לקסוס IS, מכונית פרימיום יקרה, קיבלה ציון מאכזב יחסית בסעיף האיבזור הבטיחותי – 66% (6 נקודות), וכך גם טויוטה קורולה. מאזדה 6 ואופל אדם, שמצויידות במערכת התראת מהירות, קיבלו נקודה ושליש נוספות (81% סה"כ) ואילו מיצובישי ספייס סטאר קיבלה 55% בלבד.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    חמישה כוכבי ריסוק של EURO-NCAPלמאזדה 6 וטויוטה קורולה (וידאו)

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.