• Ad
  • באלפא רומיאו נושמים לרווחה: ג'וליה החדשה קיבלה חמישה כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של Euro NCAP. חמישה כוכבים גם לפולקסווגן טיגואן וסיאט אטקה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לפני מספר חודשים דיווחנו על דחיה בתחילת הייצור של אלפא רומיאו ג'וליה החדשה, וזאת בגלל ציונים לא מספקים שאותם קיבלה במבחני ריסוק פנימיים שביצעו בה מהנדסי אלפא.

    לבוס של פיאט-קרייזלר, סרג'יו מרקיונה, לא נותרה כל ברירה אלא לשלוח את אנשיו לתכנן מחדש את מה שצריך, ולשנות את תהליך הייצור – הכל כדי שג'וליה לא תחזור על הפדיחה שהייתה מנת חלקה של אלפא-רומיאו 147 לפני כ-16 שנים, כאשר קיבלה ציונים מבישים באותו מיזם.

     

    אלפא רומיאו גוליה מבחן ריסוק.jpg - 008

     

    ג'וליה היא לא סתם עוד דגם נוסף אלא בבת עינו של מרקיונה, אשר גנז את התוכניות להשיק את מחליפת ה-159 – שכבר הייתה בשלבי אב טיפוס מתקדמים – כדי להתחיל אותן מדף נייר חלק ועם פלטפורמת הנעה אחורית במקום ההנעה הקדמית שתוכננה במקור.

    אפשר רק לשער את הלחץ במסדרונות אלפא-רומיאו כאשר כעבור ארבע שנים מאז הפסקת הייצור של ה-159 הסתבר להם שהתכנון של המכונית החדשה לא מספיק בטוח, אבל לכולם היה ברור שבימינו אי אפשר לשגר לשוק מכונית חדשה – בטח ובטח מכונית פרימיום – בלי שזו תקבל את הגושפנקא של פרויקט הבטיחות החשוב ביותר בעולם.

    אתמול פרסמו אנשי Euro-NCAP את תוצאות המבחנים של ג'וליה (לאלפא רומיאו הם נמסרו מן הסתם מבעוד מועד) ומסתבר שלאלפא יש במה להתגאות: גיליון הציונים שלה כולל ציון מרשים של 98% בהגנה על מבוגרים ו-81% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות.

    מה שמנע ממנה להשיג ציון מושלם בהגנה על מבוגרים הוא הגנה לא מושלמת על חזה הנהג בתאונה חזיתית ובמבחן פגיעה צידית בעמוד. ציוני ההגנה על הולכי רגל ותפקוד מערכות הבטיחות בינוניים: 69% ו-60% בהתאמה, כשציון אביזרי הבטיחות נובע בין היתר מהיעדרה של כרית אוויר להגנה על ברכי הנהג.

     

     

    יחד עם ג'וליה נבחן גם צמד הקרוסאוברים החדשים של קונצרן פולקסווגן – סיאט אטקה ופולקסווגן טיגואן – וגם שניהם זכו לחמישה כוכבי בטיחות.

    טיגואן החדש מתהדר בציונים גבוהים של 96% בהגנה על מבוגרים ו-84% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות, אך רק 72% בהגנה על הולכי רגל למרות שהוא מצויד במכסה מנוע אקטיבי שמצמצם את הפגיעה בהולך רגל.
    ציון אביזרי הבטיחות בטיגואן הוא 68%, והוא איבד ניקוד בהגנה על הנוסעים מלפנים בסעיף ההגנה על חזה הנהג והנוסע.

     

    פולקסווגן טיגואן מבחן ריסוק

     

    סיאט אטקה תפקדה באופן די דומה אך מעט פחות טוב מאחותה מבית פולקסווגן, עם ציון של 93% בהגנה על היושבים מלפנים (עם חולשה דומה בהגנה על חזה הנהג והנוסע), וההפרש לרעה נובע מהגנה פחות טובה על ראש הנהג במבחני הפגיעה הצידית.

    ציון ההגנה על ילדים זהה לזה של טיגואן, אולם באופן מפתיע – למרות שלאטקה אין את מנגנון מכסה המנוע האקטיבי – ציון ההגנה על הולכי רגל נמוך רק באחוז אחד (71% במקום 72%) מזה של טיגואן. ציון אביזרי הבטיחות של אטקה הוא 60% בלבד.

     

    סיאט אטקה מבחן ריסוק

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    חמישה כוכבי בטיחות לאלפא ג'וליה, לטיגואן ולאטקה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.