• Ad
  • דאצ'יה הרומנית, ובונת המרכבים המקומית 'רומטינגוריה' בנו 'פופמוביל' צנוע ומשוריין עבור הכס הקדוש
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הוותיקן – מרכז הנצרות הקתולית העולמית, ודאצ'יה – חטיבת הלואו-קוסט הרומנית של קבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי, חגגו בסוף השבוע האחרון חגיגת יחצ"נות מרהיבה שמשרתת היטב את שני הצדדים: האפיפיור פרנציסקוס הקדוש, ראש הכנסיה הקתולית, קיבל לחזקת הכנסיה 'פופמוביל' חדש מדגם דאצ'יה דאסטר כפול הנעה.

     

     

    לזכותו של האפיפיור הנוכחי, שנולד בשם חורחה מריו ברגוגליו והתיישב על הכס הקדוש בחודש מרץ 2013, חשוב לומר שכבר מיומו הראשון בתפקיד הוא מקפיד לא רק על צניעות מעוררת השראה אלא על אנושיות וחום יוצאי דופן לטובה, ולא רק כלפי מאמינים קתוליים אלא כלפי בני אדם באשר הם. יחד עם זאת, כאשר אחד הגופים העשירים ביותר בעולם משגר לעולם תמונות של "הכס הקדוש" מקבל לחזקתו מכונית לואו-קוסט מתוצרת רומניה, מותר גם למי שלא חשודים כציניקנים להרים גבה או שתיים.

    מכל מקום, "החדשות" הן שהאפיפיור קיבל לשימושו דאצ'יה דאסטר חדשה שעברה מספר לא מבוטל של שדרוגים, החל מהנמכת המתלים ב-3 ס"מ, דרך מושב אחורי מפואר במיוחד וכלה ב"קופסת" זכוכית משוריינת שמקיפה את הגג הפתוח.
    תרגיל היחצ"נות מאפשר לנו הצצה אל העובדה שלדאצ'יה יש "מחלקת אבות-טיפוס ו"צוות צרכים מיוחדים", ושהמחלקה הזאת שיתפה פעולה – לצורך בניית ה'פופמוביל הרומנית' עם חברת בניית מרכבים רומנית בשם 'רומטינגוריה'. לפופמוביל החדש יש חמישה מושבים, ממש כמו לדאסטר הסדרתית, אלא שהמושב האחורי שלה, כאמור, הותאם במיוחד ושודרג כיאה לרכב שרד. דאסטר הקדושה צבועה בצבע לבן, ודיפוני העור הפנימיים שלה צבועים בצבע בז'.

     

     

    אגב, לאפיפיור פרציסקוס יש כבר קילומטראז' במכוניות מתוצרת דאצ'יה: במהלך ביקורו בארמניה, ערש הנצרות הכנסייתית, בשנת 2016 הוא הוסע במכונית מדגם דאצ'יה לוגאן.
    מרבית קודמיו של פרנציסקוס בתפקיד – מאז המצאת המכונית ועד ימינו, העדיפו להיות מוסעים במכוניות מפוארות ויוקרתיות, בעיקר מאז שנות השבעים שבהן גם הוטבע הביטוי "פופמוביל" ככינוי לרכב השרד שלהם. בשנת 1981 בוצע ניסיון התנקשות באפיפיור ג'ון פאולוס השני, ומאז שוריינו המכוניות ונוסף להן כלוב הזכוכית המפורסם שבתוכו האפיפיורים עומדים או יושבים.

    בין היצרנים שזכו בכבוד של לייצר ולמסור לכנסיה הקתולית "פופמובילים" אפשר למנות את ליילנד הבריטית (מה שלא סייע להישרדותה), וגם את פיאט, פורד, מרצדס וסיאט, מה שאומר שאולי אפשר לפתוח מוזיאון קטן לאספנות רכב בקריית הוותיקן. אבל הפעילות החשובה והמרשימה ביותר של פרנציסקוס הקדוש בהקשר המוטורי התקיימה בשנת 2017, כאשר במסגרת אתגר 'Laudato Si' הוא הכריז על יוזמה עולמית וקריאה דחופה לחברות סטארט-אפ להציע את הפתרונות המהפכניים שלהן לצמצום פליטת מזהמי האוויר, ולמאבק בהתחממות הגלובלית. מי שניצלו את אותה הזדמנות היו אנשי אופל, אשר העניקו לכס הקדוש מכונית חשמלית עם מאריך טווח מדגם אופל אמפרה.

    הנגיעות המוטוריות של הכס הקדוש משרתות לא אחת גם מטרות נעלות, כמו שהיה בשנת 2017 כאשר למבורגיני ייצרה גרסה מיוחדת של 'הורקאן' וצבעה אותה בצבעי דגל הוותיקן. מכונית זאת בורכה על-ידי האפיפיור, שגם חתם עליה, ואז היא נמכרה במכירה פומבית תמורת כ-820,000 דולר, שנתרמו לצדקה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    חי בצניעות: האפיפיור קיבל דאצ'יה דאסטר כ'פופמוביל' חדש

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.