• Ad
  • חילוץ באלפים: הטרנספורטר שב הביתה

    מעורר השראה: הפולקסווגן טרנספורטר שננטש בלב יער לפני 4 עשורים חזר הביתה בנסיעה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יותר מ-40 שנה אחרי שנסע בפעם האחרונה והושאר במעבה יער בהרי באלפים, לפני מספר שבועות הוא חזר לחיים ועזב בנסיעה בכוחות עצמו את המקום בו הושאר לפני כמה עשורים טובים.
    פלוריאן ז'ורז', אספן רכב צרפתי עם פטיש מיוחד לפולקסווגן טרנספורטר מהדורות הראשונים, החליט לעשות מעשה ולהציל כמה שיותר טרנספורטרים שנזנחו מאחור בכל מיני פינות נידחות.

    כך למשל, לפני מספר שנים הוא חילץ טרנספורטר 1951 נדיר מסדרת הייצור הראשונה שהיה שקוע במשך שנים בביצה טובענית בעזרת מסוק ולפני מספר חודשים נודע לו על טרנספורטר מודל 1955 שהושאר לפני יותר מ-40 שנה ביער בגובה רב בהרי האלפים.
    הסיפור על אותו רכב ישן מהיער הסתובב בקרב אספני רכב צרפתים מזה זמן רב, אך אף אחד מהם לא הצליח לאמת אותו ולמצוא את הטרנספורטר שנזנח הרחק מכל כביש בלב היער, בתנאי שטח לא פשוטים, בין עשרות אם לא מאות אלפי עצים שנראים בדיוק אותו דבר ומאוד מקשים על ההתמצאות.

    עוד ב-TheCar:
    רכב עבודה או אייקון רטרו ? פולקסווגן טרנספורטר במבחן
    יותר יקר מפרארי – אוסף דגמי המכוניות הזעירות ששווה כמיליון דולר
    בקרוב בקו 4? טסלה תשיק מיניבוס לתחבורה ציבורית

    אבל ז'ורז' לא ויתר והמשיך ללקט כל פרט על האקזמפלר האבוד.
    פריצת הדרך התרחשה כשיום אחד ז'ורז' פגש אדם שנוהג ללקט פטריות באזור שטען בפניו שראה את הרכב לפני 15 שנה ולמרות השנים שעברו הוא זוכר גם את האזור בו הוא נמצא.

    ז'ורז החליט ללכת על זה ויצא למסע רגלי ביער על פי הנחיות אותו אדם. השעות הראשונות היו מייאשות וללא שום קצה חוט, אבל אז פתאום הוא זיהה צללית מוכרת בין העצים. ובכן, מסתבר שלא מדובר באגדה אלא ברכב אמיתי, טרנספורטר ישן שניצב בודד באמצע שום מקום כבר שנים.


    משני צידיו של הרכב הונחו יריעות מתכת שיצרו מעין מבנה של בקתה שכנראה שימשה את בעל הרכב בטיול בקמפינג האחרון או טיילים שמצאו את הרכב הנטוש וניצלו אותו כמחסה.
    בכל מקרה, למרות עשרות שנים בלב יער באזור עם הרבה גשם ושלג בכל עונות השנה, הטרנספורטר הקשיש משנות החמישים נשתמר במצב מצוין ולמעט נקודות ריקבון בודדות, חלודה שטחית על המרכב והרבה ירוקת, עלים וקורי עכביש, הוא נשאר שלם לגמרי.

    ז'ורז הנרגש איתר את בעל השטח בו ננטש הרכב וקיבל ממנו אישור לחלצו משם.
    הפעם אמנם לחילוץ לא נדרש מסוק, אך משום שמדובר באזור ללא דרכים סלולות ז'ורז' מיהר לתאם עם נהג טרקטור, החליף גלגלים והתקין וו גרירה, אבל אז הוא הסתכל על הטרנספורטר הזקן והחליט שמגיע לו יותר ומחילוץ משפיל בגרירה ובדיוק כמו שהיו לו הכוחות להגיע לכאן בשנות ה-'70 של המאה ה-20', הוא יוכל גם בעשור השני של המילניום השלישי להשלים את המסע ולחזור הביתה על גלגלים.

    בשלב זה נאלץ להרוס לכם את הסיפור הרומנטי המרגש ונציין שכדי לחזור למצב כשירות נדרשו קצת יותר מ-WD40, החלפת שמנים, ג'ריקן דלק ונעימה של "צוות לעניין" וכדי לאפשר לקסם הזה לקרות ז'ורז' גייס כמה חברים עם ידע במכונאות והביא איתו מלוא החופן חלקי חילוף.
    ז'ורז' החליט להחליף את מסבי הגלגלים שהיו שקועים בבוץ, את מערכת הבלמים שנתפסה, מיכל הדלק שהתמלא בזפת שנוצרה מהדלק הישן שהתחמצן ועבר שינויי טמפרטורה קיצוניים וכמובן להחליף את המנוע שנשרף לפני עשורים והיה הגורם לנטישת הרכב במקום.

    בעזרת הרבה מוטיבציה והתרגשות החבר'ה עטו על הרכב ובסיום היום הראשון נשלמה מרבית העבודה והרכב הניע.
    בוקר המחרת הוקדש לפינישים ולנסיעת מבחן קצרה שבמהלכה ז'ורז' וחבריו הגיעו למסקנה שהרב כשיר להתחיל במסע חזרה.

    על אף שהדרך למטה ברובה לא סלולה וכוללת תוואי שטח לא אחיד וקטעים עם אדמה טובענית שבוודאי היו מאתגרים גם רכבים מודרניים, הטרנספורטר הקשיש צלח אותה בגבורה ואחרי 40 שנה של בדידות הפליג לדרך חדשה ולעתיד בו הוא יזכה להרבה הרבה תשומת לב ואהבה.

    אל תפספסו את הסרטון המרהיב המתעד את פעולת החילוץ.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.