• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פרויקט Euro NCAP שחרר הבוקר את תוצאות מבחני הריסוק של תשע מכוניות שנמכרות באירופה כחדשות, וריסק לגמרי את מעט המוניטין שנותר בתחום הזה לקבוצת פיאט.

     

     

    מאז שפרויקט הבטיחות החשוב מסוגו בעולם הוקם, לפני 21 שנים, לא קיבלה יצרנית רכב גדולה סטירת לחי כל-כך מצלצלת בגלל מה שנראה, במבחן התוצאה, כמו זילזול מוחלט בבטיחות של הלקוחות שלה, או כשל מהותי של מחלקות ההנדסה של החברה. פיאט פנדה, שהדור הנוכחי שלה הושק במקור בשנת 2003, היא אחת המכוניות הישנות ביותר שנמכרות כיום כחדשות במערב אירופה. למרות זאת קשה להאמין עד כמה מתעלמים אנשי פיאט מבטיחותם של מי שקונים אצלם את הדגם הזה. המכונית רוסקה באופן שלא הקנה לה אפילו כוכב בודד, וזה ציון שקשה להפריז בחומרתו.

    הדבר היחיד שמסתיר את הבושה של פיאט עם פנדה הוא הציון הגרוע שקיבל ג'יפ רנגלר – כוכב אחד בלבד. בשונה מפנדה, רנגלר (שמכירתו בישראל החלה השבוע), הוא כלי רכב חדש לחלוטין אשר תוכנן "מדף נייר חלק", בעידן שבו כל יצרניות הרכב כבר יודעות מה עובד ומה לא עובד מבחינת היכולת לצמצם את הפגיעה בנוסעי רכב בעת תאונה.

    רנגלר כבר חטף סטירה אחת לפני כחודשיים, כאשר החברה נאלצה לבצע קריאה לתיקון בעקבות כשל ריתוך שהתגלה במתלה הקדמי שלו.

     

     

    פיאט פנדה נבחנה לאחרונה על-ידי Euro NCAP בשנת 2011, ומאז נכנסו לשוק כבר שני דורות חדשים יותר של מכוניות סופר-מיני.

    התוצאות הגרועות של פיאט חמורות בכל קנה מידה, אבל יש בהן אלמנט בולט של זלזול בלקוחות בעיקר לאור העובדה, כפי שמזכירים לנו גם אנשי פרויקט הבטיחות האירופאי, שהמכונית האירופאית היחידה בהיסטוריה של הפרוייקט הזה אשר קיבלה ציון כל כך עלוב, של אפס כוכבים, יוצרה על-ידי… פיאט עצמה, וזאת פונטו המיושנת שנבחנה בדיוק לפני שנה.

    ג'יפ רנגלר, כאמור, הוא כלי רכב חדש לגמרי אבל הוא לא נמכר ברמת הבסיס שלו באירופה עם מערכות בטיחות וסיוע לנהג למעט התראת אי חגירת חגורת בטיחות והגבלת מהירות "פשוטה", כפי שמתארים זאת אנשי הפרויקט.
    מיכאל ואן רטינגן, מזכ"ל הפרויקט, אמר "מאכזב לראות מכונית חדשה לגמרי שמוצעת למכירה בשנת 2018 ללא מערכת בלימה אוטונומית וללא התראה מפני סטייה מנתיב הנסיעה. הגיע הזמן שנראה מוצר מקבוצת פיאט-קרייזלר שיציע בטיחות ברמת תחרותית למתחרות שלה".

    כמעט טוב מאד

    לעומת שני הכישלונות המהדהדים של פיאט-קרייזלר, אשר חייבים לגרום למהפך בחברה ואף לחילופי מנהלים (כפי שקרה, אגב, לאחר הכישלון של אלפא 147 בשנת 2000), שאר שבע המכוניות שנבחנו קיבלו ציונים טובים עד טובים מאד. אאודי Q3, ב.מ.וו. X5, יונדאי סנטה פה, יגואר I-PACE, פיג'ו 508, וגם שתי תצורות המרכב של וולוו מסדרה 60 קיבלו את הציון המרבי של חמישה כוכבים.

     

     

     

    אנשי הפרויקט מדגישים שגם בקרב מי שקיבלו חמישה כוכבים לא הכל נוצץ: ביונדאי סנטה פה, עוד דגם חדש ששיווקו בישראל החל רק לאחרונה, התגלה שכרית הבטיחות הצדדית (כרית וילון שנפרשת בצד, לאורך הגג, בתוך תא הנוסעים) בדגמים שמצוידים בגג שמש פנורמי, עלולה להיקרע בעת פתיחתה.
    בעקבות ממצאי המבחן הספיקו מהנדסי יונדאי לשנות את העיצוב של תושבת כרית האוויר, והיא תבצע את השדרוג בכל המכוניות מסוג זה אשר כבר נמסרו ללקוחות.

     

     

    גם בב.מ.וו. X5 התגלתה במהלך המבחן בעיה בכרית אוויר, וכאן מדובר בכרית שמותקנת מתחת להגה כדי להגן על ברכי הנהג. בעת הריסוק החזיתי הסתבר שהכרית הזאת לא נפתחה כראוי ולכן היא לא סיפקה הגנה מספקת לנהג. אנשי הפרויקט מזכירים שבעיה דומה התגלתה על-ידם בשנה שעברה בעת הריסוק של מכונית מסדרה 5 החדשה.

    מיכאל ואן רטינגן אמר לסיכום: "למרות העבודה שנעשית על ידי יצרניות הרכב במהלך הפיתוח של כלי הרכב שלהם אנחנו עדיין מגלים חולשה במספר תחומים בסיסיים של בטיחות. כדי להיות הוגנים, אאודי Q3, יגואר I-PACE, פיג'ו 508 ווולוו V60 / S60 קבעו הפעם סטנדרט גבוה במיוחד שמולו יישפטו מעתה יצרניות הרכב האחרות. יצרניות אלה יעשו בשכל אם ייקחו את התוצאות האלה כדוגמא. I-PACE (המכונית החשמלית הטהורה מתוצרת יגואר), במיוחד, מדגימה שבעתיד כלי הרכב יהיה טובים לסביבה ויחד עם זאת יספקו גם רמה גבוהה של בטיחות".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    זעזוע לפיאט-קרייזלר: ג'יפ ופיאט רוסקו במבחן הריסוק

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.