• Ad
  • המסירות בשוק הרכב זינקו ב-14.15% במחצית הראשונה של 2016. ספורטאז' מוסיף להוביל את שוק הג'יפונים בפער קטן לפני טוסון. כניסה חזקה לפיאט טיפו
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עדכון אחרון: 6/7/2016

     

    מימון זול והיעדר אפיקי השקעה אלטרנטיביים מוסיפים להאיץ את מכירת המכוניות החדשות בישראל ושיאי המכירות נשברים שוב ושוב מידי חודש בחודשו.

     

    קיה פיקנטו. צלם נעם ונד

     

    בסיכום המחצית הראשונה של שנת 2016 נמסרו בישראל 164,284 כלי רכב, וזהו גידול של 14.15% ביחס למחצית הראשונה של שנת 2015. מספר זה, כפי שעולה מנתונים שהועברו על-ידי איגוד יבואני הרכב, לא כולל מכוניות שיובאו ביבוא אישי אבל כן כולל מוניות, וכן מכוניות שנמכרות כ"אפס קילומטר" – כלומר כאלה שנמכרות מהיבואנים לחברות שרושמות אותן על שמן, "חותכות קופון" ואז מוכרות אותן לציבור במחיר נמוך ממחיר המחירון הרשמי של היבואן.

    הקטר שמוביל באופן ברור וניכר את המכירות בשוק הרכב הישראלי בשנתיים האחרונות הוא פלח השוק של קרוסאוברים בגודל קומפקטי, ובראשם ספורטאז' של קיה שחולל מהפך גדול בינואר 2015.

    הדגם הקודם של ספורטאז' היה הדגם השלישי הנמכר ביותר מכל הדגמים שנמכרו בישראל בסיכום שנת 2015, ובסיכום המחצית הראשונה של 2016 ממוקם הדגם החדש שלו במיקום השני, לא הרחק מאחורי דגם אחר של קיה – פיקנטו.

    בסיכום כללי, בעוד שסך המסירות של מכוניות נוסעים גדל ב-3.1% ביחס למחצית הראשונה של 2015, סך המסירות של קרוסאוברים זינק ב-70% (!) – מ-23,198 יחידות בשנה שעברה ל-39,459 יחידות השנה.

    במלחמה שבין שני הכלים האחים – יונדאי טוסון וקיה ספורטאז' – מוביל ספורטאז' בפער קטן יחסית: 7,681 ספורטאז'ים לעומת 7,030 יחידות לטוסון. עם זאת, צריך לזכור שמכירותיו של טוסון החלו ברבעון האחרון של 2015 וספורטאז' הצטרף לאחר תחילת השנה.

    מעניין לגלות שגרסת ה-1.6 ליטר הבסיסית מהווה כ-29.5% מכלל המסירות של יונדאי טוסון וכ-76% (!) מסך המסירות של קיה ספורטאז'. כל שאר המסירות הן של דגמי ה-2.0 ליטר ברמות הגימור השונות. עם זאת, מעניין לציין שקיה מסרה 979 יחידות של דגם הטורבו היקר ביותר.

    מיצובישי אאוטלנדר, עד לפני שנתיים השליט הדומיננטי של פלח השוק הזה, מחזיק בנחישות את המיקום השלישי עם מספר נאה של 4,934 מסירות.

    מי שאיבדו נתחי שוק כתוצאה מן המאבקים האלה הם ניסאן קשקאי, ממנו נמסרו 2,047 יחידות בחצי שנה (ועוד 666 יחידות של אקס-טרייל) ומאזדה CX-5 שממנה נמסרו 1,750 יחידות.

    הדגם הבודד הנמכר ביותר בשוק הרכב הישראלי מוסיף להיות פיקנטו, עם 7,984 יחידות, ואילו טויוטה קורולה, שמתיחת הפנים שלה תושק ממש בקרוב בישראל, מסרה 5,633 עותקים במחצית הראשונה של השנה.

    צפוף בפסגה

    מאבקי השליטה בראשות טבלת המסירות לא כללו מהפכים בשלושת המקומות הראשונים, אבל כן מתאפיינים בהתחזקות משמעותית של יונדאי, שממוקמת ראשונה לאחר שהוסיפה 24.5% למסירותיה בחציון הראשון של 2016 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

    קיה מחזיקה בנוחות במיקום השני, עם שיפור של 17.5% במסירות ביחס ל-2015, וטויוטה מוסיפה להחזיק במקום השלישי לאחר שמכירותיה צמחו ב-6.5% בחציון הראשון.

    את ההתחזקות הדרמטית ביותר בראש טבלת המסירות רשמה סקודה, אשר דילגה מעל מאזדה ומיצובישי מן המקום החמישי לשלישי לאחר שמכירותיה צמחו ב-37.5%.
    מאזדה ומיצובישי, לעומת זאת, איבדו מעט מכירות – 3.7% במקרה של מאזדה ו-4.7% אצל מיצובישי.

    ניסאן, שביעית בסיכום המסירות של החציון הראשון, הגדילה את מסירותיה ב-10.5%, סוזוקי נותרה שמינית אבל איבדה כמעט רבע ממסירותיה (24%-), ואילו רנו דילגה מעל סיאט לאחר ששיפרה את מכירותיה ב-16%, והיא מדורגת תשיעית לפני שברולט שזינקה ב-24%.

    את אחוז הגידול המשמעותי ביותר – 95.5% – רשמה פורד אשר כמעט ונעלמה לגמרי בשנה שעברה וכעת מדשדשת במורד הטבלה, במיקום ה-21.

    בהמשך השנה צפוי פלח השוק של הקרוסאוברים לרתוח עוד יותר: מכירותיו של רנו קדג'אר כבר מופיעות בטבלה, ואל השוק צפויים להתווסף גם פולקסווגן טיגואן חדש וסיאט אטקה.

    את הכניסה החדשה המרשימה ביותר במחצית הראשונה של השנה רשמה פיאט, עם 2,796 מסירות של טיפו החדשה.

     

    רנו קדגאר 0056

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    זינוק של 70% במכירות קרוסאוברים מעיף את השוק

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.