• Ad
  • ושבו בנים לגבולם: סברה ישראלית מוצעת למכירה בארצות הברית

    לא הרבה מכוניות זכאיות להיקרא "תוצרת הארץ" ומתוך הקומץ שבאמת יוצרו כאן, אין ספק שהסברה הספורטיבית היא הנחשקת והנדירה ביותר. אקזמפלר שדורש הרבה תשומת לב ויחס אוהב מוצע למכירה ב- eBay בימים אלה והמחיר לא ממש גבוה. האם יש כאן פטריוט שירים את הכפפה?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    s-l1600 (6)אם אתם חולמים על פרויקט שיפוץ, חושקים ברודסטר קלאסית ומתמלאים גאווה מכל דבר מייד אין יזראל, יתכן שמצאנו בדיוק את המכונית בשבילכם: סברה דו מושבית פתוחה מודל 1963 שיוצרה כאן בחיפה ומוצעת בימים אלה למכירה ב- eBay.

    הסברה ספורט הושקה ב-1961 במקביל להצגתה של הגרסה המשופרת של הסוסיתא קובייה. למרות הפיאסקו שחברת אוטוקרס חוותה בשווקים מעבר לים עם הקוביות הראשונות שיוצאו לארצות הברית והתפרקו בתוך אלפי קילומטרים, יצחק שובינסקי הבעלים לא הפסיק לרגע לחלום ולאור התגובות החמות לה זכתה מכונית הספורט הנאה בתערוכת הרכב בניו יורק, הוא לגמרי האמין כי הסברה הארץ ישראלית תצליח לאתגר את הרודסטרים של טובי היצרנים הבריטיים.

    עוד ב-mako רכב: 
    הייתם משלמים 200 אלף שקל על סוסיתא?
    המסחרית של אלפא שעולה כמו פרארי
    מדריך: כך תשמרו על רכב האספנות שלכם בחורף

    כרגיל אצל שובינסקי המרחק בין החזון למציאות היה גדול מאוד ולמרות שהוא טען כי בסמוך לחשיפתה בתערוכת ניו יורק התקבלו בארצות הברית מאות הזמנות, במציאות הן כנראה טבעו בדרך מניו יורק לחיפה, ובפעול בשנת 1961 נרכשו רק כמה עשרות סברות שבכלל יוצרו על ידי רליאנט בבריטניה בקבלנות משנה עבור אוטוקרס.

    s-l1600 (4)

    בשנים 1962-63 היצור החל לעבור בהדרגה לחיפה וב-67 הוחלט על הפסקתו בעקבות תקופת המיתון שקדמה למלחמת ששת הימים. עם זאת הזמנות שכבר נרשמו, התקבלו ונמסרו באיחור במהלך שנת 1968. בסך הכל יוצרו 379 יחידות: 26 מהן נמכרו בישראל, 144 בארצות הברית ו-81, באופן מפתיע, בבלגיה. כיום ידוע על קצת יותר ממאה רכבים ששרדו ועדיין במצב נסיעה בכל העולם.

    s-l1600 (3)לא ברור אם האקזמפלר שמוצע כעת למכירה הוא חלק מאותה מצבת או מציאת אסם שנעלמה במשך שנים מהעין, אבל בכל מקרה ללא ספק מדובר ברכב נדיר מאוד ומאלו, על פי מספרי השלדה, שאכן יוצרו כאן בישראל.
    הסברה שהייתה אדומה במקור כנראה עברה תהליך כל שהוא של הורדת הצבע כהכנה לצביעה מחדש שמעולם לא בוצעה.
    משטחי הפיברגלס החשופים נראים במצב שלם ומקורי לחלוטין ללא תיקונים או פגיעות למעט סדק קטן בקדמת מכסה המנוע. הפנסים, עיטורי הניקל, הידיות והחלונות נשתמרו במצב שלם וטוב.
    גם הדשבורד בסך הכל די שלם וכולל את כל המחוונים והמתגים המקוריים, עם זאת ההגה עצמו חסר וכך גם המושבים והגג המתקפל. רצפת הקבינה לא שרדה את השנים ותדרוש בניה מחדש מפיברגלס. שלדת הברזל של המכונית שלמה לחלוטין אך בהחלט לא יזיק כאן  ניקוי חול וזיפות טוב. מערך המתלים והבלמים שלם אף הוא והרכב כולל גם שני חישוקי שפיצים מקוריים מקדימה ושני חישוקי ברזל מאחור.

    s-l1600 (2)

    המנוע המקורי של הסברה היה מתוצרת פורד והפיק 72 כ"ס ובדומה לרכבי ספורט ראויים דוגמת הונדה S2000  או המאזדה מיאטה החדשה הוא מוקם מאחורי הסרן הקדמי בתוצרת מנוע קדמי-מרכזי.  עם זאת בסברה המוצעת כעת למכירה בשלב מסוים מישהו החליף את מנוע הפורד ביחידת הנעה מתקדמת יותר מתוצרת פיאט-לנצ'יה  הכוללת מנוע בנפח 1750 סמ"ק עם גל זיזים עליון כפול שמפיק 118 כ"ס וגיר עם 5 יחסי העברה אשר שימשו בין היתר את הפיאט 124 ספיידר.

    הרכב מוצע, כאמור,למכירה בימים אלה ב- eBay, נמצא פיזית במיסיסיפי שבארצות הברית ונכון לרגע זה, כ-3 ימים לפני סיום המכירה, אין יותר מדי הצעות וסכום המכירה בשלב זה עומד על בסך הכל 3,300 דולרים שיהפכו בארץ, אחרי שילוח ימי וכמובן מכס ומס קניה (אם כי לא בטוח שצריך לשלם מיסים על רכב מתוצרת ישראל ) לכ-40 אלף שקלים. אין ספק שמדובר בפרויקט שדורש הרבה השקעה ולא מעט סבלנות אבל נראה שהמרכב והשלדה השלמים, בהחלט יכולים לשמש בסיס ראוי למכונית אספנות צברית אמיתית ונחשקת. האם מישהו מהקוראים מרים את הכפפה?

    s-l1600 (5)

     

     

     

     

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.