• Ad
  • ועידת הרכב שלא מזהם: "בריטניה תוביל את העולם"

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    "המרת צי הרכב בבריטניה מהנעה קונבנציונלית, מזהמת, להנעה אלטרנטיבית, נקיה מזיהום אוויר, היא האתגר הטכנולוגי הגדול ביותר מאז עידן המרוץ לחלל". כך אמרה אמש קרולין פיירבאירן, מנכ"לית הקונפדרציה של התעשייה הבריטית במסגרת הכנס הבינלאומי הראשון לרכב לא מזהם שנערך בבירמינגהם, אנגליה.

     


    כפי שפרסמנו כאן, ממשלת בריטניה הציגה חזון מגובש ותוכנית עבודה לקידום המעבר של המשק הבריטי מהנעה מזהמת, על בסיס מנועי בעירה פנימית, לכלי רכב לא מזהמים עד לשנת 2040 – שנה שבה תיאסר מכירת מכוניות חדשות עם מנועים מזהמים.

    בריטניה מארחת את הועידה הבינלאומית הראשונה לרכב לא מזהם, שבה השתתפו נציגיהן של 13 מדינות וחבלי ארץ מרחבי העולם, וכולן חתמו על אמנה לקידום ההטמעה והשימוש ברכב כזה.

    תרזה מיי, ראש ממשלת בריטניה, הצהירה בכנס על המחוייבות של ממשלתה להוביל את הנושא במטרה להציב את בריטניה בחזית התחום, ולצורך כך על הקצאת 106 מיליון ליש"ט מכספי משלם המיסים הבריטי. בנוסף, הסקטור הפרטי ישקיע במיזמים שונים שקשורים לקידום הפיתוח וההטמעה של רכב חשמלי סכום של כחצי מיליארד ליש"ט.

    פיירבאירן, שנאמה בכנס לצידה של מיי, אמרה שההתנתקות מכלי הרכב שאיפיינו את החיים במדינה ובעולם במאה השנים האחרונות היא "מאתגרת", ושכדי לעמוד באתגר הזה נדרש "חיבוק" של הממשלה וגם של מנהיגים עסקיים מובילים בבריטניה.

    "בניית כלי רכב בעלי הנעה אלטרנטיבית היא רק חצי מן הסיפור", אמרה פיירבאירן, "שכן לאנשים חייבת להיות מוטיבציה מספקת להתרחק מן הטכנולוגיה שמוכרת להם. בזה יש לממשלה תפקיד חיוני, בין השאר בכל הקשור להקמת תשתיות טעינה ברחבי המדינה… הממשלה יכולה לעזור לעצב את "המערכת האקולוגית" שבה יפעלו כלי רכב לא מזהמים כדי להפוך את הבחירה בהם לקלה", היא אמרה, "למשל, כמה ערים ברחבי העולם מאיצות את השינוי הזה בכך שהן הגדירו נתיבים מיוחדים ל"רכבי מאגר" (carpool) חשמליים, או ייעוד מקומות חניה בחינם למכוניות חשמליות.
    הממשלה מובילה

    תרזה מיי אמרה: "אני רוצה לשים את בריטניה בחוד החנית של פיתוח וייצור של כלי רכב דלי זיהום, ואנחנו כבר בעיצומה של תוכנית שביצעה צעדים משמעותיים לכיוון זה". לאחר שסקרה את כלל הפעילויות (הרבות) שהמדינה כבר מבצעת, ואת ההכרזה הנוכחית, אמרה מיי: "אנחנו לא יכולים לעשות את זה לבד. בפסגת "כדור ארץ אחד", בשנה שעברה, הודעתי שאנחנו מזמינים לבריטניה קובעי מדיניות ומנהיגים בתעשייה מכל רחבי העולם כדי להניע ולהאיץ את השוק החיוני הזה. אנחנו נמצאים כאן היום מכיוון שהנושאים שאנחנו דנים בהם לא מוגבלים לתחום של מדינה אחת אלא שייכים לכולנו – ודורשים מאיתנו להתאחד כדי לפתור את הבעיות של כל המדינות.

    בין השאר אנחנו מארחים סביב "שולחן עגול" מנהיגים של חברות מובילות בשרשרת האספקה של תעשיית הרכב מגרמניה, ארה"ב, יפן, סין, ספרד והודו, וזאת כדי לחקור מה נוכל לעשות כדי להאיץ את הפיתוח של שוק כלי הרכב שלא מזהמים. המחוייבות הממשלתית והאסטרטגיה הכוללת שהצגנו מעניקה לעסקים את הביטחון להשקיע, לחדש, ולאפשר את המעבר לכלי רכב שלא מזהמים, וזאת לטובת כולנו.

    נוסח ההצהרה שעליה חתמו נציגי כל המדינות שמשתתפות הוא: "שינוי האקלים הוא אחד הנושאים המשמעותיים ביותר שאנחנו מתמודדים איתם, והשפעתו רבה על הסביבה, הכלכלה ועל החברה. כדי לעמוד ביעדים של הסכם פריז… יש לצמצם משמעותית את פליטות דו-תחמוצת הפחמן מתחבורה, וזאת באמצעות פעולות שיינקטו על-ידי ממשלים לאומיים והנהגות אזוריות ומקומית. זיהום האוויר מתחבורה מהווה איום ממשי על בריאות הציבור בערים שלנו. מעבר ל"כלכלת פחמן נמוכה", ובפרט הפיתוח וההטמעה של כלי רכב לא מזהמים, מביא יתרונות כלכליים, בריאותיים וסביבתיים לכולם.

    ממשלות לא יכולות להניע את השינוי הזה לבדן. אנחנו צריכים גישה משולבת, גלובלית באמת, שתערב מעצבי מדיניות לאומית ועירונית יחד עם מנהיגים מתעשיות הרכב, התשתיות והאנרגיה, וזאת במטרה להשפיע על פליטות המזהמים מתחבורה.

    אנחנו ננקוט צעדים קונקרטיים כדי להאיץ מעבר לכלי רכב שיוצרים פליטה נמוכה על ידי:
    • התחייבות לאפס פליטת מזהמים מתחבורה בעתיד.
    • האצת הביקוש (לכלי רכב כאלה) באמצעות תמריצים כלכליים לצרכנים, והצבת יעדי חדירה מתוך כלל השוק.
    • שיתוף פעולה בינלאומי כדי לקדם את פרישת תשתיות הטעינה.

    אנחנו נעודד את הצמיחה של השוק, באמצעות:
    • עידוד תחבורה ציבורית ירוקה יותר לשיפור בריאות הציבור.
    • בניית רשת תשתית חכמה, תכנון צופה פני עתיד, הטמעת כלי רכב לא מזהמים.

    נפתח חידושים טכנולוגיים וחדשניים, על ידי:
    • תמיכה במחקר ופיתוח לשיפור ולפיתוח טכנולוגיות חדשות.
    • קידום כלכלה בת קיימא, מעגלית, אשר תצמצם את כמות זיהום האוויר לאורך שרשרת האספקה.
    • ייצור כלי רכב לא מזהמים ותנועה לכיוון הדור הבא של מכוניות מונעות באמצעות מימן וחשמל.

    על ההצהרה חתומות המדינה המרכזית של אוסטרליה (החלק שבו מרוכזים משרדי השלטון הפדרלי במדינה), ברבדוס, בלארוס, דנמרק, צרפת, אינדונזיה, איטליה, מלטה, נובו ליאון במקסיקו, הולנד, פורטוגל, מדינת וושינגטון ארה"ב, איחוד האמירויות הערביות ובריטניה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.