• Ad
  • ועדת הכלכלה תגביל שימוש בחלקי אופנועים משומשים

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    משרד התחבורה שכח עד עתה להתייחס לכלי רכב דו-גלגליים ולא כלל אותם בהצעת החוק המקורית שלו. כעת יוגדר גם שעל חברות הליסינג יוטלו חובות דומות לאלה שמוטלות על חברות ביטוח

    ביום רביעי הקרוב (28 במאי) תדון ועדת הכלכלה של הכנסת בהוספת הרכב הדו-גלגלי להצעת חוק הגבלת השימוש ורישום פעולות בחלקי רכב משומשים, וזאת במסגרת הכנת ההצעה לקריאה שניה ושלישית.

    ההצעה כרגע היא לאסור תיקון אופנועים בני שנתיים או פחות עם חלקים משומשים, ואלה כוללים את המנוע, תיבת הילוכים, סעפת הפליטה, בולמי זעזועים, חיפויי פלסטיק ('פרינגים') חישוקי גלגלים, מושב ומיכל דלק. הצעת החוק נועדה לצמצם את הביקוש לחלפים משומשים, וכך לצמצם את גניבות הרכב.

    עד עתה לא נכללה בהצעת החוק של משרדד התחבורה כל התייחסותץ לרכב דו-גלגלי, אולם כעת יתווסף כאמור תיקון גם בעניין זה.

    שינויים נוספים שמוצעים בחוק הם חובת הצירוף של חוות דעת שמאי רכב לכל אדם שרוכש "רכב במצבו הניזוק" (כלומר מבלי שתוקן לאחר תאונה), חובת רישום של חלקי החילוף ומקורם בחשבונית "שיקום" רכב (שעבר תאונה קשה), והטלת החובות שחלות על מבטח בתיקון כלי רכב שניזוקו קשה בתאונות (אובדן להלכה) גם על ציי הרכב וחברות הליסינג שלא מבטחים את כלי הרכב שלהם.

    החוק אמור להטיל עונשים על מנהלי מוסכים שלא יעמדו בדרישות התיקון של כלי רכב ולא יתעדו אותם, וכמו כן יתווספו מעתה שני סוגים של חלקים האסורים להתקנה כמשומשים בכלי רכב בני שנתיים או פחות: כריות אוויר ותיבת הגה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.