• Ad
  • הדור השני של וולוו XC60 הושק בישראל. המחיר אמנם התייקר, אך בתמורה ישנם שפע עזרי בטיחות, יכולת נהיגה חצי אוטונומית ברוב הדגמים וגרסה היברידית נטענת חזקה ומשתלמת
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת 'מאיר', יבואנית וולוו בישראל השיקה בבוקר יום שני את הדור החדש של ה-XC60. עבור וולוו העולמית מדובר באחת המכוניות החשובות ביותר מבחינת היקף המכירות, בפרט בהתחשב בעובדה שמדובר ברכב הנמכר ביותר באירופה בקטגוריית הפרימיום הבינונית של רכבי הפנאי, כשהוא מקדים את המתחרות מגרמניה. גם עבור וולוו בישראל מהווה XC60 את אחד הדגמים הנמכרים ביותר של המותג, כשהדור החדש אמור לדברי אנשי 'מאיר' להיות מנוף הצמיחה המשמעותי של וולוו לעבר יעד מכירות של 1400-1500 יחידות בשנה.

    אלא שהדור החדש של ה-XC60 צריך לא רק להתמודד עם אאודי Q5 וב.מ.וו X3 חדשות , אלא גם עם שלל דגמים חדשים נוספים שהצטרפו בשנים האחרונות, מלקסוס NX, דרך אלפא רומיאו סטלביו, יגואר F Pace ואפילו קאדילאק עם ה-XT5. כדי לעמוד במשימה הקשה נבנה ה-XC60 החדש על פלטפורמת ה-SPA המשמשת את דגמי ה-XC90 וה-S90/V90 היוקרתיים והמצליחים. המשמעות היא שמעבר לשימוש נרחב באלומיניום ויחידות הנעה מהדור החדש, ה-XC60 מציע מערך נרחב של מערכות עזר ובטיחות ומתקדמות, כשלמעשה הוא מציע בחלק מהגרסאות יכולת סמי-אוטונומית.

    וולוו תשווק בישראל את ה-XC60 החדש בשלוש גרסאות הנעה שונות ובמגוון רמות גימור, כשבאורח מעניין דווקא הגרסה היקרה ביותר היא זו הצפויה להיות הנמכרת ביותר. מדובר בגרסת ה-T8 המצוידת ביחידת הנעה היברידית עם אפשרות טעינה משקע ביתי, שהודות לנוסחת המיסוי הירוק תימכר במחיר של 370 אלף ש"ח הזהה לדגמי הבנזין והדיזל המאובזרים של ה-XC60, זאת למרות שהיא מציע רשימת ציוד ואבזור ארוכה יותר ויתרון מחוץ בביצועים. עד כמה שניתן להגיד זאת על מכוניות בטווח מחיר שכזה, הגרסה ההיברידית היא המשתלמת וההגיונית ביותר.

    יחידת ההנעה ב-XC60 T8 נלקחה כמות שהיא מה-XC90 המקבילה. מנוע הבנזין הוא בעל מגדש טורבו ומגדש על המספק 320 כ"ס, אליו חוברים שני מנועים חשמליים, אחד מלפנים ואחד מאחור, המביאים להספק כולל של 408 כ"ס. המנוע החשמלי האחורי למעשה יוצר מערכת הנעה כפולה קבועה חכמה הפועל לפי תנאי האחיזה. כיוון שאין צורך בגל הינע לאורכה של המכונית, מוקדש המקום בתעלה המרכזית לאכלוס מכלול סוללות הליתיום-יון המאפשר במצב חשמלי מלא טווח נסיעה מרבי של 45 ק"מ. טעינת הסוללות נעשית על ידי מערכת ההנעה או על ידי שקע ביתי עם כבל Mode 2, כאשר עמדת טעינה ביתית מנוהלת כלולה במחיר הרכב.

    צמד גרסאות ההנעה האחרות הן ה-T5 בעלת מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין בהספק של 245 כ"ס וה-D5 בעלת מנוע דיזל כפול מגדשים המספק 235 כ"ס ומומנט עצום של 49 קג"מ. שני מנועים אלו, כמו גם מנוע הגרסה ההיברידית, משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שמונה יחסי העברה. הן ה-T5 והן ה-D5 מצוידות במערכת הנעה כפולה עם שילוב הגלגלים האחוריים לפי דרישה באמצעות מצמד האלדקס.

    מחיר ה-XC60 T5 מתחיל ב-330 אלף ש"ח ומחיר גרסת ה-D5 עמד על 340 אלף ש"ח. מדובר בהתייקרות של כמה עשרות אלפי שקלים ביחס לדור הקודם, אך אנשי היבואן מסבירים זאת  בכך שמערכת הנעה כפולה היא ציוד סטנדרטי כעת, כמו גם באבזור סטנדרטי ובעזרי נהיגה רבים שנוספו למכונית.

    כל דגמי ה-XC60 מצוידים ברשימת ציוד סטנדרטית נדיבה, הכוללת בין היתר ריפודי עור, מושבים מחוממים, תאורת LED  מלאה בחזית, דלת תא מטען נפתחת חשמלית וגג שמש פנורמי חשמלי. אבל מה שיותר מעניין, בפרט שמדובר בוולוו הוא ציוד הבטיחות, והוא כולל כסטנדרט מערכת התרעת התנגשות עם זיהוי הולכי רגל ובלימת חירום אוטונומית, מערכת שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, תאורת אור גבוה אדפטיבית ומערכת התרעת ערנות.

    מרמת הגימור האמצעית ישנה גם מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, אשר בשילוב עם מערכת השמירה על נתיב הנסיעה ויכולת זחילה בפקקים מעניקה למכונית יכולת נהיגה עצמאית חצי-אוטונומית.
    גרסת ה-T8 הבכירה מוסיפה לרשימה המכובדת גם זיהוי עצמים בשטחים מתים עם תיקון הגה אקטיבי, בלימת חירום גם בזמן נסיעה לאחור ותאורת LED אדפטיבית חזית.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    וולוו XC60 החדש הושק בישראל. המחיר: בין 330 ל-370 אלף ש"ח

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.